Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2021, 14:27
-Epe- -Epe- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 91
Perusasetus

Niinpä näkyy olevan ainakin nopeasti katsottuna. Taakse vielä saa. Olisiko parempia ideoita?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2021, 14:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Epe- Näytä viesti
Niinpä näkyy olevan ainakin nopeasti katsottuna. Taakse vielä saa. Olisiko parempia ideoita?
Varilok- akseleihin ei käsittääkseni ole ikinä saanut pelkkiä levyjä, vaan aina vaihdettava koko murikka - eikä ole halpa. Kitkalukolliseen (Trac-lok) sen sijaan saa pelkkiä kitkapakkoja, löytyy ainakin alkuperäistä Spiceria ja Yukonin versiota.

Toisaalta ei ne muutkaan lukkovaihtoehdot ole ihan ilmaisia, murikka + molemmat vetarit menee vaihtoon jos haluaa vaihtaa Varilokin tilalle joko avoimen perän tai jonkin lukon (esim. kytkettävä, palalukko, Detroit Truetrack) ja siinä samalla tietysti vähintään poskilaakerit ja shimmit.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2021, 17:46
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Epe- Näytä viesti
Niinpä näkyy olevan ainakin nopeasti katsottuna. Taakse vielä saa. Olisiko parempia ideoita?
Ei saa taksekkaan Vari-Lokkiin, sorry. Kitkalukkoon saa, mutta ei tuohon...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2021, 20:20
-Epe- -Epe- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.18
Sijainti: Kuopio
Viestit: 91
Perusasetus

Eipä taida saada ei. Katsoin vain Jeep Dana 44 haulla. 😄 Noi on eri perät, mutta mulle ei ole täysin selvinnyt miten Vari-Lok toimii. Kitkalevyt siinäkin kai on, mutta mitä muuta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2021, 20:27
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Epe- Näytä viesti
Eipä taida saada ei. Katsoin vain Jeep Dana 44 haulla. 😄 Noi on eri perät, mutta mulle ei ole täysin selvinnyt miten Vari-Lok toimii. Kitkalevyt siinäkin kai on, mutta mitä muuta?
Pinnoitetut levyt ja hydrauliikalla toimii, älä kysy miten, purin yhden ja tutkin, en tajunnu
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2021, 21:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Epe- Näytä viesti
Katsoin vain Jeep Dana 44 haulla. �� Noi on eri perät, mutta mulle ei ole täysin selvinnyt miten Vari-Lok toimii. Kitkalevyt siinäkin kai on, mutta mitä muuta?
Varilok:ia on ollut sekä D35 että D44HD akseleissa.

Itsessään se härveli toimii käsittääkseni niin, että tasauspyörästön lautaspyörän puoleinen poskiratas/ vetari pyörittää gerotor- tyylistä öljypumppua (kuten esim. monet öljypumput), eli mitä enemmän pyörintänopeuseroa renkaiden välillä on, sitä suuremman paineen se tuottaa. Pumpun ulompi osa on siis kiinteästi siinä murikassa, eli kun renkaat pyörii eri tahtia ja murikka sitten tiettyä nopeutta niin lautaspyörän puoleisen vetarin ja murikan välinen pyörintänopeusero kasvaa sitä mukaa kun renkaat pyörii eri tahtia.

Imee öljyn sisään murikan ulkoreunasta (?) pumppuun, lisäksi jonkin sortin venttiili(t) mikä pitää painetta systeemissä ja toisaalta päästää liiat pois ettei hajoa ylipaineeseen. Pumpun tuottamalla öljynpaineella mäntä työntää kitkapakkaa tiukemmin kasaan poskiratasta vasten mikä pysäyttää/ hidastaa sen liikkettä -> tasauspyörästö ei enää pyöri vapaasti tai ollenkaan suhteessa murikkaan, jolloin vasemman ja oikean puolen pyörintänopeusero tasaantuu. Sitä en tarkkaan tiedä miten paineen pois pääsy on kalibroitu, ei se ainakaan suoraan voi päästä pois koska muutenhan perä taas "aukeaisi" heti kun pyörintänopeusero pienenee.

Tuossa joku kuva aiheesta:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 04.03.2021 21:57
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.03.2021, 23:08
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Varilok:ia on ollut sekä D35 että D44HD akseleissa.
Eipä, vain D44:stä löytyy, Moparin varaosakuvat ei myönnä että D35 olis ollu... Mihin lähteeseen perustat väitteen?
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.03.2021, 23:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Eipä, vain D44:stä löytyy, Moparin varaosakuvat ei myönnä että D35 olis ollu... Mihin lähteeseen perustat väitteen?
En minä sitä perusta mihinkään, oli vain hatara muistikuva että D35:eenkin olisi ollut varilok vaihtoehtona Piti vielä ihan vilkaista tuota '00 vuoden WJ:n FSM:ää koneelta, ja totta tosiaan D35:een ei ole kuin avoin ja trac-lok. Minun moka

D44HD sitten avoin, trac-lok ja varilok, ja etuakseliin avoin tai varilok.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.03.2021, 08:15
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
En minä sitä perusta mihinkään, oli vain hatara muistikuva että D35:eenkin olisi ollut varilok vaihtoehtona Piti vielä ihan vilkaista tuota '00 vuoden WJ:n FSM:ää koneelta, ja totta tosiaan D35:een ei ole kuin avoin ja trac-lok. Minun moka

D44HD sitten avoin, trac-lok ja varilok, ja etuakseliin avoin tai varilok.
Juurikin näin
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 19:20 (GMT +2).