![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
![]() Jos ajat kesärenkailla ja täytyy päästä viiden sentin lumessa eteenpäin, niin varmasti auttaa. Mutta paksussa hangessa nuo rimpulat eivät taida kestää edes yhtä reissua? Jos todella tarvitset ketjuja ja viitsit vielä käyttää niitä, niin osta kunnolliset. Eli paksut, painavat ja karkeat.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kun kerran nastarenkaat jo on, eli pitää päästä oikeasti hankeen, niin jompi kumpi noista 7mm ketjuista. Nuo ohuemmat olisi ns. Nastojen korvikkeet, ja kitkojen jatkeet.
Mutta ovat selkeesti ammattikamaa joten tuskin joudut pettymään. Ketjujen funktio on siinä että niiden kanssa mennään perille ja tullaan pois. Tiukassa paikassa niillä jauhetaan polanteesta läpi että saadaan soraa pyörien alle.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 10.11.2022 21:59 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla jotain ammattikäyttäjien ketjuja https://www.euroket.fi/lumiketjut/
Ei antanut sentään piikkiketjuja 285/75-16:lle, mutta parit mallit löyty
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mahtaako ne kevyen kaluston ketjuilla ajelut kovin ammattimaisia olla jos maantielle ei niiden kanssa huvita mennä?
Miten jytkyt ketjut vaan voisi laittaa jos vaihtaa pyörät ketjuineen. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Olisko niin, että kaapeliketjut on kehitetty
USA:n länsirannikon osavaltioihin vuoristoalueiden mökeillä vapaa aikaansa viettäville - siellä kun viikonloppuaan viettävä voi aamulla herätä melkoiseen lumikerrokseen Tyyneltä Valtamereltä vuorille tulevien pilvimassojen tiivistyessä lumeksi. Kuten palstalla on hyvin usein todettu niin lumiketjuja on moneen käyttötarkoitukseen. Itse alan kallistua järeimpiin perinteisiin, mihin vaakakupin kallistaneet palstalaisten neuvot, joista kiitokset niitä antaneille - eikä näitä kaapeliketjuja taida pitkään aikaan Euroopan markkinoille ilmestyäkään. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitn
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pewag vinkistä kiitos!
Osuinko samoihin lumiketjuihin: Pewag austro super A 84 S #2955 -Manuaali kiristeinen, ei rikkoutuvia osia. -Tilavaatimus 20mm!! -Valmistettu titaanista -Materiaalivahvuus min.5,6mm -Hitsatut kiinnitys renkaat. https://www.pewag.com.au/shop/pewag-austro-super-1.html Pewag austro super reinforced A 84 SV #02071 -Manuaali kiristeinen, ei rikkoutuvia osia. -Tilavaatimus 25mm!! -Valmistettu titaanista -Materiaalivahvuus min.5,6mm -Hitsatut kiinnitys renkaat. https://www.pewag.com/shop/en/pewag-...einforced.html |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.ebay.com/itm/37247433002...Bk9SR6Cgo_-MYQ Vaan ei taida 285/75r16 sopia noihin. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Olisiko helpoin ja halvin vaihtoehto laittaa palstalle ostoilmoitus Volvon C3XX ketjuista ja sovittaan ne paikalleen?
Volvon rengaskoko 280/85R16 ja noita ketjuja luulisi porukoilla lojuvan ylimääräisinä nurkissa. Noita autoja raahattiin Suomeen ihan sikana 2000-2010 välisenä aikana. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hauskempi vaihtoehto harrastamiseen voisi olla kompressori autossa, jotta voi laskea ja nostaa paineita. Keskustelunavaajan renkaat pelaa ehkä sinänsä hyvin. Joissain muissa maissa voi olla alla niin huonoja talvirenkaita, että ketjut suositummat. Jos ketjuilla ruvetaan pedaali syvällä kaivattamaan, niin taitaa mennä soppaa aika paljon ja tulee jälkiä. Kevyellä tyylillä pääsee aika hyvin ja ei tarvi niin rajua mitoitusta. Itse saatan talvella tehdä niin rajun off road suorituksen, että vedän kettinkiä tai liinaa sopivasti kireälle kaadettavaan puuhun. Viimeksi kaivatin vähän, jotta auto pysyy varmemmin paikallaan. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Nyt oikeaan suuntaa menossa....Lainaus:
Siis nuo "kevyt ketjut" on oikein hyviä, jos pitää näyttää esim. norjassa poliiseille, että on ketjut. Ja jäällä, silloin kuin kesärenkailla (esim. keskieuroopassa kaikkialla ei saa käyttää nastoja) pitää ajaa mäkisellä, jäisellä tiellä. Ja kestäähän nuo ajaa nastarenkailla lumisella metsäautotiellä, vaikka lunta on sen verran, että ilman ketjuja eteneminen pysähtyy..... MUTTA: Kun tulee se tilanne, että ns. meinataan jäädä kiinni/jäädään kiinni, ja tilannetta korjataan sudittamalla/kaivattamalla, niin alkaa nuo "jäisen tien ketjut-" olla lujilla; Siis jos sudittaessa sattuu joku, esim. kiven reuna, ottamaan kiinni ketjusta, niin yleensä on 4 vaihtoehtoa: a) kivi pyörähtää jäisestä tiestä ketjun mukaan b) ketju pyörähtää renkaan päällä c) rengas pysähtyy muutaman sentin matkalla d) ketjun katkea; jolloin yleensä alkaa aika meteli; ketju katkeaa yleensä ns. selän poikki olevasta ketjusta, ja katkenneen ketjun päät "kopistelee" ruosteet (ja pellit) pois.... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"Made of TitanGrip® material for long life span" ![]() ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Painoko vai mikä kertoo totta
lumiketjujen materiaalista ja kestävyydestä ? Onko EU tai muita standardeja joihin voisi luottaa ts jos lumiketju täyttää ao standardin niin tietää, ettei mikään "ihme titaani" ole tai että ainakin asiallisesti vahvaksi testattu - 83% ja 8x kun epäilyttävät ? Esimerkkejä, jotka herättivät kysymyksiä: (1) König POLAR PRO 1403 7MM Chain made in K-Premium Steel = ? (2) König RALLYE PRO 1403 7MM Hardened, galvanized pattern chain = ? (3) Pewag austro super reinforced A 84 SV Chain made of Titan Grip = ? (4) BORON ALLOY Cam Tire Chains made of 10B21 STEEL = ? lasts up to 83% longer than standard Rockwell 53 steel = ? (5) Made In USA 285/75-16 Pewag Square 7mm Snow Tire Chain Lasts up to 8x longer ! than standard twist-link chain with Rockwell Hardness of 63 = ? |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Miten suhtautua varoitukseen
"Ketjut saattavat jättää vanteisiin jälkiä" ? Dotz Extreme Dark vanteet kun piti tilata Sveitsistä ja ovat sen verran arvokkaat että minimoisin mahdollisia jälkiä vanteisiin ja mistä riski 25mm ketjuilla muttei 20mm ketjuilla ? Eikö kumpikin vaihtoehto voi jättää vanteisiin jälkiä, jos ketju tulee vanteen päälle, kun se kuitenkin hieman elää siinä ? Onko vaarallista olettaa, että Terranossa allaolevissa vanteisiin tulisi jälkiä vain siihen ulkosarveen, mihin tasapainot on kiinnitetty - jos siihenkään, koska kumi on hieman vannetta ulompana talvirengas-vanne kombossa 285/75R16 122/119Q Nokian Hakkapeliitta LT3 nastarenkaat https://www.nokianrenkaat.fi/talvire...apeliitta-lt3/ & 8x16” ET-25 Dotz Extreme Dark vanteilla https://www.dotz4x4.com/EN/wheels/dakardark ref: “Assumptions are the mother of all fuck ups!” |
![]() |
Luokat |
cable tire chains, kaapelilumiketjut |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lumiketjuista;) | joojoomies | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 17.01.2019 20:36 |
Lumiketjuista | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.12.2010 18:31 |
Lumiketjuista | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 01.12.2010 22:12 |
Lumiketjuista! | Nippan | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 27.10.2008 19:32 |
Lumiketjuista | L-200 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 13.08.2004 13:01 |