![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kyllä rätisee noilla spekseillä!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sillo ku se kuuluisa paska lentää kehikon ulko ja sisäpuolella, ni mies nauttii
![]() ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No niin.. Moottori siirretty pajalle missä asiasta jotain ymmärtävät purkaa ton atomeiks, tekevät tarkistuksia ja pistävät pakettiin sit kun kerkiivät.
Mie koitan huomenna jatkaa kehikon kasaamista.. Ylemmät etutukivarret joutuu uuvelleen asemoimaa korin puolelta jotta saa tarvittaessa mahollisimman matalaks ja et korkeemmalla säädöllä ajaessa pysyy varret järkevässä asennossa. Tosta moottorista jokunen kaveri epäilly irtoovan sen 650hv.. Saas nähä ![]() Tää on rakennettu kiihdytys kisoja silmällä pitäen, ni vähä mietityttää tuo turbiini. Stalli saa todennäkösesti olla suurempi ku 2500 ![]() Toinen mikä on aiheuttanu pään raapimista ni jakolaatikon välitys ja sen väännönkesto. Tolla 2:1 välityksella kokonaisvälitys on jotai 37, eli aika harva. Ei tarvia kolmosta kummemmin käyttää 14.9-24(125cm korkeet) traktorin kumeilla ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tälläinen automaatin ja jakiksen väliin:
https://www.northwestfab.com/titan-s...-i_p_3968.html |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
205 jakis on varmaan viimeinen osa mikä hajoaa tekniikasta jos on 32 spline ulostuloilla |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo automaatin ja ison moottorin kanssa ei tarvii olla niitä välityksiä ihan niin paljoa. Mulla on kokonaisvälitys 23 ja ihan hyvin silläkin ruopii. Toki tiuhempikin toimisi, mutta ei silti ongelma nykyisellä ollenkaan. Rengaskoko huomioiden faradayn häkissä tulee välitys olemaan noin parikyt prossaa tiuhempi kuin mulla. Ja ruutia paljon enempi = sutii ja rytisee kyllä.
Stallista vielä, noi nokan asteet on kyllä sellaset että äkkilähtökäytössä tommosen motin perässä olis varmaan ainakin joku 4000rpm stalli. Mutta ehkä ihan niin paljoa en laittais mettäautoon, että normaalimpi ajelukin olis sujuvampaa. 3000-3500 ehkä? Millanen stalli TimJussilla on?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Planeetalla toimiva välityskikkare vois olla hyvä, mut nii on hintakii
![]() Oon noita Timjussin videoita katellu ja aika hyvin näyttäs toimivan noinkii harvoillakin välityksillä.. Onha tuo varmaa tonnin kevyempi, mut kuitekii. Taijan kokeneempien vinkkejä seurata ja jätän nuo ylimääräset välitykset tulevaisuute.. Lisäilee jos on tarvista. Moottorin myyjä sano stallin oleva 4500 tuos kiihytyskäytössä.. Tää toimii kuitekii aika piru korkeilla kierroksilla. Jos rajottas moottorin maksimit 7000rpm kantturoille ni kestää ehkä purkautumatta ![]() 3000-3500 stalli vois olla hyvä lähtökohta millä testais käyttäytymistä kovassa ajossa ja möyrimisessä.. Hyviä vinkkejä.. Helpompi hommailla osia ja suunnitella rakentelua ku löytyy muilta valmiita kokemuksia vähä saman tyylisistä vehkeistä.. Nii sit tuosta np205 jakolootasta.. Minkä pitune ulostuloakseli vaihteistoon jos sen suoraa siihe naittaa? Joku adapteri tulee väliin kuitekii. Ois tiedossa takatuupparin th400, ni pitää tilata jostai se akseli ja adapteri. Vinkkejä/linkkejä saa laittaa näitte naittamisesta. Np205:set taitaa olla booreilta jne samanlaisia riippumatta kumman jalkotilan uloslähdöillä ovat? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
lyhyt häntänen th400 ja adapterin sorvailet siihen väliin https://www.northwestfab.com/Transfe...ts_c_2042.html |
#9
|
||||
|
||||
![]()
noin 2800 nykyään muokkasin sen aikoinaan korkeemasta.
turbiineissa laatu ratkasee aika paljon miten ne vetää alhaalta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rojekt Bj 42 Soft Top Exo Cage | Kauttu | Maasturiprojektit | 230 | 01.12.2018 21:43 |