Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.12.2022, 19:03
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Lohkolämmitin vinkki


Moi. M0ulla 01 GC 4.0 litran koneella, pitäisi asentaa lohkolämmitin mutta...ohjeessa lukee että pitäisi saada se siihen vasemmalla puolella kakkosreiällä. Mutta miten se onnistuu helpoin kun sitä paikka tuskin näy kun kurkistaa konehuonessa. Mitä kautta ootte te joka tämä on laittanut päässyt siihen käsiksi, näyttää todella pahalta niin olen oppinut että kannattaa kysyä tietäjiltä. Kiitos etukäteen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.12.2022, 19:23
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sten Näytä viesti
Moi. M0ulla 01 GC 4.0 litran koneella, pitäisi asentaa lohkolämmitin mutta...ohjeessa lukee että pitäisi saada se siihen vasemmalla puolella kakkosreiällä. Mutta miten se onnistuu helpoin kun sitä paikka tuskin näy kun kurkistaa konehuonessa. Mitä kautta ootte te joka tämä on laittanut päässyt siihen käsiksi, näyttää todella pahalta niin olen oppinut että kannattaa kysyä tietäjiltä. Kiitos etukäteen.
Ei se sinne mahdu, kuin ottamalla imu- ja pakosarja irti. Vanhemman mallin pakosarjan kanssa se mahtui, kun hioi vastuksesta takareunaa pois niiin kauan että mahtui. Itselle joskus näin asensin, asiakkaille ei voi, kun työnjäljen pitää olla hyvää ja kestää mahdollisen takuukäsittelyn...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2023, 18:08
-Epe- -Epe- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 91
Perusasetus

WJ:stä oli talvisäilytyksen aikana pimentynyt oikea takavilkku. Sen verran mittailin että umpion liittimeen ei tule virta. Releiden kanssa näissä on kai ollut ongelmia, mutta voiko se pimentää vain yhden vilkku? Ja onko releen ja umpion välillä jotain liittimiä mistä voisi paikantaa ongelmaa, jos syyllinen onkin johto? Vaikka epäilen sitä koska talliin ajaessa vilkku toimi ja puoli vuotta myöhemmin ei.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2023, 20:12
Macke Macke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.18
Sijainti: Porvoo
Viestit: 197
Perusasetus

Kyllä se voi pimentää yhden nurkan, mittaa releen jalkojen liitos sinne piirikortille. Sen releen kuori lähtee ihan kivasti irti, veikkaus että yhden jalan juotos on murtunut.

Voit tietty mitata sieltä releenpohjastakin takanurkkaan, ei ole muistaakseni liitoksia matkalla ainakaan kuskin takanurkalta sinne sulake / relerasian pohjaan muuta ku se liitos siellä kuskin jalkatilassa joka lähtee irti pultin avaamalla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.06.2023, 20:46
-Epe- -Epe- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 91
Perusasetus

Kiitos vaan Mackelle vinkeistä. Tänään mittailin ja tutkin relettä mutta ei siitä vikaa löytynyt. Sitten erilaisten hyppyjohtojen avulla totesin että johdossa on vikaa. Aikani pähkäiltyä muistin että autossa on aiemmin ollut vetokoukku ja päättelin että siitä on hyvä alkaa etsimään vikaa. Hetken tutkailun jälkeen selvisi että alkuperäiseen liittimeen taakse tulee virta mutta vetokoukun bokseihin se häviää. No onneksi vetokoukun sähköt oli helppo ohittaa kun alkuperäisten liittimien välin oli asennettu toiset liittimet, mitkä nyt vain irroitin välistä pois. Niin säästyi kalliin releen osto.

Vaikka jälkiasennus varusteet on kivoja, niin tämän yksilön sähköongelmat on johtunut vain niistä, webastosta ja vetokoukusta. Ja nyt ne on molemmat otettu pois.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.07.2024, 21:12
-Epe- -Epe- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 91
Perusasetus

Olisiko ajatusta miksi WJ bensa V8 tekee ilmaa syyläriin?
Auto toimi aiemmin aivan normaalisti mutta kun auto seisoi tallissa reilun kuukauden, ongelmat alkoi. Nyt pidemmässä maantieajossa syyläristä siirtyy nestettä paisuntasäiliön kunnes se täyttyy. Tämän jälkeen neste ei ymmärrettävästi kierrä syylärissä ja kone alkaa lämpenemään kun nopeus laskee. Erikoista on kuitenkin että autolla pystyi ajamaan offroadia metsässä kaksi päivää lämpöjä nostamatta. Mutta kotimatkalla parin sadan kilometrin jälkeen neste oli taas karannut paisariin. Termostaatin vaihdoin jo, mutta ongelma ei poistunut. Voiko korkki olla jotenkin rikki että laskisi nesteen paisuntasäiliöön, mutta ei ilmaa? Vai mikä avuksi?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.08.2024, 21:02
-Epe- -Epe- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Epe- Näytä viesti
Olisiko ajatusta miksi WJ bensa V8 tekee ilmaa syyläriin?
Tähän löytyi hyvin yksinkertainen syy, rikkinäinen kannentiiviste. Pakokaasutesterillä mitattiin paisarista ja tulos oli selvä.
Nyt kun päivänä x on pakko aloittaa tiivisteiden vaihto, niin onko saman projektin tehneillä tiedossa jotain mitä olisi hyvä tietää etukäteen?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 16:44 (GMT +2).