![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Varret sai siis maalia päälle ja putsatut kumit. ![]() ![]() Seuraavaksi moottori. Varsi loksahti varsin tiukan oloisesti paikalleen moottoriin, eli saatta olla vielä pusla kunnossa. ![]() Auton omaan maakaapeliin oli vaihettu joskus kenkä ja kuorta teurastettu. Hommasin toisen orkkiskuntosen. Se oli aika kulahtanu, niin piti keksiä jotain. ![]() Hankin perus ruuvattavan kengän, jota hiukan modasin. Teurastin orkkiskengän ja hioin sen mahtumaan uuden kengän sisälle. Ruuvit korvasin pidätinruuveilla joiden kolot tinasin umpeen. Sorvasin päätyyn alumiinista tulpan ja sulattelin tinaa kengän sisälle. Sen jälkeen hioin kengän tasaseks. Lopuks pinnoitin modaukset koritinan pohjusteella. ![]() Samalla tein uusiks akkujen välikaapelin. Uus kaapeli, juotetut kengät, uus halkastu kurkkuputki, putsatutut ja hiukka liimatut suojakumit ja uudet teipit. Liimasin myös orkkis vaahtomuovipehmusteen leveällä sähköteipillä uuden kurkkuputken päälle. Toinen kumi oli ratkennu, mutta Locktiten 406 pikaliima sen korjas ja kestää repiä. Kuvaamisen jälkeen vaihdoin toisen teipin valkoseks, kuten orkkiksessa. ![]() ![]() ![]() Palastelin myös vinssin ja pistin rungon jatkot yms. maalarille. Vapautinvipu oli vinssissä ruostunu jumiin ja nuppi ruostunu yläasentoon jumiin. Lämmöllä se purkautu ja Tanskasta jouset.comista tilailin pari eri jousta tilalle. Toinen oli sopiva. Vanhakin löyty vivun sisältä myöhemmin, mutta siitä ei enää iloa ollu. ![]() ![]() ![]() Rullakidan pultit oli kadonnu vuosien varrella johonki. Hankin vanhemman mallin pultit ja niitä piti hiukan lyhentää. Samaten rullien sisäholkit. Sen jälkeen vinssin osat sun muut meni sinkkiin. ![]() ![]() Tässä onki sitte näillänäkymin viimene keltapassivoitu erä. ![]() Imupönttö vaati kans hiukan huomiota. ![]() ![]() ![]() Samaten imuletku sai putsauksen. ![]() Osia paikalleen. Ilmanputsaripöntön huomasin paikalleenlaiton jälkeen vääräksi. Oli epähuomiossa vanhan mallin pönttö saanu ehostukset. Oikea pytty on pulverimaalauksessa ja vaihdan, kunhan valmistuu. Akkutelineetki pääs paikalleen. ![]() ![]() ![]() Aurinko kun alko lämmittämään, niin maalailin maskin osia. Ensiksi itse maski. Toyota-teksti vaati kolmen yrityksen ja hiukan pensselöintiä, ennen ku onnistu. Diesel-merkki on uus ja sen kiinnike pulveroitu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ajovalon kehyksistä piti saada äveriäämpien maiden kromit piiloon. Molemmat vaati vähä paikkausta. Toiseen istu ötökkä ja toisesta lähti maalia teipin mukana. ![]() ![]() Hanskalokero oli kans hiukka kulahtanu. Nukkaamo ei halunnu tehä uutta nukkausta, koska on niin hankala, joten ebaysta halvin nukkaussetti ja tein sen itte. Ei täydellinen, mutta ihan kelvollinen. ![]() ![]() ![]() Lampunpesurin letkut sai myös ehostuksen hammasharjalla ja mömmöillä. ![]() ![]() ![]() Talvivaruste paikalleen. Kauhea työ tuonki kans ja aivan piiloon jää. ![]() ![]() Paisari oli ikävästi kellastunu. Piti koittaa se saada lähemmäs samaa väriä muiden pyttyjen kans. Youtubesta tuttu Retrobright kokeiluun. Vetyperoksidissa vuorokaus uv-valossa ja päivä auringossa ja lopputulos valkoisempi. Korkki ei tullu tarpeeks valkoseks, joten päädyin tilaamaan uuden jonkun 40-sarjalaisen korkin, joka kuvissa näyttää oikeanlaiselta. Ongelmahan on se, että lasinpesurin pytyn saa uuden kokonaan, lampunpesuriin saa korkin muttei pyttyä ja paisaria saa pytyn muttei korkkia. Tai no se 40-sarjalaisen korkki ehkä käy. Eli harmonian vuoks joutuu käyttämään vanhoja pyttyjä uusilla korkeilla. ![]() ![]() ![]() ![]() Sitten saikin jo konepellin nostaa paikalleen. ![]() ![]() Uusiin valopaketteihin putsatut orkkiskumit. Auton mukana tuli vaan pitkiin orkkiskumit. Lyhkäsiin yks tuli käytettyjen umpioiden mukana ja toinen löyty vahingossa varastosta. Ja ne paikalleen. Uusien umpioiden mukana tuli uuet adapterit pitkien polttimoille. ![]() ![]() ![]() Konepellin lukko, tikku uusine klipsuineen paikalleen. Ja akun välikaapeli kans. ![]() ![]() ![]() Alkaa oikeasti loppusuora häämöttämään.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
sehän on edistynyt huimasti.loppu kiri vielä
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tulee kyllä sairaan siisti.
Iso peukku kunnostuksesta. Ei noita tuossa kunnossa montaa tule olemaan.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#5
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos kannustavista kommenteista!
Ilmanputsari tuli pulverista ja uuden tarran kans paikalleen. ![]() ![]() ![]() Kunnostelin etuparkit. Uus maali. Maalina oli joku kuumakesto alumiini. Vastas hyvin alkuperäistä väriä. Hankin myös 3mm paksua solukuminauhaa, josta tein uudet tiivisteet. "Lasi" on myös uusi. ![]() ![]() ![]() Myös paisarin korkkiongelma ratkes. HJ49 tms. mallin korkki oli sopiva. Putkea pytyn sisällä piti lyhentää, mutta muuten täysin samanlainen. Letku pitää vaihtaa vanhaan, koska klemmari ei mahu ympärille. ![]() ![]() Sumarinkehykset väritin. Ensin SEM puskurimaali, sen päälle SEM struktuurimaali, kevyt hionta ja lopuks pintaväri uudestaan SEM puskurimaalilla. ![]() Penkit kävi jo keväällä verhoilijalla. Kuskinpenkkiin vaihettiin kangas ja teree sekä keinonahka kylkeen. Penkki kävi jo viime syksynä ekan kerran kyljen nahan vaihdossa. Vaihdettu keinonahka oli niin kaukana oikeesta, etten voinu elää sen kans. Myöhemmin huomasin, että tereekin oli poikki. Teurastin pelkääjän penkin, josta sai kyljen nahan sekä tereen. Verhoilijalla ei ollut samanlaista kangasta kylkeen, kuten orkkis mutta "Lähellä samaa löytyy". No... ![]() Tuotahan ei pysty kattomaan. Sanoin myös ohjeeks, että kangasta yhtä pitkästi, mitä pelkääjän penkissä. Sekään ei toteutunu. Joten metsästin oikeamman näköstä kangasta ja vein penkit uudelleen verhoilijalle. Myönsi erheensä ja "takuuseen" teki kankaan vaihdon. ![]() ![]() Samalla vaihtu keinonahka takaluukun verhoilun reunaan. Tein uuden kovalevypohjan, koska entinen oli menetetty tapaus. ![]() Myös tulipellin luukut sai maalia. Ainoat ehjänä irronneet oli maalilla tuhrittu, joten maalinpoistossa jäi ikäviä naarmuja. ![]() Vinssi myös saanut huomiota. Tällanen oli auton mukana tullu aihio. Suht siisti, mutta vipu ja nuppi jumissa. Purkamalla senki sai toimimaan sievästi. ![]() ![]() Purkamisen ja pesun jälkeen maalia osiin. ![]() Tuo vivun jousi oli pääsyy purkamiselle, että sen sai entisöityä. Eipä sitä paikallaan ollessa juuri näykkään, tietenkään. Jarrupaloja löyty uusia, niin sellanenki tuli. ![]() Ja koko komeus. Ruuvit kuuluis olla mustat, muttei raaski maalata piiloon. Kopan tiiviste piti tehä itse. Stefoiks löyty orkkiksen näköset ja väriset peltikuoriset tarvikkeet. ![]() ![]() ![]() ![]() Tein myös hyvän löydön. Reilun 5 vuoden metsästyksen jälkeen löyty tältä forumilta tavaratilan matto. Sehän oli pakko hakea talteen. ![]() Pesu. ![]() Ja lopputulos. ![]() Lika lähti hyvin, lähes kokonaan. Ainoat viat on pieni paikka tunkin luukun edessä, mistä on karva kadonnu ja sitten selkänojan osuus auringonpolttama melko pahoin. Myös kanttaus purkautunut vasemmasta reunasta. Katsotaan, josko niihin löytyis lääke. Mutta yhtäkaikki lähes täysin ehjä. ![]() Maton mukana tuli myös takapenkki. Siitä iloisena yllätyksenä on nurkissa keinonahka ehjä ja muutenkin suojan alla hyvänä pysyny. Auton omaan penkkiin vaihdatin kulmien keinonahat, mutta sama ongelma, mitä kuskin penkissä, eli väärä sävy ja pinta. Tästä nyt saa ehjän penkin tilalle. ![]() Sitten vielä polkimet uusilla kumeilla paikalleen ja jarrunesteet sisään. ![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
👏 Kaunista!
Joskus kun Bj45:een kunnostutin 60:n etupenkit verhoilijalla, otin korjausmateriaalit saman luovuttaja-auton vähällä käytöllä olleesta takapenkistä. Sattui sävyt justiinsa.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tosi hyvän näköistä tekemistä. Keep up the good Work!
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
...tätätopicia lukiessa täytyylaittaa plexit
![]()
__________________
FJ40 1967 -vaasansatama- BJ40 1976 -oldMama- BJ40 1977 -afrikantähti- BJ42 1981 -rosvo- BJ75 1987 -hillbilly- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Takapihan löytö????? | H_Nietu | Chit-Chat | 15 | 24.11.2011 18:43 |
Vuokrata halutaan Talli,tallipaikka,katos, navetan takunen | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 0 | 28.11.2010 22:30 |
hj 60 -86 johto, mittaritaulun takaa, kiire! | -roadwarrior- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.02.2008 16:47 |
"Löytö tavaraa" | Tojo4wd | Chit-Chat | 4 | 18.09.2007 08:06 |
M: Hj-60 -82 3 hlö ex-jollapaku + Hj-60 kori | MakeO | O/M/V Muut | 16 | 02.07.2006 01:40 |