![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kivimiehen työtä itekkii nykyää teen, mut työmaalla paljon hitsuuhommiaki. Juttelin eile pomon kaa ja oli puhetta nyt keväällä tehtävistä kunnostustöistä.. kaivurin kauhaa pitäs hitsuutella, mehtäkoneen kouraa vahvistella ja kaivurialustaine kappaletavaranosturihärveli vielä pikkuse vaiheessa jne jne. Kerroin sit tästä suojaimen tarpeellisuudesta ja suostu ostamaan puhaltimella varustetun suojaimen ku kerra hänelle noita rautahommiaki teen. Saan kuulemma käyttää omissa harrastuksissa. Tällasta kahtelin.. Vois olla ihan riittävä ja edulline. https://www.agripalvelu.fi/sundstrom...suojainpaketti Ja tuon Repron suosittelema maski pitää hommata kans.. helpompi putkiviidakossa tuon kaa luikerrella.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itsekin hienossa kivipölyssä ku mineraali jalostamossa töissä ja todennut et 3M versaflow toimivaksi, köykänen pitää ja puhallin suodatin hässäkän muoto ja koko hyvä pääsee ahtaampaankin paikkaan.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ja juu hyvän näköinen härveli tulossa ja nättiä työn jälkee tulee
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pieniä suunnitelmia moottorin osalta..
Mitä jos nakkais pari turboa moottoria koristamaa ja sais kerrasta miehekkäästi voimaa ulos?? Pitäs joka tapauksessa vaihtaa nokka miedommaks, keinut(huonot), kannentiivisteet uusimaa, pakosarjat tekemää jne. Saattaa tulla halvemmaks ahtaa nyt, eikä sit myöhemmi ku on vapariks rakennettu. Säästäs paljon aikaa työssä ja eikä tarviis maksaa montaa kertaa samoja osia ![]() Vääntöä sais miedoillakii paineilla jo yli 1000nm... Tällä äijällä aika hyviä videoita erillaisista moottoreiden virityskokeiluista.. https://www.youtube.com/watch?v=zp65Y7wKaEo |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ehottomast solmut pakosarjoihin ja mielellää viel sellanen kuminauhavetonen ruuvi siihen imusarjan päälle
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tuos tuli mietittyy hytraulivinssin järkevyyttäkii.. Eli se jää pois tästä härvelistä ja tilalle sähköne virveli. Jää paremmin tilaa konehuoneesee ja säästää painossa ainaki 50kg.. jos se ny enää täs painos mitää merkkaa ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei se paine vaan se ilman määrä.
Toki jos isoilla ahtimilla pumpataan ilmaa paljon niin siinä rupeaa jo painekin merkitsemään. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Niin oliko noi akselitkin menossa kohta vaihtoon?? Eikäkö....mahtaakos ne olla kuitenkin mitoitettu Neuvostoliitossa noin 18,5Nm voimalle
![]() ![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mä luulen että jos tota konetta hieman kesyttäis maastoajoon nokalla joka kelpais myöhemminkin turbokäyttöön, mut lähtis kokeilee ihan vaparina. Silti lähtee helposti se 500hp ja se on mettään ja maastoon oikeasti jo ihan ok määrä. Moni ajaa vähemmälläkin. Turbojen kanssa sitä voimaa tulee helposti ja paljon tollasesta motista ja sitten alkaa paikat särkymään.
Ehkä ennemmin tyvestä puuhun kuin latvasta maahan. ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#10
|
|||
|
|||
![]()
jos rakentaminen ja rassaaminen on tärkein pointti niin sitten ahtimia ja mitä vain hullutuksia mieleen tulee lisäät reseptiin. jos taasen haluat joskus ajamaan niin ruiskuvapari alavetoisella nenällä on varmasti jees. pakokaasuahtimilla tavanomaisella maastoajossa käytös varmasti lajinsa kulmikasta kun ahtimet alkaa työskentelemään.
mitä yksinkertaisempi tekniikka niin sen toimintavarmempi laitos tulee. itse en ainakaan lähtisi tuollaiseen moottoriin pakokaasuahtimia laittamaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rojekt Bj 42 Soft Top Exo Cage | Kauttu | Maasturiprojektit | 230 | 01.12.2018 21:43 |