Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2023, 08:25
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Tuli tässä jokusen aikaa sitten otettua nämä levikkeet työn alle. Bushwackerit on jotain ABS laatua, jossa on seostettuna mysteeriainesosia lujuutta / sitkeyttä parantamaan, joten asetonilla liimamista en nyt lähtenyt kokeilemaan.

Sen sijaan muovihitsaus korjausmenetelmänä tällä kertaa. Trimmasin molemmat levikkeet tasamittaan ja käytin trimmauksesta jäänyttä muovia täyteaineena. Railoja auki ja kurat välistä pois, kuumailmapuhaltimella ympäristöä lämpimäksi ja pinsettien avulla täyteaineen pehmennys ja railoon. Lämmittelin materiaalia sen verran, että täyteaineen pala alkoi tarttumaan ja sen jälkeen viimeiselin kolvin kärjellä tasaiseksi.


Molemmin puolin sauma, niin todennäköisyys pitävälle saumalle vähän parempi


Kiinnityspisteistä oli aika moni riekaleina, joten peltilappua vahvikkeeksi. Tähän vielä kuumaliimaa muovin ja pellin väliin siten, että ensin muovin pintaa liekitin pikaisesti (oletettu pintaenergian kasvaminen) ja kuumensin peltilappua samalla kun tursotin liimaa (liimaliitoksen lujuus / tartunta parempi mitä hitaammin liima jäähtyy)
Liimaklönteistä ei tarttunut kuvaa, mutta noihin vielä maalia suihkaukset päälle.


Päältäpäin tuli kohtuullisen siisti, vain noi popparit ja viimeistelemättömät saumat paljastaa korjaukset. No nekin peittyy kuraan nopeasti

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20230118195118.jpg‎
Views:	2864
Size:	204,8 Kt
ID:	104350   Click image for larger version

Name:	IMG20230118203015.jpg‎
Views:	2830
Size:	263,8 Kt
ID:	104351   Click image for larger version

Name:	IMG20230124204415.jpg‎
Views:	2864
Size:	234,1 Kt
ID:	104352   Click image for larger version

Name:	IMG20230124204422.jpg‎
Views:	2885
Size:	255,9 Kt
ID:	104353  

Viimeksi muokannut J0hannes : 08.03.2023 14:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.03.2023, 09:02
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Smile

Pitkä lista pikkujuttuja


Viimeaikoina on työn alla ollut ns pitkä lista pikkujuttuja...

Homma alkoi sillä, että tempaisin kone- ja laatikkopaketin vex.

Johtosarjan kääriminen oli jäänyt syystä X viimeistelemättä. Kieputtelin teipit näkyvien irtojohtojen ympäri ja lisäsin muutaman nippusideankkurin, joilla johtosarjan liikkumattomuutta voi varmistaa.

Pitkään ollut ilman hytistä toimivaa lämmönsäätöä, kun lämppärin hanalle tuleva kaapeli on saanut vuosien varrella kipiää, eikä liikkunut takeltelematta. Olin sitten ottanut koko kaapelin pois. kaivoin jossain vaiheessa purkuautosta talteen ottamani varaosan ja asentelin takeltelemattoman lämmönsäätökaapelin. Luksusta
Samalla säädin hytin puolella ilmaluukkujen asentoja, että ikkunalle puhaltaisi oikeasti. Eli jalkoihin tulevan ilman luukun säädin olevan niin kiinni kuin se suostuu olemaan.


Se tuli aika nopeasti todettua, että syylari tuli aikanaan laitettua naftisti liian alas, joten sen kiinnitysten revisiointi oli vuorossa myös.


Nooh, ohjausvarren nivel oli väljä ja se oli mulla vaihtolistalla. Sain varren irti ja totesin, että väärällä kartiolla oleva nivel laitettu
Tässä autossa kirjaimellisesti kaikki mihin en ole koskenut itse on jollain tavalla rikki, tai perseellään...
Autoon oli jonkun edellisen toimesta laitettu Opelin simpukka Juukan miesten adapterilla. En aikaisemmin olekaan tätä lähemmin käpistellyt, mutta ei tuu ten points tästä laipasta.
Simpukka on sen verran killissä, että Suzukin ohjausvarressa oleva rättinivel tekee aika jyrkkää liikettä, omaan silmään liiankin jyrkkää.
Vielä hurjempi on täytynyt olla tuo kulmavirhe silloin, kun tässä oli kopan ja rungon välissä ne tosi paksut värinänvaimennuskumit korinkorotussarjana, hengenvaarallisia virityksiä

Ei muuta kuin oma laippa tilalle, jolloin simpukan asento korjautuu niin, että ohjausakseli on jotenkuten linjassa simpukan kanssa


Öljycooleri on ollut listalla, sille intouduin tekemään kiinnikkeet.
Dimplet tein Bilteman dimpletyökalulla, jotka ostin pari vuotta sitten kun oli vielä valikoimassa.


Tiggeröintiä pitää vielä harjoitella Tässä nyt oli melkein kaikki persiillään, liikaa virtaa, liikaa lisäainetta, paikoin epäpuhtauksia huonosta puhdistuksesta johtuen (sinkkipeltiä), työasento jne...


Tuli kyllä topakka kiinnitys, ei heilu


Mahtuu maski hyvin vielä paikalleen. Kilvelle pitää kehittää uusi paikka, kun se oli aiemmin just tuossa öljycoolerin korkeudella maskissa. Kiinnikkeisiin jossain vaiheessa maalia pintaan vielä tietty.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20230208224249.jpg‎
Views:	2879
Size:	348,9 Kt
ID:	104354   Click image for larger version

Name:	IMG20230215224624.jpg‎
Views:	2809
Size:	261,1 Kt
ID:	104355   Click image for larger version

Name:	IMG20230222222819.jpg‎
Views:	2828
Size:	277,2 Kt
ID:	104356   Click image for larger version

Name:	IMG20230304172420.jpg‎
Views:	2870
Size:	169,7 Kt
ID:	104357   Click image for larger version

Name:	IMG20230304174613.jpg‎
Views:	2830
Size:	344,9 Kt
ID:	104358  

Click image for larger version

Name:	IMG20230304164740.jpg‎
Views:	2811
Size:	200,1 Kt
ID:	104359   Click image for larger version

Name:	IMG20230304160008.jpg‎
Views:	2807
Size:	144,4 Kt
ID:	104360  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.03.2023, 09:41
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Exclamation

GTi öljypumppu ja mitähän vielä


Öljypohjassa oli pieni tuhkuvuoto, sen korjaaminen listalla seuraavaksi, joskin tästä nyt siirryin tangentin suuntaan melkein heti.

Öljypohjan kun olin ottanut irti, niin katse lukittui öljypumppuun, sen sisälle pitää kurkistaa. Tässä on ollut semmosta ominaisuutta, että kuuman öljyn (niinku peruskaasuttelun jälkeen +100C) tyhjäkäynnillä öljynpaine on lähes olematon. Vähänkään kun antaa kierroksia tai öljy on viileämpää, niin paineiden kanssa ei ongelmaa.


Näiden kanssa olisi tullut itku ilman JIS -ruuvaria. Näitäkin oli lentskarimies joskus availlut ja ruuvin kannat oli sen näköiset


Hattu auki ja öljynpaine -asia selvisi heti


Tänne onkin mennyt jotain kikkaretta enempikin


Lihalaatikko -GTi koneen pumpun avasin vertailun vuoksi, siinä aika paljon erinäköinen.


En nyt vielä korkannut yläkertaa auki, mutta se on nyt seuraavana listalla. Jos nokka-akselien pukit on ok, niin sit ehjää öljypumppua tilalle ja kovaa ajoa. Ehkä mä samoilla höyryillä katson kampuran ja veivien laakerigapit samalla. Muutenhan tästä tulee konepoka...

Kikkareet paljastui olevan lähinnä hitsausroiskeita, joten varmaan käynyt niin, että jostain jäänyt puhdistelusta huolimatta spatteria joka on mennyt öljyn imusihdin läpi
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20230305150041.jpg‎
Views:	2783
Size:	293,9 Kt
ID:	104361   Click image for larger version

Name:	IMG20230305174129.jpg‎
Views:	2752
Size:	259,9 Kt
ID:	104362   Click image for larger version

Name:	IMG20230305174139.jpg‎
Views:	2792
Size:	291,4 Kt
ID:	104363   Click image for larger version

Name:	IMG20230305174331.jpg‎
Views:	2766
Size:	170,4 Kt
ID:	104364   Click image for larger version

Name:	IMG20230305175228.jpg‎
Views:	2816
Size:	167,7 Kt
ID:	104365  

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.03.2023, 10:40
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Exclamation

Nyt kun tutkitaan, niin tutkitaan kunnolla


Lähinnä Amerikan foorumeilla pumppuihin liittyen mitään tietoa, mutta sekin vähän vaihtelevaa.
Tyyliin Zuwharrie
tai TeamSwift

Molemmat näistä mun GTi koneiden pumpuista identtiset Aisin, valussa 865

No kun kaksi pumppua avasin, niin ei kauaa mennyt kun oli pari lisää auki.

SJ413 koneesta talteen ottamani pumppu muuten ulkoisesti identtinen mutta valussa numerot 825. Tässä myös 10 kulmainen roottori


Ulkokehät päällekkäin ja silmämäärin ihan sama osa.


Koska pyörivät näyttää samoilta, niin olisiko eroa paineensäätimessä? No ei ole, Jousi ja mäntä toiminnallisilta mitoiltaan samat.


Jos olisin heti vertaillut varaosakirjoista, niin samalla numerollahan nuo säätimet on.


No sitten se pohdinta, että olisko GTI pumpussa tiukemmat toleranssit...


Service limit sama SJ413 ja GTi Swiftin kirjoissa, eli ei ainakaan voi mikään mahdottoman merkittävä ero olla näissäkään.


Sain vielä Riihimäen suunnalta GTi Suzuki kanssaharrastajalta uskonvahvistusta, että mulla on GTi pumput, hänellä samalla valunumerolla ja osien mitoilla omat varaosat. Eli otanta tarkastelussa yhteensä noin 4 GTi öljypumppua

Kysyin vielä Suzukin maahantuojalta, olisiko heillä tietoa pumppujen eroista. Vastaus tuli nopeasti, ei ole varmaa tietoa (tehtaan mukaan eivät ole keskenään vaihtokelpoisia koka eri numerolla, mutta tosiasiassa tämä saattaa olla mahdollista)

EDIT:
Joo-o, eli niputtaessa konetta katsoin nämä vielä kertaalleen ja oli siellä se ero GTi pumppu 10mm, G13A /G13BA pumppu 8mm. Teoreettinen ero tuotossa ~20%


Loppuun sitten vielä vertailu 16v 1 nokka-akselisen koneen öljypumppuun (nyt en ihan saletti ole oliko G13BB vai G16B)
Ilmeisiä eroja valuissa triggerianturin paikka, pumpun kuoren muoto ja jotain pikkujuttuja. Toiminnan kannalta olennaisin ero 9 kulmainen roottori.

Tämäkin on kyllä vähän semmoinen juttu, että jos kiinnostaisi riittävästi, niin tuokin olisi laskettavissa auki, mikä teoreettinen ero näiden Suzukin pumppujen tuoton välillä on. Jostain tämmöisestä paperista vaan vauhtia



Pyörivien osien pinnanlaatu vähän toiselta planeetalta. Valmistustekniikka muuttunut ehkäpä matkan varrella.


Paineenrajoitusventtiili myös mitoiltaan eri niin jousen kuin männän osalta. Näppäräähän olisi ollut, jos olisin mittailut kirjoitellut ylös. Tuolla alussa laittamani TeamSwift -linkin takana jotain mittoja, mutta AP ei ole esim paineenrajoitusventtiilin männän halkaisijaa kirjannut ylös...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20230305175822.jpg‎
Views:	2815
Size:	297,2 Kt
ID:	104366   Click image for larger version

Name:	IMG20230305181215.jpg‎
Views:	2753
Size:	294,3 Kt
ID:	104367   Click image for larger version

Name:	IMG20230305181812.jpg‎
Views:	2838
Size:	305,0 Kt
ID:	104368   Click image for larger version

Name:	IMG20230305183050.jpg‎
Views:	2817
Size:	460,0 Kt
ID:	104369   Click image for larger version

Name:	IMG20230305193811.jpg‎
Views:	2815
Size:	200,2 Kt
ID:	104370  

Click image for larger version

Name:	IMG20230307132723.jpg‎
Views:	2774
Size:	246,6 Kt
ID:	104371   Click image for larger version

Name:	IMG20230307132730.jpg‎
Views:	2787
Size:	143,2 Kt
ID:	104372   Click image for larger version

Name:	IMG20230305175732.jpg‎
Views:	2774
Size:	309,9 Kt
ID:	104373   Click image for larger version

Name:	IMG20230305183605.jpg‎
Views:	2818
Size:	446,1 Kt
ID:	104374   Click image for larger version

Name:	IMG20230412142247.jpg‎
Views:	2256
Size:	201,3 Kt
ID:	104934  


Viimeksi muokannut J0hannes : 16.06.2023 06:41
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.03.2023, 10:16
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Välissä jakollaatikon läpikäynti

Tätä en olekaan avannut vielä, jos se mystinen rallattelu ajossa tulisi täältä.


Raudat oli vahvistettu, mutta pitkä rauta kahdella vajaamittaisella ja kahdella alkuperäisellä kiinni


Iloinen ylläri oli, että tässä oli vahvistettu etuvedon akseli. Paksuutta noin 2mm enemmän kuin alkuperäisessä (verrokki valkoisen Suzukin alkuperäisen jakiksen sisuksista)


Kukkoa annoin sille, purkautuu varsin nätisti


Joku pieni hippunen oli kiilautunut aluevalitsimen kytkentärenkaan kylkeen. Hyvä, että on pysynyt kyydissä, eikä hakeutunut hampaiden väliin...


Sisääntuloakselin laakerit sateenkaaren väreissä, tämä laatikko on elämänsä aikana ollut vajaatäytöllä tai ilman öljyä


Varsinkin pienin laakeri sisääntuloakselin päädyssä on käynyt lämpöisenä


Etuvedon kytkennän siirtohaarukka vähän kulunut


SJ413 jakolaatikon haarukka näyttää olevan paksumpaa materiaalia, toki myös valu, eikä levystä. Laitoin nyt molemmat 413 laatikosta, kun olivat priimaa.


Joku pieni käynyt hammasta kokeilemassa, toki voi olla myös tullut ennen karkaisua valmistavassa päässä.


Etuvedon pientä neulalaakeria mulla ei ollut, joten huolellinen putsaus ja tuoretta vassua sisään


Sekoitellaan osia vähän enempi, 413 jakolaatikosta myös pääakseli, koska tästä lavasuzukin jakolaatikosta joku aikanaan lyhentnyt 5mm rummun päästä, että on saanut 410 kardaanilaipan mahtumaan...


Vaihdoin myös nopeusmittarin ulostulosta stefan, oli vanha aika väljäksi mennyt


Shimmasin pääakseleiden laakerit service manualin mukaan, sisääntuloon tuli 0,3 shimmi ja ulostuloon 0,1 shimmi. Kuva ei suoraan liity kyseiseen operaatioon


Nyppäsin huohottimen teräsholkin pois ja laitoin 1/4"G -kierteen, siihen sitten paineilmaliitin, että saa huohotuksen tähänkin askiin kuntoon.


Jarrukilpi lipsahti näköjään 90 astetta väärään asentoon, mutta muutenkin käsijarrun kalustaminen odottaa vielä, että saan uuden käsijarruvaijerin, vanha jäänyt johonkin kiveen tai risuun, kun on taittunut. Kannakeraudoille en tässä välissä tee muuta kuin laita pidemmät pultit, joilla laatikkoon kiinni.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG20230311154810.jpg‎
Views:	2492
Size:	310,0 Kt
ID:	104428   Click image for larger version

Name:	IMG20230311154816.jpg‎
Views:	2587
Size:	307,5 Kt
ID:	104427   Click image for larger version

Name:	IMG20230311200506.jpg‎
Views:	2558
Size:	344,4 Kt
ID:	104438   Click image for larger version

Name:	IMG20230311183754.jpg‎
Views:	2507
Size:	204,7 Kt
ID:	104434   Click image for larger version

Name:	IMG20230311184300.jpg‎
Views:	2522
Size:	305,7 Kt
ID:	104435  

Click image for larger version

Name:	IMG20230311191037.jpg‎
Views:	2499
Size:	165,8 Kt
ID:	104436   Click image for larger version

Name:	IMG20230311192649.jpg‎
Views:	2509
Size:	152,3 Kt
ID:	104437   Click image for larger version

Name:	IMG20230311174010.jpg‎
Views:	2588
Size:	220,6 Kt
ID:	104433   Click image for larger version

Name:	IMG20230311173936.jpg‎
Views:	2524
Size:	279,6 Kt
ID:	104432   Click image for larger version

Name:	IMG20230311173215.jpg‎
Views:	2517
Size:	153,4 Kt
ID:	104431  

Click image for larger version

Name:	IMG20230311172652.jpg‎
Views:	2551
Size:	290,6 Kt
ID:	104430   Click image for larger version

Name:	IMG20230311162745.jpg‎
Views:	2493
Size:	144,2 Kt
ID:	104429   Click image for larger version

Name:	IMG20230313161342.jpg‎
Views:	2477
Size:	128,9 Kt
ID:	104439   Click image for larger version

Name:	IMG20230318161549.jpg‎
Views:	2572
Size:	182,0 Kt
ID:	104440   Click image for larger version

Name:	IMG20230318182311.jpg‎
Views:	2539
Size:	235,4 Kt
ID:	104441  

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.04.2024, 19:26
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Talking

Tätä en kyllä suosittele kenellekkään



Ehkä tätä uskaltaa jo vähän raottaa täälläkin, kun kriittiseksi kokemani osa-alueet on nyt toiminnassa (hidas lataus ja invertterin ohjaus)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2024, 09:55
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Exclamation

Sähköönköhän siirtyisinkö?


Tää on vähän sellainen aihe, joka on enempi vähempi pyörinyt mielessä ja inspiroinut mielikuvitusta jo reilun kymmenisen vuotta ainakin. Opiskeluaikana jo luentosaleissa aiheeseen keskittymisen sijasta tuli leikittyä ajatuksella, että sähköinen voimansiirto olisi ihan kuningas maastoautossa sähkömoottorin ominaisuuksien takia. No ei se siitä mielikuvituksen tuotteesta monestikaan sen pidemmälle kehity. Kuitenkin jossain vaiheessa huomasin olevani jo kovin lähellä kuilun reunaa ja varmaan sitten eräs sähköistetty Jeep ja jutustelut sen tekijän kanssa sinetöi ajatukseni muuttumaan todeksi. Viime syksynä haukkasin kovin ison palan, jota on leukapielet naksuen tullut pureksittua siitä asti...

Ostin 30kWh Leafin koko sähkötekniikan, eli kuvassa drivestack, jossa moottori, invertteri sekä PDM (auton sisäänrakennettu laturi, 12V laturi sekä pikalatauksen komponentteja)


Olin semmoisen henkisen rajan asettanut itselleni, että pitää saada moottori pyörimään sekä lataus toimimaan, ennen kuin lähden halvaannuttamaan toimivaa autoa. Melkolailla kulunut talvi mennyt sitten avoimen lähdekoodin VCU:n, Zombieverterin koodin räveltämisessä, jotta saan Leafin akun juttelemaan sen kanssa sekä hidaslatauksen toimimaan. Varmaan joku mua paremmin koodaava olisi esim löytänyt tuosta tuon latauksen toimimattomuuten vaikuttaneen puuttuvan CAN viestin nopeammin, mutta tässä sitä sai oikein sylillisen itsensä ylittämisen kokemusta, kun ratkaisin käsillä olleen ongelman omin voimin

Joo, tää rotanpesä voi näyttää hurjalta, mutta tässä on VAIN matalajännitekytkentöjä ja korkeajännite on visusti suojasukkien ja kuorien alla.
Turvallisuus ennen kaikkea


Kävin helatorstain jälkeisenä perjantaina katsastamassa LavaSuzukin varmaan toistaiseksi viimeistä kertaa polttomoottorilla. Tästä alkaakin purkuhommat.


Koska konversion kohde on kokonaismassaltaan hyttysenpaska ja nää Leafin rojut jotain painaa, niin tästä pitää todennäköisesti raapia kaikki mahdollinen ylimääräinen paino pois.


Tarkkaa lähtöpainoa ei ole, joten koitan punnita suurimman osan (lähes kaiken) irroitetun, jotta muodostuu joku kokonaiskuva massataseesta.
Esimerkiksi tää pickup lava laitoineen ja kiinnityskinkeleineen painaa noin 83kg


Tästä puuhasta mulla on tuolla Openinverterin puolella ketju, sieltä lisää kuvia ja tekstiä, jos kiinnostusta löytyy. Koitan pitää tän palstan topikin ehkä enempi mekaniikkapainotteisena
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Leaf Drivestack.jpg‎
Views:	1979
Size:	369,8 Kt
ID:	106950   Click image for larger version

Name:	Ready for motor spin.jpg‎
Views:	2024
Size:	504,9 Kt
ID:	106951   Click image for larger version

Name:	Last time with ICE.jpg‎
Views:	1968
Size:	429,0 Kt
ID:	106952   Click image for larger version

Name:	signal-2024-05-10-15-44-12-790.jpg‎
Views:	1987
Size:	312,1 Kt
ID:	106953   Click image for larger version

Name:	signal-2024-05-10-15-43-54-261.jpg‎
Views:	1997
Size:	314,4 Kt
ID:	106954  


Viimeksi muokannut J0hannes : 12.05.2024 09:58
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu PICK UP SUZUKI SJ Repe71 O/M/V Ajoneuvot 7 07.09.2016 21:02
Myyty Suzuki SJ pick up Maajussi O/M/V Ajoneuvot 1 23.03.2012 10:25
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
M: Suzuki Pick up. Peto O/M/V Ajoneuvot 7 24.01.2008 17:56
m suzuki 82 pick-up x 2 O/M/V Muut 0 07.08.2003 10:28


Sivu luotu: 16:51 (GMT +2).