![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
vaa polttoainetta on sallittua 2.5.2 kohdan 7 alakohdassa sekä 3.8.1, 4.3.1 ja 6 koh- dassa määrätyin edellytyksin" Taitaa tulla siinäkin ongelmaksi tuo että muutos pitää tehdä bensiinikäyttöisestä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuo on kyllä todella typerä ja käsittämätön sääntö.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
No nyt tuli katsastus asemalta lausunto. Kun meillä on ollut ihmettelyä täsät että nelivedoksi muuttaminen olisi sallittua vain mallisarjan puitteisa.
No: Katsastusmies perusteli asian näin että vaikka vaihdettaisiin jäykkä vetämätön etuakseli, jäykkään vetävään etuakseliin on akseliston/jousituksen tyyppi muuttunut tällöin ![]() ![]() ![]() ![]() Hänen mielestään vetotavan muutoksessa akselityyppi muuttu automaattisesti aina samalla. Eihän tässä voi kuin nauraa ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siis mitähän ihmettä nyt taas ![]() Jousitustyypin vaihto erillisjousitetusta jäykkään ei ole mahdollista, mutta mikäli sama rakenne pidetään niin ei silloin jousitustyyppi muutu. Mutta selvisi miksi he vaativat mallisarjasta nelivetomallia. Melkein voisi kysyä että mitenkäs sitten traficom on erikseen laatinut määräykseen tälläisen kohdan vetotavan muutoksesta jos se ei ole missään tilanteessa mahdollista ![]() Pyydäppä nyt sieltä konttorilta se vastaus siihen, että missä kohtaa määräyksen 3.9 kohtaa vaaditaan samaa mallisarjaa oleminen?? Lainasin vielä määräyksestä määritelmät akselistotyypille ja jousityypille 5) akseliston perustyypillä jäykkää akselia, pendeliakselia, puolijäykkää akselia ja erillistuentaista akselia; 6) jousitustyypillä kierre-, kumi-, lehti-, paraabeli-, ilma-, vääntösauva- ja hyd-raulijousitusta; Traficomin määritelmän mukaan jäykän akseliston vaihto jäykkään akselistoon ei muuta akseliston perustyyppiä ja vielä jos pidetään sama jousitus niin ei muutu jousityyppikään. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juuri kun kysyin tuota että kertoisi missä kohdassa tuossa 3.9 mainitaan että pitäisi olla mallisarjan puitteissa niin toteamus oli ettei sitä siinä kohdassa luekaan vaan kun se akseli tyyppi muuttuu kun siitä tulee vetävä. Niin silloin kun akseli tyyppi muuttuu niin ei saa tehdä kuin mallisarjan puitteissa. Eli toisin sanoen paikallinen katsuri oli sitä mieltä että käytännössä aina kun muutetaan vetotapa niin akselin tyyppi muuttuu joten nelikoksikaan ei pysty muuttamaan kuin mallisarjan puitteissa ![]() ![]() Kyllä minua nauratti. Viimeksi muokannut Koivunoksa : 27.10.2023 16:14 |
#6
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No sanoppa sille että lukee alusta miten akselistotyypit on määritelty ![]() Jäykkä on jäykkä oli siellä vetoa tai ei. Ylös jo lainasin noi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei taida tuolle katsurille paljon auttaa kun ottanut tollasen kannan, jos ei luetun ymmärtäminen kerran ole vahvuuksiaan....ei muuta kun konttorin vaihto vaan, turha tollasen kanssa taistella kun selvästi kaivautunut poteroon oman näkemyksensä kanssa....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengas- ja moottorimuutoksien rajat muuttumassa! | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 839 | 19.11.2021 10:25 |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Gen2 pajeron moottorimuutosten leimaus | Dectane | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.01.2013 14:29 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |