![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ei mitään johtavia liimoja kuten Jasu jo ehdottikin. Pintakerros/lakka raaputtamalla pois ja juotos. Jos on hiuskatkos niin tinapallo katkoksen yli riittää. jos pidempi tai useampi katkos niin johdonpätkä yli. Alla pari linkkiä Juuson ja Maken Suzuki mittaristojen modifioinnista. Niistä saa käsityksen "työmenetelmästä". http://www.johannesniinikoski.com/SJ...ion/index.html http://www.johannesniinikoski.com/Me...ion/index.html Kattelin vielä kuvia. Lampun kantojen alta irronneita folioita voi koittaa kiinnittää pikaliimalla jos folio ehjä. Jos folio hävinny niin helpoin korjaus lienee juottaa lampunkantaan ohuet taiouisat johdot, lamppu paikoilleen ja johtojen päät sopiviin paikkoihin piirilevylle juottamalla kiinni.
Viimeksi muokannut Säätäjä_setä : 10.05.2023 23:12 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Katkos on ihan vaan yksi murtuma tossa kuparifolioluiskassa mitä ympyröin tuohon yhteen kuvaan. Sen kun pitää sormilla kontaktissa, niin kaikki halutut toiminnot pelaa niinkuin pitää, bensamittari ja pitkät valot ei humppaa vilkun tahdissa jne.. Kokeilen kolvata sen kuntoon.
Ja vaikka noi kontatktit muutaman polttimon kohdalla vähän jo ärvöttää, niin ihan ok ne asettui kun laittaa lampun paikalleen. edit. Kolvaamalla tuli kuntoon, ihmeen helppoa oli jopa juottaa tuohon kuparisuikaleeseen.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso Viimeksi muokannut veijon-esso : 19.05.2023 08:12 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tuli laiteltua auto kesämoodiin ja vähän nautiskeltua hyvästä ilmanvaihdosta kabiinissa hienossa kesäsäässä.
Tallilta ei tosin päästy kuin kilometri tai kaks, niin niin joku arka kuljettaja lähti liikkeelle kolmion takaa, mutta pysähtyi yllättäen ilman syytä. No onneks ehdin huomata ajoissa ja blazeri pysähtyi ihan hyvin tehokkaiden jarrujen ansiosta... Mutta tojota ei ehtinyt jarruttaa kunnolla, kuski katteli vissiin vaan vasemmalle ja päksähti perään niin että meni vähä rikki. Blazerista ei kyllä löytynyt mitään vauriota etsimälläkään.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja kait siitä olis jonkun rahan voinut vakuutusyhtiöltä saada jos olisi kehdannut pyytää. Ehkä olis jotain voinut saadakkin. Mut en mä kehtaa.Kolaripaikallehan jäi pieni glygolilammikko ja ensin toki oletin että se tuli jariksesta, sitten katottiin että se ei kyllä vuoda mitään, blazerista se tuli, syylärin pääty märkänä. Siitäkään en kehdannut inistä että syyläri hajoaa kun tommonen ilmapallo puksauttaa takapuskuriin..! täytyishän sen olla valmiiks umpilaho jos noin käy. Vuotoa ei kuitenkaan näkynyt enää vaikka vähän koitin tutkiakkin. No tänään alko vuotaa kunnolla, sehän oli vaan kansilta tuleva pieni ilmakuplien poisto/vesiletku kun oli haljennut liittimeltä. Pätkä pois ja meno jatkuu.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Käytiin ajelee kulmakorven helteissä pari viikkoa takaperin ja
sen jälkeen käytiin vielä lahnajärven kokoontumisajoissa. Offailut sujui ilman suurempia kommelluksia, mutta loota alkoi lämpenemään maantieajossa. Tässähän on aika hyvä lootan jäähytys ollu ja lämmöt pyöriny öljypohjasta mitattuna siellä 65-70 nurkilla. Ja ollu silleen viimeset 10vuotta suunnilleen. Nyt nousi noin 85 ihan nätissä maantieajossa. No 85 ei oo sinänsä paha, mutta jotain oli muuttunut. Lootan jäähyä sormilla kokeiltaessa tulo oli kuuma ja paluu täysin kylmä. Eli öljy virtasi tosi hitaasti. Tämä varmistettiin ottamalla letku irti paluulinjsassa olevalta suodattimelta ja letkun pää 1,5l limupulloon. Suodattimen läpi tuli pikku noro, ilman suodatinta tuli letkun täydeltä. No suodatin vaihtaen alkoi taas pelaamaan normaalisti ja lämmöt tippui noin 20C! Paluulinjassa siis tälläinen wixin lisäsuodatin magneetilla. Hyvin oli mujua suodattimessa, eli tehnyt hommansa, kunhan mekaanikko muistaisi tehdä hommansa ja vaihtaa sen säännöllisesti.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tuo suodatin olisi hyvä olla. Mikä numero siinä om kun kuvasta ei oikein näe ja mistä hommasit sitä. Kiitos etukäteen
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
| M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
| O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
| M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
| m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 | |