Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.05.2022, 16:16
-Epe- -Epe- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 91
Perusasetus

Mites iso homma on käytännössä ensikertalaisen vaihtaa etuperään pelkkä vari-loc lukko? Ja onnistuuko ahtaassa autotallissa vai pitääkö sivuille olla reilusti tilaa? Mietin kun dieseleistä on lukollisia akseleita purkuautoissa paljon tarjolla mutta toimivuudesta ei kellään ole takuita. Ja oma on siis bensa V8.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.05.2022, 10:52
J-J J-J ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.12.20
Sijainti: Heinola
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Epe- Näytä viesti
Mites iso homma on käytännössä ensikertalaisen vaihtaa etuperään pelkkä vari-loc lukko? Ja onnistuuko ahtaassa autotallissa vai pitääkö sivuille olla reilusti tilaa? Mietin kun dieseleistä on lukollisia akseleita purkuautoissa paljon tarjolla mutta toimivuudesta ei kellään ole takuita. Ja oma on siis bensa V8.
Sivusuunnassa tarvitaan tilaa niin paljon, että saa vetoakselit vedettyä akseliputkesta ulos. Kun mittailet, niin huomioi että eri puolilla akselit ovat eri mittaiset kun perä ei ole keskellä.

Teoriassa, jos vaihdat vain vari-lok -> vari-lok, niin pitäisi riittää, että akselia vetää vain sen verran ulospäin, että päät liukuvat carrierin ulkopuolelle. Mutta kun samalla kannattais vaihtaa ne akselin tiivisteet ja jos sen akselin pään jättää makaamaan sinne putkeen niin sieltä tarttuu sitten hiekkaa yms. siihen akselin päähän spooreihin ja tiivistepintaan.

Jos taas vaihdat avoimen -> vari-lok niin silloin pitää vaihtaa ne vetoakselitkin kun ovat eri mittaiset.

Ja jos tarve on saada avoimeen perään lukko, niin pienimmällä remonttitilan tarpeella pääsee, kun laittaa palalukon.

Akrobaattihommiahan ne pienessä tallissa helposti on
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.05.2022, 12:46
-Epe- -Epe- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 91
Perusasetus

Autossa on tällä hetkellä vari-lok mutta se ei pidä, eli vari-lok -> vari-lok.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.05.2022, 14:30
J-J J-J ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.12.20
Sijainti: Heinola
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Epe- Näytä viesti
Autossa on tällä hetkellä vari-lok mutta se ei pidä
Saman huomasin omassa talvella. Takaset pyöri tasatahtia mutta edessä vain vuorotellen. Oli helppo huomata kun jäin omassa pihassa hankeen jumiin Lapiohommiksi meni. Samalla havaitsin myös edestä kuuluvan kolahtelun, eli lienee CV-nivelessä klappia. Pitääkin katsastukseen vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.06.2022, 18:48
-Epe- -Epe- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 91
Perusasetus

Toista kertaa etukardaanin kanssa ongelmissa. Tällä kertaa auto muuttui takavetoiseksi.. Viimeksi etukardaani lähti helposti mutta nyt ei mahdu tulemaan millään pois etuperän päästä. Onko ideaa miten saisi lisätilaa? Auttaako esim pyörän tunkkaaminen ilmaan?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.06.2022, 18:29
driimis driimis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.12
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 30
Perusasetus

Oisko kellään tarvista WJ:n vanteille? Ei ole orkkis eikä alut mutta jotain seosta, muistaakseni 17x7. Tarkemmat speksit voin tarkastaa loppuviikosta kunhan pääsen reissuhommista kotiin. Oulusta löytyy ja varastoon pitäis saada tilaa. 4kpl setti siis kyseessä. Jotain nirhaumaa löytyy mutta ei viittis metallinkeräykseenkään viedä. Ohessa kuva mistä näkee mallia.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG-20220610-WA0002.jpg‎
Views:	149
Size:	149,8 Kt
ID:	102406  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.06.2022, 19:33
-Epe- -Epe- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Epe- Näytä viesti
Toista kertaa etukardaanin kanssa ongelmissa. Tällä kertaa auto muuttui takavetoiseksi.. Viimeksi etukardaani lähti helposti mutta nyt ei mahdu tulemaan millään pois etuperän päästä. Onko ideaa miten saisi lisätilaa? Auttaako esim pyörän tunkkaaminen ilmaan?
Itse itselleni vastaten. Etuperän päästä oli nivel tuhoutunut ja kuulat väärässä välissä niin ei painunut tarpeeksi kasaan. Eikä edes tunkkailut auttanut. Mutta päätykuppi lähti helposti irti ruuvarilla vääntämällä ja irtonaiset osat tipahti itsestään alas. Sen jälkeen kardaanin vain laski maahan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.06.2022, 19:09
Aku Aku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.04
Sijainti: Kärkölä, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

WJ 2.7CRD 2002.

Tässä pikkuhiljaa saanut autoa taas ajokuntoon. Pariin asiaan kaipaisin lisätietoa:

1. Katselen WJdiagPro-ohjelmalla anturien arvoja. Siellä on vaihdelaatikon alla sellainen kuin "uphill grad". Tuo lienee kallistuskulma-anturi? Se näyttää mitä sattuu. Välillä 0%, välillä tasamaalla yli 60%. Mihin kaikkeen tämän anturin lukema vaikuttaa? Turbiinilukon kytkeytymiseen? Missä moinen anturi sijaitsee? Ihmettelin, kun ei tunnu turbiinilukko menevän kiinni. Vaikuttaako koko asiaan? Renkaat 245/70R17 eli hieman isommat kuin vakiona kai. Nopeusmittari näyttää satasen vauhdissa 2km liikaa.

2. Öljynpaine. Kojetaulun mittari näyttää hyviä lukemia, tyhjäkäynnillä 3,5...4 ja ajossa yli. Diagnostiikka väittää samaan aikaan, että paine on n. 1,5. Onko kaksi eri anturia ja missä nämä sijaitsevat?

3. Tämä on ihme ongelma, joka on nyt jo joitain vuosia ollut päällä: korkea tyhjäkäynti. Tyhjäkäynti seilaa selvästi korkealla, 900...1100, mutta palautuu normaaliksi, kun jarrua painaa. Ei vaikuta normaaliin käyttöön, mutta ihmetyttää että mistä johtuu. Vakionopeussäädin toimii.

4. Ilmastoinnin kondenssivedet valuu pelkääjän jalkatilaan. Missä pitäisi olla kanava vedenpoistolle? Tässä autossa tuo lämppärin kotelo on pilkottu ja taas kasattu jonkun toimesta ja silloin varmaan lutkut menneet väärään asentoon. Päivässä kertyy näin kesällä useampi desi vettä kun pitempää matkaa ajaa. Matot märkänä. Ei tuonne oikein näe edes endoskoopilla.

Kiitos.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 19:20 (GMT +2).