![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#2
|
|||
|
|||
![]() utoilijan ei itse pitäs joutua googlailemaan viranomaisten asetuksia ja versioita tu
Viittauksena neuvoihin "opettele googlaamaan"
katson ao viranomaisten velvollisuudeksi antaa vastauksissaan ao web osoitteet elleivät he lähetä liitteenä ao dokumemttia. Ei ole aikaa myöskään googlata ja selvitellä eri vuosien versioita eikä niihin johtaneita syitä eikä opetella miten byrokraattiem sanamuotoja pitäs tulkita. Sain seuraavan vastauksen sähköposti- tiedusteluuni ao viranomaisilta: "Määräyksen aiemmassa versiossa turvakaarien asentamista ei ollut rajattu vain ajoneuvon sisäpuolisiin. " Sinänsä OK, että vastaavat - tosin heidän palkkansakin tulee meiltä autoilijoilta. Eo vastauksesta ei kuitenkaan käy selville web osoitteita ao määräyksiin eikä se,mista web osoitteesta dokumentit voi ladata, jotta voisin itse tarkistaa - en saanut ao dokumentteja liitteenä. Ilmeisesti ei ole osattu kirjoittaa selvästi uusimpaan asetukseen niitä laadittaessa esim "turvakaaria ei enää saa asentaa ulkopuolelle ja jos ne asentaa sisäpuolelle, niin se on tehtävä seuraavasti: ..." !? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos autoa haluaa rakentaa, niin se nyt on karu fakta että sitä tietoa pitää etsiä. Nuo trafin määräykset on vaa yks pikku osa sitä koko prosessia.
Ja mitä niitä entisiä määräyksiä tutkimaan, niillä mennään mitkä on nyt voimassa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Loppukiitos turvakaaria koskevista neuvoista !
Kiitos turvakaaria koskevista neuvoista
kaikille niitä antaneille ! Seuraavassa vielä Trafikomilta saamani viimeinen sähköpostivastaus: "Määräyksessä ei luetella, mikä on kiellettyä, vaan mikä on sallittua." "Jos muutos ei mene määräyksen puitteisiin, voitaisiin se hyväksyä vain poikkeusluvalla tai ei ollenkaan." "Traficom ei tee katsastuspäätöksiä. " "Katsastustoimipaikka tekee lopullisen päätöksen ajoneuvon hyväksymisestä tai hylkäämisestä." Tapaus käsitelty ja puitu osaltani. Hyvää kevään jatkoa! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Näin se menee. Traficomilla ei ole edes neuvontavelvollisuutta, hyvä siis että vastauksen sait.
Vanhan määräyksen mukaan saa vielä tehdä projekteja loppuun ensi vuoden loppuun saakka. Eli jos on sitä mieltä että projekti on aloitettu ennen 1.3.2021 niin suullinen ilmoitus riittää ja ulkopuoliset kaaret saa leimattua. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ainiin.. unohdin taas että Traficom on aivovammaisten persereikien täyttämä byrokraattikeskittymä, jossa heidän mukaan kaikki on kiellettyä mikä ei ole erikseen sallittua
![]() Olisi mukava tietää mihin Traficomin pöljät perustaa sen, että ulkopuolisia kaaria ei saa asentaa. Olettaen siis, että ne on asennettu samoin perustein kuin sisäpuoliset. Mitään haittaa tai häiriötä kun niissä ei ole sisäpuolisiin verrattuna, paitsi ehkä ruma ulkonäkö ja lisääntynyt tuulen suhina maantienopeuksissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]() näinpä näinpä..
Jos katsastus miehelle esitetään ulkopuoliset turvakaaret ja kutsutaan niitä pillumagneetiksi, ei turvakaariksi ei pitäs olla estettä leimalle? Jälleen on katsastusdiktaattori nostanut itsensä kaikkivoipaisuuteen. Trafi nostaa kädet pystyyn ja toteaa katsurin olevan se joka päättää leimataanko vai ei,ja katsuri ei päätä lakeja vaan tulkitsee niitä,jos tulkitsee väärin lyö Trafi näpeille. Jos kysytään että MIKSI ulkopuolisia kaaria ei voisi hyväksyä? Kuka voisi velvoittaa katsuria hylkäämään? Sanoisinpa jopa näin että jos nää Trafin idiootit on onnistuneet torppaamaan yhdenkin turvakaariasennuksen ovat he onnistuneet osaltaan lisäämäään turvattomuutta liikenteessä. Esim. Lantikan Defenderissä on ihan tehdastekoisia kaaria jotka ovat osin sisällä ja osin ulkona. Ja defen koppa ei kestä katolleen kaatamista ilman että ohjaamossa on ahdasta,kuten ei moni muukaan. Jälleen sama homma ku muinoin lisäjarruvalon kanssa,ensin ei voinu sallia ku me kuollaan kaikki, nyt ei voi ottaaa pois ku me kuollaan kaikki. Vi##u mitä pa##aa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. Viimeksi muokannut RIPAX : 28.03.2022 22:32 |
![]() |
Luokat |
turvakaaret |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mitsubishi L200 2,5TD laiska ja voimaton!! mitä neuvoksi? | figure1986 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 03.03.2013 12:23 |
turvakaarien paksuus | junnu78 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.10.2008 13:52 |
Turvakaarien kiinnitys | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 08.09.2006 23:08 |
Paljon palamattomia, mikä neuvoksi? | Lars | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 27.06.2006 09:55 |
Toimisko jäähdyttäjä katolla vai mikä neuvoksi? | jnu | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 01.08.2005 21:30 |