![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Näissä uudemmissa sisätila lämppäreissä ei taida olla reset nappeja? Uskoisin talon sähköjen olevan ok. Tässä on kuitenkin asuttu 13 vuotta, ja samasta pistorasiasta on laitettu lämmitykseen autoja noin kymmentä eri yksilöä, ilman ongelmia. Mutta jos autosta laitteesta hajoaa ensin moot lämmitin, ja sen jälkeen sisätilan lämppäri, niin erikoiselta kuulostaa...??? Multa löytyy jemmasta toinen käytetty puskurista eteenpäin johto, ja uusi letkulämmitin, sekä 80-luvun sisätilalämmitin (siinä on se reset nappi...!), ne menevät paikoilleen viimeistään joulun välipäivinä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla hajos viime talvena kans Calix. Poltti pari kertaa sulaketta ja sen jälkeen kun tutki, niin puskurijohdon sisäpää oli sulanut ja lohkis ei enää toiminut. Oiskohan lohkis menny oikariin ja sitten johto sulanut?? Sisätilassa mulla uudehko Defa, niin se ei hajonnut.
Oiskohan sulla menny eka moottorin lämmitin, sitten johto ja sulanu johto hajottanut sen sisätilalämppärin.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ekaksi hajosi moot lämmitin, letku lämppäri. Sitten laitoin puskurista eteenpäin -johdon kiinni sisätilaan menevään johtoon. Näin lämmitettiin pelkkää sisätilaa muutaman kerran, ei oingelmia.
Mutta sitten yhtenä aamuna, sisätilalämppäri oli mykkä. Kun sitä myöhemmin kokeilin, niin sen lämmitys vastus toimii, mutta puhallin ei toimi. Ja sen sisällä on pirusti hienomekaniikkaa... Puskurista eteenpäin johto menee vaihtoon, kun on jemmassa sopiva. Ja kytken sen maadoitus johdon kiinni moottoriin. Runkokin on autossa, kori on lasikuitua. Hiukan vaan mietityttää tämä kaikki, enkä viitsisi poltaa 70e moot läppäriä + kasari sisätila lämppäriä, jonka ostin 25v sitten.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jos löytyy yleismittari niin mittaa kaikki johdot ja se haaroitin ettei ole oikosulussa. Haaroittimessa usein ollut vika jos sulake talosta paukkuu.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No niin, nyt on kinkun syönnin lomassa ahkeroitu teini vempulan kanssa...
Vasemmalla mautosta poistettu lämmitin. 550w tehoinen, mutta mallia en tiedä, koska muovi on sulanut. Oikealla uusi 400w Calix RE 345. Putkiosa sama, vastuksessa ja varressa eroja. Juu, jäähdytinneste on likaista, huuhdellaan kesällä paremmin... Jotain oikkarin tynkää siellä on ollut. Vasemmalla mauton liitinjohto ja oikealla jemmasta löytynyt. Jemma-johto olikin huono, joten loppujen lopuksi kaivoin muovin seasta maajohdon esille ja juotin sille jatkoa. Se tuli moottoriin kiinni. Runko-moottori maajohto löytyi autosta. Jokainen Calix johtoliitin mitattu ristiin ja rastiin, kaikki olivat ok. Kasattu nippuun ja kaikki toimivat ok. Olisiko syynä ollut ennen pakkasia tapahtunut konehuoneen (paine)pesu, en kyllä oikein siihenkään usko? Muita huomioita: - Slimline mallisessa sisätila lämppärissä ei ole reset-nappeja, tarkastettu sekin. - Calixin liitoksessa käytetään lukituskappaleita, ja niitä on ainaki kahta erilaista. Mutta kumpikaan ei sovi T-haaraan? T-haara turvattu hienoilla nippuside virityksillä. - Vanhemmat jatkojohdot (esim sisätilalämmittimille) ovat liitinosasta paksumpia ja muutenkin erilaisia. Niihin ei uudemmat lukituskappaleet myöskään tahdo sopia. - Viime vuoden syksyn varaosa hankinnoista löytyy Calix lohkolämppäreitä joissa on kiinteä johto puskuriin saakka. Ja se puskuriliitin on suorakulmaisen muotoinen. Näitä 70-luvun helmiä löytyy allekirjoittaneelta, ja osa jopa uusia/käyttämättömiä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Calix letkulämmitin ja johtosarja | dartsan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.11.2019 13:52 |
Myydään Calix haarasarja | mikkosa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.11.2015 15:47 |
Ostetaan Calix moottorinlämmitin | Redbull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.10.2013 17:17 |
Myyty Letkulämmitin Calix 750 W, 50 €, Oulun seutu | AnttiT | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.06.2013 22:29 |
Myydään M: Calix 1000w letkulämmitin + sisähaara | pipo_esa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 13.02.2010 00:10 |