Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2021, 11:42
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Toi sulakeviritys on kyl ihan ennennäkemätön mut ei huono
Siitä jos vielä yhdysjohdolla yhdistäisi johdot toisiinsa niin ei sulakkeen palaminen hidastaisi matkaa.

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2021, 14:08
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Talking

Toihan onkin hyvä kun yleensä 20A sulakkeet on aina loppu, pitäs tehdä valmiiksi tuollainen abiko-adapteri että voi laittaa 2 x 10A tilalle Tosin BJ:ssä alkuperäiset on lasiputkisulakkeita ja niihin voi laittaa tilalle vaikka M6 pultin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.12.2021, 18:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Toihan onkin hyvä kun yleensä 20A sulakkeet on aina loppu, pitäs tehdä valmiiksi tuollainen abiko-adapteri että voi laittaa 2 x 10A tilalle Tosin BJ:ssä alkuperäiset on lasiputkisulakkeita ja niihin voi laittaa tilalle vaikka M6 pultin.
Eikö lasiputki sulakkeen tilalle sovi piekkarin panos?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.12.2021, 18:50
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.197
Perusasetus

Kai jokaiselta löytyy tehotaulukko
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	sulake.png‎
Views:	444
Size:	289,2 Kt
ID:	100954  
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2021, 17:08
Kaato:n Avatar
Kaato Kaato ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.17
Sijainti: Finland
Viestit: 147
Perusasetus

Pakko vielä palata noihin 4Runnerin sähköihin.

Vänkärin penkin alta löytyi pääkeskus. Jälkiasennettuja releitä poistin autosta 11kpl ja takavalon kytkennät näytti erityisen hienolta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_1170.jpg‎
Views:	375
Size:	324,2 Kt
ID:	100960   Click image for larger version

Name:	DSC_1172.jpg‎
Views:	361
Size:	118,5 Kt
ID:	100961   Click image for larger version

Name:	DSC_1175.jpg‎
Views:	359
Size:	192,9 Kt
ID:	100962  
__________________
SISU SA-150 4X4
TOYOTA 4RUNNER LN130 x2
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2022, 18:17
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Tässä tovin selvitellyt P38 Rangen ihanaa EAS-järjestelmää. Lopetti oma-aloitteisesti ajot joulukuun alkupuolella, kun lamaantui ilmajousitus sekä starttaus. Monta juttua tulikin sitten opittua tuosta järjestelmästä, kuten sekin että saman sulakkeen takana on ilmajousituksen kompura ja startin solenoidi...


Yks mokoma mantä/tiiviste meni repeämään, tuosta kuvasta katsottuna liitäntöjen 7 ja 9 välissä, joka avaa pumpun linjan ulospuhallukseen mm. kun kompura sammutetaan. Vissiin kompuran käynnistyksen keventimenä siltä osin toimii, ja kun sen kumi repeää, niin siinähän on selkeä reitti suoraan reitti kompuralta ulospuhallukseen. Meni hetki sitä suhisevaa vuotopaikkaa metsästäessä... Yhtään ei helpottanut vianhakua se että kompuran laakeri leikkasi tuossa yhteydessä kiinni, eikä pakkasessa pahemmin viitsinyt tallikompuran kanssa puljata...

Otin palikat levälleen, kompuran sai elvytettyä uusimalla laakerin, muuten näytti siivolta epeliltä se. Painettakin nosti sitä testatessa helposti yli 10 bar, eli ehkä sillä on vielä elämää jäljellä? Ei ollut enää alkuperäinen, vaan oli vuoden 2014 leimalla varustettu se...

Uusia tiivisteitä, mukaanlukien nyt tarvittu, on jossain päin kämppää, ollut jo pari vuotta. Mutta ovat menneet tarpeettoman hyvään jemmaan, muistelisin että samaan paikkaan missä pitäisi olla Classicin kytkimen pää- ja työsylinterien uudet kumit, mutta ne on yhtä hyvin kateissa. Tilasin sitten uudet, kun olin viikon olemassaolevia etsinyt... Koko kymppi kaikkine kuluineen meni, postit, tullit, alvit yms. Eikä matkaan mennyt kuin muutama päivä, kun osat oli jo Suomessa, mutta siitä huolimatta sain ne käsiin vasta 5.1. eli postilla meni tullatessa valmiiksi alvit maksetun pikkukirjeen kanssa reipas kolmeviikkoinen. Seurannassa kyllä näki mitä oli lähetykselle tapahtunut, ja milloin...

Otin sitten Rangen talliin sulamaan, kun olin saanut uusia tiivisteitä laitettua venttiililohkon sisälle. Äkkipikatestillä kun tuntui toimivan. Kauaa ei sitten sitä EAS-yksikköä takaisin asentanut, kiltisti lähti korkeus taas seuraamaan pyyntöjä, ja paineen noustessa säiliöllä 10 barin tuntumaan, painekytkimen komentamana pysäytti kompuran. Painemittarin laitoin painesäiliön linjaan T-haaralla, lähinnä mielenkiinnosta. Yön yli kun ylimmässä asennossa seisotti, niin aamusta ei ollutkaan enää niin ylhäällä. Takajouset just pohjaanlyöntikumeissa kiinni, ja toinen etukulma vielä syvemmällä kumi painuneena- Painemittarissa kuitenkin samat illalla jätetyt paineet. Siitä sitten saippuaveden kanssa kummastelemaan, että vuotaa molemmat takalinjat sekä toinen etulinja pistoliittimen ja letkun välistä. Loputkin paineet pois, letkut irti liittimistä, ja lyhennystä, yhtä oli joskus aiemmin jo lyhennetty, kolme tehtaan mitassa, ja hienosti naarmuilla niiltä osin ne letkut. Kolme aiemmin lyhentämätöntä riitti vielä, se yksi aiemmin pätkitty vaati jatkoliittimen kaverikseen ja pätkän uutta letkua. Nyt ainakin saippuavesitestillä näyttäisi tiiviys löytyneen, testaamatta on painemittarin liitokset kun siirsin mittarin konesalista kojelaudan päälle ohusemmalla letkulla...

Huomenna sitten tietää miten tiiviyden kanssa kävi, vai harjoitellaanko vielä lisää. Ja jos on tiivis, saa palautua takaisin ajoon. Tässä onkin jo tarpeeksi kiusannut kroppaa rautajousien varassa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2022, 11:47
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus


Tuommonen repeämä oli kumiin ilmaantunut, vissiin reilu parikymmentä pakkasta ja vuotta tehneet tehtävänsä..? Vähän nuo suodattimetkin näyttäisi sille ettei tehnyt pahaa vaihtaa puhtaisiin...


Melko siistit asennukset letkuston kanssa... Menee vielä jossakin vaiheessa uusiksi nuokin, kun vaihtaa loput tiivisteet pistoliittimiin, laittaa haarat joka linjaan ja liitännät jotta saa halutessaan nostettua vaikka huoltoaseman ilmapistoolilla. Luotto sata näihin vermeisiin...


Eilen Pikku-Kakkosen alkamisaikaan täytin 8 bar pyttyyn painetta, tuon verran näkyy laskeneen yön aikana, ja tallin viilentyessä muutaman asteen. Eiköhän tuon vajeneman kanssa tulla toimeen? Vielä veden poisto pytystä ennen ulosajoa ohjelmassa, sitten voikin ottaa liikennekäyttöön ja lähteä taas pelastamaan ilmastoa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
parturissa tapahtuu SAMROCK Chit-Chat 9 10.09.2007 18:10
kärkölässä tapahtuu.. toyota4x4 Chit-Chat 15 15.04.2007 11:11
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? kokkolanpoika Chit-Chat 14 12.12.2006 20:42
NHL:ssä tapahtuu.. SamppaFIN Jääkiekko 3 05.05.2004 14:56
NHL:ssä tapahtuu SamppaFIN Jääkiekko 4 12.05.2003 12:27


Sivu luotu: 23:08 (GMT +2).