![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mites iso homma on käytännössä ensikertalaisen vaihtaa etuperään pelkkä vari-loc lukko? Ja onnistuuko ahtaassa autotallissa vai pitääkö sivuille olla reilusti tilaa? Mietin kun dieseleistä on lukollisia akseleita purkuautoissa paljon tarjolla mutta toimivuudesta ei kellään ole takuita. Ja oma on siis bensa V8.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Teoriassa, jos vaihdat vain vari-lok -> vari-lok, niin pitäisi riittää, että akselia vetää vain sen verran ulospäin, että päät liukuvat carrierin ulkopuolelle. Mutta kun samalla kannattais vaihtaa ne akselin tiivisteet ja jos sen akselin pään jättää makaamaan sinne putkeen niin sieltä tarttuu sitten hiekkaa yms. siihen akselin päähän spooreihin ja tiivistepintaan. Jos taas vaihdat avoimen -> vari-lok niin silloin pitää vaihtaa ne vetoakselitkin kun ovat eri mittaiset. Ja jos tarve on saada avoimeen perään lukko, niin pienimmällä remonttitilan tarpeella pääsee, kun laittaa palalukon. Akrobaattihommiahan ne pienessä tallissa helposti on ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Autossa on tällä hetkellä vari-lok mutta se ei pidä, eli vari-lok -> vari-lok.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Saman huomasin omassa talvella. Takaset pyöri tasatahtia mutta edessä vain vuorotellen. Oli helppo huomata kun jäin omassa pihassa hankeen jumiin
![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Toista kertaa etukardaanin kanssa ongelmissa. Tällä kertaa auto muuttui takavetoiseksi.. Viimeksi etukardaani lähti helposti mutta nyt ei mahdu tulemaan millään pois etuperän päästä. Onko ideaa miten saisi lisätilaa? Auttaako esim pyörän tunkkaaminen ilmaan?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Oisko kellään tarvista WJ:n vanteille? Ei ole orkkis eikä alut mutta jotain seosta, muistaakseni 17x7. Tarkemmat speksit voin tarkastaa loppuviikosta kunhan pääsen reissuhommista kotiin. Oulusta löytyy ja varastoon pitäis saada tilaa. 4kpl setti siis kyseessä. Jotain nirhaumaa löytyy mutta ei viittis metallinkeräykseenkään viedä. Ohessa kuva mistä näkee mallia.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Itse itselleni vastaten. Etuperän päästä oli nivel tuhoutunut ja kuulat väärässä välissä niin ei painunut tarpeeksi kasaan. Eikä edes tunkkailut auttanut. Mutta päätykuppi lähti helposti irti ruuvarilla vääntämällä ja irtonaiset osat tipahti itsestään alas. Sen jälkeen kardaanin vain laski maahan.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
WJ 2.7CRD 2002.
Tässä pikkuhiljaa saanut autoa taas ajokuntoon. Pariin asiaan kaipaisin lisätietoa: 1. Katselen WJdiagPro-ohjelmalla anturien arvoja. Siellä on vaihdelaatikon alla sellainen kuin "uphill grad". Tuo lienee kallistuskulma-anturi? Se näyttää mitä sattuu. Välillä 0%, välillä tasamaalla yli 60%. Mihin kaikkeen tämän anturin lukema vaikuttaa? Turbiinilukon kytkeytymiseen? Missä moinen anturi sijaitsee? Ihmettelin, kun ei tunnu turbiinilukko menevän kiinni. Vaikuttaako koko asiaan? Renkaat 245/70R17 eli hieman isommat kuin vakiona kai. Nopeusmittari näyttää satasen vauhdissa 2km liikaa. 2. Öljynpaine. Kojetaulun mittari näyttää hyviä lukemia, tyhjäkäynnillä 3,5...4 ja ajossa yli. Diagnostiikka väittää samaan aikaan, että paine on n. 1,5. Onko kaksi eri anturia ja missä nämä sijaitsevat? 3. Tämä on ihme ongelma, joka on nyt jo joitain vuosia ollut päällä: korkea tyhjäkäynti. Tyhjäkäynti seilaa selvästi korkealla, 900...1100, mutta palautuu normaaliksi, kun jarrua painaa. Ei vaikuta normaaliin käyttöön, mutta ihmetyttää että mistä johtuu. Vakionopeussäädin toimii. 4. Ilmastoinnin kondenssivedet valuu pelkääjän jalkatilaan. Missä pitäisi olla kanava vedenpoistolle? Tässä autossa tuo lämppärin kotelo on pilkottu ja taas kasattu jonkun toimesta ja silloin varmaan lutkut menneet väärään asentoon. Päivässä kertyy näin kesällä useampi desi vettä kun pitempää matkaa ajaa. Matot märkänä. Ei tuonne oikein näe edes endoskoopilla. Kiitos. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 694 | 26.07.2025 22:25 |
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |