![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Minullakin kokemusta kolmen omassa käytössä olleen laitteen alla aussiet, bj, hilux ja 240 volvo. Ja todella moneen olen kyseisen lukon asentanut. Offikäytössä jees, katuajossa ja radalla varsin kulmikas ja epämielyttävä. Nämä pitkälti mielipide ja tottumusasioita, itselle paljon parjattu kitka on siviiliajoon erinomainen vaihtoehto. HJ-45:n perään tiukattu kitka oli helppo valinta, jeesaa liukkaalla sen mitä siviiliajossa tarvitsee.
Vaan menee offtopicciin nämä jutut. Parhaillaan työpöydällä ratakilpurin 8" toyota kitka huollettavana... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Makuasioita toki, akseliväli ja painonjakauma vaikuttaa paljon siihen miten auto käyttäytyy palalukko persauksessa. On tietysti aina vähän kulmikkaampi kuin kitka tai torsen, mutta ainakin isommassa autossa mielestäni toimii oikein mallikkaasti eikä palalukon ja kitkan eroa kummemmin edes huomaa normiajossa.
Sekä torsen että hyvin toimiva kitkalukko on kadulla todellakin ihan riittävät; kitkaperät oli molemmissa Omegoissa aikanaan, ja verrattuna avoimella perällä olevaan Volvo 242:een ja erittäin kuluneella kitkalla olevaan XJ Cherokeehen Omegat oli liukkaalla ihan omaa luokkaansa avoimeen ja käytännössä avoimeen perään verrattuna. Molemmilla Omegoilla pääsi talvella jyrkästäkin mäestä varsin kivuttomasti liikkeelle vaikka toisen renkaan alla oli kuivaa ja toisen alla lunta/ jäätä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Katon vaihto hilux ln110 malliseen | hiluauto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.05.2020 20:18 |
Hilux ln110 vaihdelaatikko vaihto? | cab | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.12.2017 19:16 |
jakolaatikon stefan vaihto hilux ln110 | harrasteauto | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 26.10.2017 22:07 |
Myydään hilux 89 4wd ln110/(vaihto rajoituksin) | tonnisata | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.09.2011 12:30 |
kitkalukon vaihto | Roffi | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.08.2008 20:54 |