Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.12.2022, 09:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Milloin olet vaihtanut termarin? Mitsuista ei käryä mutta jos termarin on sökö ei moottori lämpiä oikealla nopeudella oikeaan lämpötilaan niin se jää käymään kylmäkäyntipiirillä. Ja silloin se on rikkaalla eikä myöskään lamda sitä säädä vaikka kellon mukaan ehkä jo pitäisi.

Ja ei. Banaanilaatikosta leikattu pahvi syylärin eteen ei ole korjaus.

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2022, 22:42
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 738
Perusasetus

Onkos siinä jo kaksi lambdaa? Kummasta vika ja mikä se vika oli?
Miltä osin päästöt on pielessä?

Ei se lambda välttämättä rikki ole, se vain havaitsee vian ja antaa koodin. Syy voi olla muualla.
Se vikakoodihan ei kerro mikä osa pitää vaihtaa..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.12.2022, 01:10
paje50 paje50 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.12.15
Sijainti: Kuusankoski
Viestit: 6
Perusasetus

On vain yksi lambda. En tiedä mikä se vika oli, Mitsun mies vain luki koodit, koska moottorin häiriövalo paloi. Sanoi, että ainoa koodi jonka se antaa on lamda.

Se käy rikkaalla. Epätaydellistä palamista, häkä korkealla. Ja kun seisoo auton takana sen käydessä, niin havaitsee itse aivan saman asian. Haistaa ja maistaa. Vetoa ja voimaa on, toimii hyvin. Tyhjäkäynnillä hieman 'puputtaa' ja hetkittäin käy epätasaisesti. Mutta hiemankaan kierroksia, niin käy mainiosti. Kännistyy hyvin, koskematta kaasuun, l. käynnistyy tyhjäkäynnille normaalisti. Tyhjäkäynti kierokset kuiteniin ok, n. 7-800 rpm.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.12.2022, 09:18
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Tyhjäkäynnillä siis käynti ontuu, onko sytytys osia vaihdettu? johtoja tulppia ja mitä lie muita kulutusosia onkaan. Jos joku sylinteri ei polta tyhjäkäynnillä vaan herää vasta kierroksilla lambda havaitsee tämän ja antaa vikakoodin, esim seos liian rikas tai laiha tms. myös kaikki mahdolliset alipaine letkut ym kannattaa katsoa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2022, 15:32
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Mitenkä olet liittänyt lambdan johdot ? Niitä ei saa kolvata.
Viallinen ruiskun lämpöanturi vois tehdä sen että käy rikkaalla mutta luulis antavan vikakoodinkin ehkä... en mitsuista tiedä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.12.2022, 17:34
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 738
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paje50 Näytä viesti
On vain yksi lambda. En tiedä mikä se vika oli, Mitsun mies vain luki koodit, koska moottorin häiriövalo paloi. Sanoi, että ainoa koodi jonka se antaa on lamda.

Se käy rikkaalla. Epätaydellistä palamista, häkä korkealla. Ja kun seisoo auton takana sen käydessä, niin havaitsee itse aivan saman asian. Haistaa ja maistaa. Vetoa ja voimaa on, toimii hyvin. Tyhjäkäynnillä hieman 'puputtaa' ja hetkittäin käy epätasaisesti. Mutta hiemankaan kierroksia, niin käy mainiosti. Kännistyy hyvin, koskematta kaasuun, l. käynnistyy tyhjäkäynnille normaalisti. Tyhjäkäynti kierokset kuiteniin ok, n. 7-800 rpm.

Siitä melkein kannattaisi aloittaa että mikä se koodi oli ja tarkastaa vaikka lambdan toiminta. Sitten siitä lähteä seuraavaan kohteeseen tarkastamaan. Pois sulkea yksitellen vikoja pois.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.12.2022, 13:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.064
Perusasetus

Lambda vaikka olis pimee niin se ei yleensä mitenkään sikarikkaalle mene, tuo em. lämpötila-anturi vois olla potentiaalinen vikakohde.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.12.2022, 23:03
paje50 paje50 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.12.15
Sijainti: Kuusankoski
Viestit: 6
Perusasetus

Puristamalla on johdot liitetty. Olen kuullut tuon saman, että ei saa kolvata, mutta en löydä sille mistään perustelua. Varmin liitos tulee kolvaamalla ja käsittääkseni myös liitoksen resistanssi on pienin.

Sytkyvehkeitä ei ole vaihdettu, kun ei ole ollut mitään viitettä siitä, että niissä olisi sanomista. Tulpat kokeilen nyt vaihtaa, mutta siitäkään ei ole mitään viitettä, että esim. kävisi vajailla. Tosin sitä ei aina välttämättä V6 tyhjäkäynnillä kuule. Kokeilen nyppiä vielä johdot irti.

Tuo moottorin lämpötila-anturi on hyvä ajatus. MIssähän se sijaitse ? Ja onko teillä havaintoa, että kuinka MItsun ruisku 'ryypyttää' kylmää konetta ? Onko siellä oma lisäsuutin kylmäkäynnille vai antaako vaan kaikkien kautta enemmän ? Vai rajoittaako ilman saantia ?

Onko kokemusta, että onko suutin vikoja ?

Jollakin oli kommentti, että alkaa sulkemaan vikalähteitä pois yksitellen. Juuri niin, mutta mitä ?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.12.2022, 23:04
paje50 paje50 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.12.15
Sijainti: Kuusankoski
Viestit: 6
Perusasetus

Puristamalla on johdot liitetty. Olen kuullut tuon saman, että ei saa kolvata, mutta en löydä sille mistään perustelua. Varmin liitos tulee kolvaamalla ja käsittääkseni myös liitoksen resistanssi on pienin.

Sytkyvehkeitä ei ole vaihdettu, kun ei ole ollut mitään viitettä siitä, että niissä olisi sanomista. Tulpat kokeilen nyt vaihtaa, mutta siitäkään ei ole mitään viitettä, että esim. kävisi vajailla. Tosin sitä ei aina välttämättä V6 tyhjäkäynnillä kuule. Kokeilen nyppiä vielä johdot irti.

Tuo moottorin lämpötila-anturi on hyvä ajatus. MIssähän se sijaitse ? Ja onko teillä havaintoa, että kuinka MItsun ruisku 'ryypyttää' kylmää konetta ? Onko siellä oma lisäsuutin kylmäkäynnille vai antaako vaan kaikkien kautta enemmän ? Vai rajoittaako ilman saantia ?

Onko kokemusta, että onko suutin vikoja ?

Jollakin oli kommentti, että alkaa sulkemaan vikalähteitä pois yksitellen. Juuri niin, mutta mitä ?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.12.2022, 22:24
Hessupossu Hessupossu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.09
Sijainti: Joutseno
Viestit: 31
Perusasetus

Lamda anturin vertailuhappi tulee johtosarjaa myöten, tästä syystä ei saa kolvata. Mutta itse vikaan. Jos se kerta puputtaa tyhjäkäynnillä niin joku sylinteri ei sytytä silloin. Perus asiat ihan ensimmäisenä tarkistaa, polttoainepaine, puristuspaineet, imuvuodot, onko joku tulppa mustana tästä vois päästä tiettyyn sylinteriin kaventamaan vianlähdettä. Jos rikkaalla käy niin vois kuvitella että sytytyspuolella vika vois olla. Jos tässä vehkeessä on vielä tulpanjohdot niin yksitellen käynnissä ollessa vetäsee irti ja laittaa takasin, mykkä pytty on se missä käynti ei muutu
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.12.2022, 01:04
paje50 paje50 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.12.15
Sijainti: Kuusankoski
Viestit: 6
Perusasetus

En tiedä koska termari olisi vaihdettu. Ei ole ollut mitään syytä olettaa, että siinä olisi vaivaa. Lämpenee 'normaalin' oloisesti, mittari puoleen väliin kohtuullisen nopeasti ja siihen jää. Lämmintä alkaa tulla puhaltimesta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty ** Mitsubishi Pajero 3.2 Did h.3500 e ** MakeO O/M/V Ajoneuvot 2 26.02.2016 17:00
pajero ongelmaa :/ apua kaivataan apolys Tekniikka & Jutustelu 10 21.02.2016 15:43
Apua apusimpukalle (Pajero) okkiM Tekniikka & Jutustelu 4 08.12.2009 18:14
APUA!!!!! Pajero 2,8 td, autom -90 nana Chit-Chat 18 07.10.2008 21:27
M: Mitsu Pajero 2.5td vm.-90 hp. 3500€ Jugio O/M/V Muut 0 11.08.2005 13:48


Sivu luotu: 07:50 (GMT +2).