![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vähän on reissussa rähjääntynyt ja katu-uskottavuutta saanut...
__________________
Range Rover 3.9EFI -90 Subaru Forester -00, Subaru Outback -05 ja pari Saabia |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Luin tuosta ylempää että kilpi ja teline pitää irroittaa ennen vinssailua mutta se kilpiteline
olikin siis koko puskuri ![]() ![]() Hienosti kyllä piilotettu puskurin sisään tuo vintturi ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tässä mallissa alkuperäinen bensatankki on vain yksinkertaisesti liian alhaalla jos suunnittelee poistuvansa kestopäällysteeltä.
Joten eipä auttanut kuin leikata varapyöräkotelosta 12cm korkeutta pois. Sitten vanhan pakoputken pätkistä uudet läpiviennit bensaletkuille ja tankinsuojasta 11 cm pois korkeutta. (Jätin tarkoituksella sentin pelivaraa jos hitsatessa joku sauma heittää muutaman millin) Tässä on erittäin tärkeää piirtää suorakulmalla pitkät kohdistus viivat sivuihin, jotta tankki tulee juuri samalle kohtaa mutta ylemmäs. Tämän jälkeen puskuri jäi tietysti liian alas ja muodoltaan mahdollisimman huonoksi. No eikun pala pois, vaikka näin uudessa se onkin kiellettyä. Heti tuli vähän parempi mutta ei kovin hyvä. Seuraavasta kuvasta näkyy miten hupsun alas pakoputki vuorostaan jäi, joten siihen pitää palata myöhemmin. Taakse piti saada vetopiste kun vetokoukku oli siirretty tallin lattialle. Vetokoukun kiinnitysrautaa hyödyntämällä sen sai helposti tehtyä lattaraudasta. Sitten vahvikepelti tukemaan puskuria keskeltä ja kokeilemaan. No eihän puskuri kestänyt jäädä kannon taakse joten isompaa suojapeltiä taivuttamaan. Hyvä ei ole vieläkään, mutta toiseksi viimeisessä kuvassa näkyvä pelti tulee esille jos puskuria leikkaa enemmän. Tai sitten pitäisi leikata myös pelti pois? No ehkä joskus tulevaisuudessa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaan tähän väliin budjettiratkaisu kojelaudan laajakaista kaiuttimien päivittämiseen. Ymmärtääkseni niiden särkyminen on liian yleistä, ja syykin on selvä, niillä ei ole minkäänlaista jakosuodinta leikkaamassa matalampia taajuuksia. Kirjoitin tästä joskus FJDC puolelle pidemmän tarinan.
Vaihdoin alkuperäisten tilalle Fountek FR59EXE elementit ja jakosuotimeksi +-johtoon 68,00uF kondensaattori. Sanoisin että lopputulos oli yllättävän hyvä eikä maksanut paljon. Maksoin elementeistä tarjouksessa 23€/kpl. Nopeasti katsomalla tämän hetkinen saatavuus vaikuttaa aika heikolta, mutta helppo tähän on soveltaa muitakin samankokoisia vastaavan herkkyyden elementtejä. Jossakin vaiheessa alkoi myös vaikeudet etukardaanin kanssa. Haastavammalla reittivalinnalla alkuperäinen kardaani osui kiveen ja taipui hieman. Purkuautosta löytyi lopulta suora alkuperäinen kardaani mutta siitä alkoi vaikeudet. Kahden peräkkäisillä reissuilla särkyneen etummaisen vakionopeusnivelen jälkeen päädyin etsimään ristikollisen kardaanin eteen ja sillä ongelma poistui. Käytännössä nivelen joustovara ei vaan riittänyt pompun jälkeen ulosjoustossa. Yhteenvetona jos alat rakentamaan omaa WJ Jeeppiä, kannattaa ostaa ristikollinen kardaani koska siinä on reilusti pidempi liikerata. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Liian usean pohjakosketuksen jälkeen piti alkaa miettimään kriittisten kohtien suojaamista alustasta. Maastoautoihin erikoistuneelta cad-kuvia myyvältä yritykseltä löytyi muutamalla kympillä todella hyvät valmiit kuvat panssareille. Kuvien lataus netistä, siirto usb-tikulle ja paikallista metallipajaa kohti. Pienen odottelun jälkeen alkuperäisiin kiinnitysreikiin sopivat panssarit oli asennusta vailla.
Istuvuus oli juuri niin hyvä kun vain pystyi olemaan. Ainoastaan jakolaatikon suojaan olisin nykyisen tiedon valossa hitsannnut yläpuolelle pienen vahvikkeen, joka estäisi vääntymisen ylöspäin. Ja se pitää myös itsekin lisätä kunhan käytän suojan seuraavan kerran irti. Keulaan tulevan panssarin kiinnikkeille oli Jeepin tehtaalla tehty valmiiksi kierteet koriin. Mitään pultteja niissä ei tehtaan jäljiltä ollut, joten olisiko ihan mietitty valmiiksi tällaista varten? Vanhoihin vetopisteesiin vähän jatkoa ja auto on taas valmis seikkailuun. Onneksi cad-kuvissa olleet vetopisteiden kolo osui juuri samalle kohtaa kun autoon aiemmin laittamani lenkit. Vetolenkeihin tuli vielä 90 asteen kulmassa toiset raudat (ei ole kuvassa) johon panssari tuli pulteilla kiinni. Näin suojasta tuli todella luja. Vahva suositus näille! Juuri ennen panssareiden asennusta etupuskuri jäi ikävästi kannon taakse yhdelle reissulla ja repesi. Multitoolilla leikkaamalla siitä sai vielä oikein hyvä, ja oikeastaan todella paljon paremman kuin alkuperäinen. Nyt se ei enää jää ikävästi jokapaikkaan kiinni. Ja näin jälkeenpäin katsottuna panssarit tuli todellakin tarpeeseen, naarmuista ja kolhuista päätellen osumaa on tullut. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kuulostaa kätevältä tavalta hankkia panssarit. Muistatko minkä niminen oli firma josta cad-kuvat hankit? Voisi sivuilla käydä tarjontaa katselemassa.
__________________
Range Rover 3.9EFI -90 Subaru Forester -00, Subaru Outback -05 ja pari Saabia |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Yritin olla mainostamatta, mutta cad4x4.com sivustolta ostin kuvat. Ymmärtääkseni on myös muitakin vastaavia sivustoja. Ebayssä olen myös joskus nähnyt myytävän cad-kuvia.
|
![]() |
Luokat |
jeep, wj |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |