![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Jonkinmoinen stressi voi vaikuttaa asiaan, masennus myös. Kotona omissa pihatalkoissa ja muutenkin omissa oloissa on tullut nukuttua melko hyvin. Kello ei tunnu hyvältä nukkumisen kannalta. Näin valoisaan aikaan nukkuminen ja herääminen toimii itsellä kohtuudella, mutta kun tulee pimeä aika vuodesta, se meinaa häiriintyä. Joskus aikaisemmin huristelin välillä taksilla, eikä nukkumistaidot kunnolla riittänyt siihen, olo oli monesti kohtuuttoman väsynyt.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Aamuyöllä 2-3 aikaan heräsin lähes päivittäin. Kävin silloin katsomassa töllöttimestä jotakin aamuyön ohjelmia. Eri kanavien aamuyön tarjonta on tullut tutuksi. Siinä alkoi sitten yleensä joskus 4-5 aikaan väsyttämään riittävästi, jotta pääsi jatkamaan nukkumista tunnin-kaksi. Kun sitten kello herätti kuuden aikaan, niin yleensä ihan sikeästä unesta se herätti, ja sitten väsytti ihan s*sti koko aamupäivän. Stressin vähentäminen auttoi. Työtaakan ja siihen liittyvien huolenaiheiden vähentäminen lähinnä olivat vaikuttavimmat muutokset. Tällaiselle huolenkantajalle tahtoo kertyä huolen aiheita liiaksi turhan helposti.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juurikin näin. 2-3h unta joka yö. Sitä viikko sitte tulee uni kun niin väsyny. Nyt kävin ostaa sähköfillarin josko liikunta auttas. Ja nyt muutaman päivän jälkeen tuntus et jopa auttanu. On kyl perseest kun herää 02-03 ja samantien tietää et unet oli siinä.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toinen liikuntamuoto löytyi kun muutin kotiin, jossa samantien aloitin jonkinmoisen pihan hyötypuutarhan, aurinkoenergian ja remonttimahdollisuuksien kehittämisprojektin. Samalla rupesi muodostumaan visio miten voisi vanhana ukkona elää ilman kovaa kulutusta. Jos puuhaa omatoimisia puuhia, joissa stressi pienempi, olen saanut nukuttua paremmin. Herätessä on melkeen joka päivä mielessä vaihtoehtoja mitä tehdä. Kaupungissa koronarokotusmatkalla tuumin, ettei ole kaupunkielämä minua varten. Mitenhän mahtaa olla jossain saaristossa vaikka kalastajat, nukkuuko he kunnolla, epäilen , että niin paljon on epäluonnonmukaisia ärsykkeitä, että se heikentää ihmisten terveyttä. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Iltaisin mehtuupäivän päätteeksi kun saunoo ja syö, niin sitten onkin jo pimeää. Kännykän kentät niin huonot, ettei voi plärätä nettiä. Niinpä öljylampun valossa tulee luettua kirjaa. Ja uni tulee viimestään kasilta. Herätyskelloa ei tartte, koska autom neljältä virkeenä ylös keittämään kahveeta ym aamupalaa puulieden ääreen.. |
|
|||
|
|||
![]() Nyt nukuttaa
Lueskelin teidän unettomuus juttuja itellä oli samanlaisia ongelmia parin vuoden ajan kunnes yhden lääkäri käynnin jälkeen olin jonossa uniapnea testaukseen ja nukuin testerien kanssa yön yli arvot oli sellaisia että määräsivät c-pap laitteen ja sain sellaisen 16.12.2020 ja sen jälkeen olen nukkunut parhaimmillaan 10 tunnin yö unia. Kokeikaahan samaa suosittelen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Samoin mulla kans ollu vuoden toi aparaatti unen laatu parani kummasti.vaikuttaa muutenkin paljon elämään.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mikä ihmetyttää,, eli lähes vituttaa | mäksä | Chit-Chat | 1390 | 15.01.2022 19:25 |
Mikä vituttaa 2018 | artsi777 | Chit-Chat | 356 | 01.01.2019 20:53 |
Mikä vituttaa vuonna 2017 | Tojo4wd | Chit-Chat | 541 | 31.12.2017 22:17 |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2015 | Tojo4wd | Chit-Chat | 1257 | 31.12.2015 08:59 |
kerro mikä vituttaa | tjl | Chit-Chat | 4977 | 12.04.2012 08:28 |