Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2021, 19:37
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Minulla on aiemmin tässä ketjussa mainittu Trigger 1000, joka on poltinkahvan liipaisimella säädettävä synerginen kone. Siinä kaarijännitteen ja lankanopeuden suhde on ohjelmoitu kiinteästi piirikortille, parametreina 80%/20% seoskaasu, 0.6 lanka ja perus musta rauta. 90-luvun alun tekniikkaa. Liipaisimella säädetään lankamoottorin nopeutta tai jännitettä. En tiedä kumpaa siinä säädetään, mutta toinen parametri lasketaan jonkun kortille ohjelmoidun yhtälön mukaan siitä säädetystä.
Mielenkiintoista. Olisin olettanut että synerginenen prosessi nimenomaan olisi takaisinkynkennän ansiosta mahdollistunut prosessi. Tästähän päästäänkin mielenkiintoiseen kysymykseen mitä termi "synerginen" ylipäätään tarkoittaa tässä yhteydessä?

Voihan se sitten olla ettei näissä EVOissakaan ole takaisinkytkentää... Silloin toki kranttuus virtasuuttimen toleranssia kohtaan pitäisi selittyä jonkin muun syyn vuoksi.

Jollakin sekin selityy miksi 200 malli on kranttu 0.6mm langalle. Langan ja virtasuuttimen välisen kontaktin tärkeyteen täälä aiemin viitattiinkin. Toki mainittiin myös se että kone ei toiminut oikealla suutinkoollakaan.

Joku tässä jutussa nyt kuitenki mättää kun sekä markkinointimateriaalissa ja käyttöojeessakin puhutaan 0.6mm langaata. Tästä huolinatta käytännökokemukset viittaavat siihen että homma ei kyseisellä koneella onnistu.


Viimeksi muokannut Radis : 07.03.2021 08:47
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2021, 06:31
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Tässäpä se synerginen prosesi selitetään:
https://m.youtube.com/watch?v=z7xWYmVd3EA
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Kemppi minarc mig 200 tai esab caddy c200i Hepsu O/M/V Muut 0 23.12.2016 17:04
Myyty Almac 200 A mig RamIt3500 O/M/V Muut 0 15.06.2016 10:31
Ostettu 200-300A mig hitsauskone Killer-Wo O/M/V Muut 1 06.11.2014 22:18
Myyty kemppi minarc mig 180 adaptive roopeli O/M/V Muut 1 26.10.2014 10:33
kemppi minarc mig 150 perse arska Tekniikka & Jutustelu 1 30.11.2009 19:49


Sivu luotu: 01:44 (GMT +2).