![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllä mun Jeepin perät ainakin pysyy tiiviinä ihan tiivistesilkkarin kanssa. Ja automaattiaskin öljypohjaan samat laulut, eli en menettäisi yöuniani aiheesta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Voi toki olla liimamassatkin kehittyneet, kuluneen kolmen vuosikymmenen aikana. Kesällä -92 kun noiden kanssa aloteltiin, opastajana Atoy:n entinen automaattiaskiasentaja, ikää oli jossain 90 korvilla tuolloin. Ei ollut oikein googlea tms mistä kysyä, muutenkaan ZF:ään ei saanut oikein mistään mitään tietoa, niin kyllä sitä kloppina aika tarkkaan kuunteli ikänsä vaihteistojen kanssa tusannutta sälliä...
Oli siinä toinenkin syy, eli jos yhtään tursottaa liikaa, niin mistäpä muualtakaan se massa sitten löytyy kuin öljykanavista sielussa... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
blazerin perät on vuotanu aina silloin tällöin kun tarpeeksi rymyttää kivikossa niin silikoni on jotenkin irronnu. Tosin ei oo ollu ehkä mitää parasta silikonia toi punainen bilsu. Nyt on permatex mustaa, pitäis olla parempaa.
Toi lootan vuotaminen menee mielestäni pulttien löystymisen piikkiin, mutta saapa nähdä kauanko pysyy nyt tiiviinä, löystyykö pultit jne.. Onhan nää laitteet välillä aika kovilla kun tuolla ryskää. Huomenna jos jaksais taas muutaman tunnin nakertaa kohti talvikuntoa, öljyt lootiin, glygolit koneeseen ja sit ovia ja kattoa paikalleen.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No juu, jakiksen kun sai paikalleen niin piti hieman tutkia oven tarkareunan kohdilla olevaa korinkiinnikettä joka oli helman vierestä revennyt hitsisauman vierestä. No mutaahan se oli täynnä ja pehmentynyt, samoin kuin B-pilarin alaosa. No pilari on jo korjattu, siitä ei tietokone anna nyt siirtää kuvia jostain syystä mutta korinkiinneen irroittelusta sentään sai tämän kuvan siirrettyä:
Mutteri lähti tietysti pyörimään palkin sisällä, joten yläkautta reikää lattiaan jotta pääsi kaivamaan mutterin pois. Näköjään tämäkin homma vähän laajenee, nuo pitää varmaan kaikki avata apparin puolelta että koria saa tunkattua ylöspäin sen verran että pääsis korjaamaan edes kohtuudella. Ja veikkaampa ettei noista pulteista monikaan lähde irti kuin palasina.. ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Se voikin olla ettei tää korinkiinnikkeiden korjaus olekkaan mun mielihommaa, kun se on edennyt näin hitaasti..
![]() Nyt siis sai vähän rakoa korin ja rungon väliin että sai ne puslat pois ja pääs näkemään mitä siellä on meneillään ja miten lähtis korjaamaan. Rungon puolelta kaikki on kunnossa, korin puolella ongelma noissa kahdessa ohjaamon lattian alla olevissa. Tommonen pikku palikka piti laittaa pukin alle että yltää helmaan, onkohan jossain myytävänä maasturikäyttöön sopivia korkeita pukkeja mitkä ei maksais miljoonia? Rungon ja korin väliin pitää kyllä tukkia puutavaraa yms lisävarmistukseksi ennenkuin rupean tuota korjausta tekemään ja laittamaan käsiä tuonne väliin. Tämmönen kämmenen kokoinen räjähdys löytyi apparinpuolen etujalkatilasta, joku tuplapellitys tuossa ja välissä muhinut. Ylempi pelti näyttää ottaneen kipeää paljon enempi kuin alempi, mutta eiköhän tuo kannata korjata raapimalla kaikki pois ja yhdellä vähän paksummalla pellillä kuin rakennella mitään tehdastyylisiä kerroksia.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vähän kaivelua ja tonkimista että mistä tuossa tuplapellityksessä on kyse..
Onhan se vähän muhinut, toisaalta auton ikä huomioiden ei paha. Vahvikepelti irroitettuna näytti tältä. kotelorakenne yllättävän hyvässä kuosissa. Vähän putsausta ja aukon reunojen suoristusta ja pääsee tekemään tuohon paikan. Ehkä 2mm pellistä yksinkertainen paikka mielummin kuin tehdastyylinen tupla.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Taas eteni vähäsen. 2mm pellistä paikkaa, hieman on jämäkämpää pakotella paikalleen kuin 1mm.. mut jotenkin se sinne asettu.
Hitsiä vähitellen ja tulppia tiheästi niin sai vähä kerrallaan reunoja paremmin kohalleen ja kiinni.. Maalia vaille. Ja sit toi taaempi kiinnkeasia. Pikku fiksi ensin lattian tukipalkkiin. Tommosen palkin 2mm seinällä meinasin sovitella tuohon kohtaan, ainakin yksinkertaisempi rakenne kun alkuperäinen kotelorakenne lattiapeltiin hitsattuna.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Sinne se palkki asettui:
Väriä päälle ja pitkällä läpipultilla kiinni, ei enää pyörimään lähtevää mutteria palkin sisällä jos joskus vielä joutuu aukaisemaan. Jakkara paikalleen ja talviovet kiinni. Jos tulee kunnon lumet niin ajamaan, jos ei niin ootellaan.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |