Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2024, 19:31
KaSe KaSe ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.06.24
Sijainti: E-K
Viestit: 5
Perusasetus

Manuaali laatikko,vm.-99 ajettu 180kkm.Kytkin tod.näk.alkuperäinen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2024, 20:05
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KaSe Näytä viesti
Manuaali laatikko,vm.-99 ajettu 180kkm.Kytkin tod.näk.alkuperäinen.
Eli G13 moottorinen alkupään Jimny. Voi olla ihan vaan vaihdekepin mekanismissa jotain vinksallaan tai sitten laatikon sisältä siirtäjissä. Minulla on Lahdessa 2 tuollaista ylimääräistä laatikkoa, jos sattumoisin tulee tarvetta.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.06.2024, 20:15
KaSe KaSe ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.06.24
Sijainti: E-K
Viestit: 5
Perusasetus

Kiitos vinkistä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.06.2024, 18:48
KaSe KaSe ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.06.24
Sijainti: E-K
Viestit: 5
Perusasetus

Onni onnettomuudessa,syy on jumiutunut pakkianturi.Samalla tulee uusittua kytkin ja pari vuotavaa stefaa.Kytkin aivan loppu.Onko vauhtipyörän ja kytkimen tapeilla mitä kiristysmomenttia?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.06.2024, 15:06
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KaSe Näytä viesti
Onni onnettomuudessa,syy on jumiutunut pakkianturi.Samalla tulee uusittua kytkin ja pari vuotavaa stefaa.Kytkin aivan loppu.Onko vauhtipyörän ja kytkimen tapeilla mitä kiristysmomenttia?
Nyt oli onnea matkassa, kun noin pienellä vaivalla tuli kuntoon Vauhtipyörän pultit 75-80Nm, kytkinasetelma 18-28Nm. Molempiin kierteisiin olen tipan sinistä lukitteta laittanut varuiksi.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.07.2024, 15:29
PoPoika PoPoika ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.04.24
Sijainti: Pori
Viestit: 2
Perusasetus

Untuvikko kyselee, mahtaako linkin tangot mennä vakio 07 jimnyyn suoraan?

https://www.4x4parts.fi/fi/ohjaus/14...iABEgIJDPD_BwE
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2024, 13:56
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PoPoika Näytä viesti
Untuvikko kyselee, mahtaako linkin tangot mennä vakio 07 jimnyyn suoraan?

https://www.4x4parts.fi/fi/ohjaus/14...iABEgIJDPD_BwE
Ei ole henk.koht. kokemusta just tuosta, mutta kuvan perusteella näyttäisi olevan ihan oikeat tangot.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.07.2024, 18:40
Kannox59 Kannox59 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.09.17
Sijainti: Vihanti
Viestit: 22
Perusasetus

Jimny 2005, tähän tarvitsisi eturoiskeläpät. Saakohan valmiita läppiä jostakin? Toinen vaihtoehto olisi leikata itse jostakin sopivasta kumilevystä. Kukaan laittanut näitä Jimnyyn? Sorateitä kun ajelee paljon niin alustan massaukset saa uusia joka kesä kun ei ole läppiä estämässä hiekkapuhallusta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.07.2024, 20:23
Suolakala Suolakala ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.07.24
Sijainti: Vaasa
Viestit: 4
Perusasetus

Täältä varmaan voisi saada vinkkiä. Eli vuoden ajeltu nyt Yariksella ja metsästyskausi on ihan juuri aluillaan ja paha neliveto/maavara kuume päällä. Haussa olisi nyt siis myös käyttöauton virkaa toimittava maasturi tai korotettu citykulkine. Joku ihme innostus itsellä aina ollut Jimnyyn ja se olisi Subarun kanssa yhtenä vaihtoehtona. Auto ei siis tule mihinkään hard core off road ajoon vaan lähinnä metsäteitä, raktoripolkuja yms. Paikallisella kauppiaalla myynnissä vm 2017 automaatti Jimny 170tkm ajettuna. Jos täältä löytyisi vastaavista kokemusta niin mielellään kuulisin. Onko näissä jotain tyyppivikoja tai muuta mitä pitäisi osata katsoa? Kävin tuota jo alustavasti hieman kokeilemassa ja aika traktori se edellisiin autoihin verrattuna on 🙂 Näissä ilmeisesti normaalia jotta tärinät ja murinat renkaista yms kasvaa reilusti kun vauhti ylittää 50? Onko näissä koneet minkälaisia eli onko noilla kilometreillä odotettavissa paljon korjaamokeikkoja?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.07.2024, 09:08
landman landman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.06
Sijainti: kerava
Viestit: 353
Perusasetus

Kokemusta itsellä vain manuaaleista. Jimny on hyvinkin hiljainen alle 100km/h vauhdeissa, jonka jälkeen moottorin ääni alkaa kovista kierroksista johtuen kuulumaan. Jos alla ei ole kovin karkeita M/T tyyppisiä renkaita rengasäänet yllättävänkin hiljaiset, ainakin uutena saman hintaluokan henkilöautoihin verrattuna. Mitään tärinöitä ei pitäisi kyllä ilmetä, jos renkaat ehjät ja tasapainossa. Tekniikka sen verran yksinkertaista, ettei ainakaan minulla mitään ihmeempiä ongelmia ollut, sytytyspuolat jouduin vaihtamaan nykimisen takia. Olka laakerit saattaa olla vaihtokunnossa noilla kilometreilla, tästä juttua tämän topicin alussa. Tavaratilan pohja kannattaa kurkata sisäpuolelta, sieltä syvennyksestä yleensä löytää ensimmäisenä ruosteen alkua.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.07.2024, 09:45
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.071
Perusasetus

No ei kyllä pitäisi murista eikä jyristä vaikka vauhtia olisi sen 120km/h ellei sitten alla ole landmanin mainitsemat oikeasti karkeat kumit, mitä taasen: https://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/14139518 ei ole. Mahdollinen jyristäjä voisi olla Esim. takakardaanin kypsät ristikot...

Noista olkalaakereista: itsellä joutui vaihtamaan N. 60K ja 130K kohdilla. jostain netin syövereistä aikanaan kaivelin useammastakin lähteestä että niiden normi-ikä tavan ajolla keskimäärin abaut sen 75K

Ruosteista sen verran että yksi paikka mikä kannattaa kurkata on maskintakana ajovalojen ympäristö. Omassa oli melkoisen haperona vaikka tuo usein mainittu tavaratilan potero kolmikerros pelteineen tyystin moitteeton. Yhden Jimnyn tiedän tuosta leimalla pompsahtaneenkin. Paljastui kun toisen ajovalon säätö ei toiminut, kun sen moottorilla ei ollut enään mihin vastata. Mutta, en tiedä onko tämä ongelmapaikka saanut muutosta tuon faceliftin missä erillinen maski? Niissä missä konepelti aukeaa puskurista asti, se on potenttiaalinen murhe.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.07.2024, 09:23
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suolakala Näytä viesti
Täältä varmaan voisi saada vinkkiä. Eli vuoden ajeltu nyt Yariksella ja metsästyskausi on ihan juuri aluillaan ja paha neliveto/maavara kuume päällä. Haussa olisi nyt siis myös käyttöauton virkaa toimittava maasturi tai korotettu citykulkine. Joku ihme innostus itsellä aina ollut Jimnyyn ja se olisi Subarun kanssa yhtenä vaihtoehtona. Auto ei siis tule mihinkään hard core off road ajoon vaan lähinnä metsäteitä, raktoripolkuja yms. Paikallisella kauppiaalla myynnissä vm 2017 automaatti Jimny 170tkm ajettuna. Jos täältä löytyisi vastaavista kokemusta niin mielellään kuulisin. Onko näissä jotain tyyppivikoja tai muuta mitä pitäisi osata katsoa? Kävin tuota jo alustavasti hieman kokeilemassa ja aika traktori se edellisiin autoihin verrattuna on �� Näissä ilmeisesti normaalia jotta tärinät ja murinat renkaista yms kasvaa reilusti kun vauhti ylittää 50? Onko näissä koneet minkälaisia eli onko noilla kilometreillä odotettavissa paljon korjaamokeikkoja?

Mielestäni ei pitäisi vielä 50kmh nopeudessa alkaa tärinät ja värinät. Sisämelu näissä kasvaa kyllä lineaarisesti nopeuden kasvaessa, mutta itse olen ajanut nyt useamman vuoden kaikki ajot Jimnyllä ja Peltoreita en ole vielä kaivanut esiin.
Suosittelen käydä kokeilemassa useampaa yksilöä. Saat hieman vertailupohjaa ajotuntumalle. Tekniikaltaanhan ei muutoksia ole juurikaan tapahtunut 05-18 malleissa.

Henk.koht. en itse ostaisi tuota -17 mallista, vaan uhraisin 10ke lisää uudempaan malliin.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~

Viimeksi muokannut LaaLaa : 01.08.2024 08:10
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
jimny, jutustelua, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty suzuki jimny Pönde O/M/V Ajoneuvot 10 19.05.2013 09:53
Myyty Suzuki Jimny Smäkä O/M/V Ajoneuvot 1 14.06.2012 08:17
Ostetaan Suzuki Jimny ahola O/M/V Ajoneuvot 0 30.01.2012 20:26
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
M: Suzuki Jimny raw O/M/V Ajoneuvot 0 04.04.2008 11:07


Sivu luotu: 12:40 (GMT +2).