![]() |
Kitkalukon kitkalevyjen saatavuus ja vaihto hilux ln110 perässä
Kitkalukon kitkalevyjen saatavuus ja vaihto hilux ln110 perässä miten löytyykö niitä ja kuinka arvokkaat ne ovat ja miten vaihto onnistuuko kotikonstein ja mistä löytyy jotain tarinaa miten tehdä.
Kun levyt kuluneet ja välillä liikkeelle lähdössä kuulee vinkumista onko jotain mitä voi mennä rikki ellei niitä vaihda? |
Alottasin netistä ehtimään et löytyskö joku kauppa joka myy uusia mut käytettyjä periä varmasti löytyy.. Homma on aika helppo..perä irti poskilaakerit irti ja sit nousee jo kitkapakka sit olikohan 8 pulttia irti niin lähtee kansi jonka alla kitkalevyt on..ite melkein kokeilisin kiristää jos jouset väsynyt eli sooivan kokonen rikka kitkajousen alle.. Toinen jos hommais palalukon suoraan ei tartte niitten levyjennkans tapella..
|
Jos siviilipelistä kyse niin ns. palalukkoa paskenpaa ei ole. Aloita öljynvaihdolla, voi tuoreilla öljyillä alkaa jopa toimia jollakin tapaa. 3-4mm prikka jousen alle maksimissaan, sillä esijännitys lisääntyy tosi paljon ja sitä myötä pitävyys. Levysarjat käsittääkseni aika hintavia...
|
Lainaus:
|
Minullakin kokemusta kolmen omassa käytössä olleen laitteen alla aussiet, bj, hilux ja 240 volvo. Ja todella moneen olen kyseisen lukon asentanut. Offikäytössä jees, katuajossa ja radalla varsin kulmikas ja epämielyttävä. Nämä pitkälti mielipide ja tottumusasioita, itselle paljon parjattu kitka on siviiliajoon erinomainen vaihtoehto. HJ-45:n perään tiukattu kitka oli helppo valinta, jeesaa liukkaalla sen mitä siviiliajossa tarvitsee.
Vaan menee offtopicciin nämä jutut. Parhaillaan työpöydällä ratakilpurin 8" toyota kitka huollettavana... |
Makuasioita toki, akseliväli ja painonjakauma vaikuttaa paljon siihen miten auto käyttäytyy palalukko persauksessa. On tietysti aina vähän kulmikkaampi kuin kitka tai torsen, mutta ainakin isommassa autossa mielestäni toimii oikein mallikkaasti eikä palalukon ja kitkan eroa kummemmin edes huomaa normiajossa.
Sekä torsen että hyvin toimiva kitkalukko on kadulla todellakin ihan riittävät; kitkaperät oli molemmissa Omegoissa aikanaan, ja verrattuna avoimella perällä olevaan Volvo 242:een ja erittäin kuluneella kitkalla olevaan XJ Cherokeehen Omegat oli liukkaalla ihan omaa luokkaansa avoimeen ja käytännössä avoimeen perään verrattuna. Molemmilla Omegoilla pääsi talvella jyrkästäkin mäestä varsin kivuttomasti liikkeelle vaikka toisen renkaan alla oli kuivaa ja toisen alla lunta/ jäätä :cool: |
Sivu luotu: 10:57 (GMT +2). |