Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.03.2021, 13:18
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Sain vastauksen:

"Evo200 mallin automaattisäätö ei ole ihan kohdallaan 0,6 langalla,mutta käsi säädöllä ok

Evo170 emme ole kuulleet ongelmista.

Kun vaihtaa lankakokoa myös virtasuutin on vaihdettava vastaavaan kuin lanka.

Markkinoilla on myös kopio virtasuuttimia joiden toleranssit on aivan mitä sattuu.

Suosittelemme käyttämään alkuperäisiä osia parhaan hitsauskokemuksen saavuttamiseksi"

Noniin onko kokemusta toimiiko 200 malli 0.6 kanssa manuaalisäädöillä?


Viimeksi muokannut Radis : 02.03.2021 13:20
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2021, 23:04
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.961
Perusasetus

Mulla ei toiminut manuaalisäädöilläkään ja mulla oli se virtasuutin kiinni mikä koneen mukana tuli.

En kyllä ymmärrä miten se virtasuutin voi estää sen, että lanka palaa kiinni siihen lankasuuttimeen (vai mikä sen virallinen nimi onkaan).

Voihan se kyllä olla että 2021 ostettu kone poikkeaa esim. 2017 ostetusta ja nykyään se olisikin mahdollista manuaalisäädöillä.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2021, 12:26
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Mulla ei toiminut manuaalisäädöilläkään ja mulla oli se virtasuutin kiinni mikä koneen mukana tuli.

En kyllä ymmärrä miten se virtasuutin voi estää sen, että lanka palaa kiinni siihen lankasuuttimeen (vai mikä sen virallinen nimi onkaan).

Voihan se kyllä olla että 2021 ostettu kone poikkeaa esim. 2017 ostetusta ja nykyään se olisikin mahdollista manuaalisäädöillä.
Koneen mukana taitaa tulla 0,8 langalle virtasuutin (eli se pieni suutin suutin jonka läpi lanka tulee) ja 0,6mm lanka taas tarvitsee sille sopivan 0,6mm virtasuuttimen jotta kontakti lankaan on mahdollisimman hyvä (huono kontakti aiheuttaa kiinnipalamisia). Se isompi kirkas suutin, joka lähtee käsin irti taas on kaasusuutin, ja sillä ei ole vaikutusta langan kokoon.

Lisäksi tosiaan 0,6mm koossa kone on todella tarkka langan laadusta, joten halppislangoilla tulee varmasti ongelmia. Myös kaasuna kannattaa ehdottomasti käyttää seoskaasua.

Ja tosiaan sen 0,6mm langan toiminta muutenkin on vähän niin ja näin, eli kannattaa käyttää mielummin sitä 0,8mm lankaa jolla pääsee huomattavasti helpommalla.

Viimeksi muokannut Mr_Peace : 03.03.2021 12:29
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2021, 16:29
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti

En kyllä ymmärrä miten se virtasuutin voi estää sen, että lanka palaa kiinni siihen lankasuuttimeen (vai mikä sen virallinen nimi onkaan).
Tässä hieman spekulaatiota:

Perinteisissä muuntajakoneissa 0.8 suutin 0.6 lagalle voinee toimiakin, koska näissä koneissa virtasuuttimen tehtävänä on vain syöttää virtaa lankaan.

EVO 170/200 koneet on toteutettu puolijohdetekniikalla. Tällainen teholähde tarvitsee ainakin virtamittauksen kuorman yli toimiakseen. Hitsauskoneen kuormana toimii valokaari, joka on hitsattavan kappaleen ja langan välissä. Kyseinen mittaus tapahtuu maakaapelin ja langan välityksellä. Lanka on sähköisesti kytkettynä vain virtasuuttimen kautta kyseiseen mittapiiriin. Mikäli suutin on suurempi kuin mitä langalle on speksattu, on mahdollista, että lanka värähtelee suuttimessa, jolloin virtamittaus häiriintyy / pätkii. Tässä tilanteessa teholähde näkee virtamittauksessa katkoja, ja se pyrkii kompensoimaan tilannetta nostamalla jännitettä. Hitsausprosessin säätö ei siis tällöin pysy koneen hallinnassa, huolimatta siitä oliko kyseessä automaattimoodi vain manuaalisäätö. Tällöin lanka todennäköisesti palaa kiinni suuttimeen ja jälki on huonoa.

Vastaavanlainen ilmiö voinee ilmaantua näillä koneilla myös tilanteessa, jossa käytetään 1.0mm virtasuutinta 0.8 langan kanssa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Kemppi minarc mig 200 tai esab caddy c200i Hepsu O/M/V Muut 0 23.12.2016 17:04
Myyty Almac 200 A mig RamIt3500 O/M/V Muut 0 15.06.2016 10:31
Ostettu 200-300A mig hitsauskone Killer-Wo O/M/V Muut 1 06.11.2014 22:18
Myyty kemppi minarc mig 180 adaptive roopeli O/M/V Muut 1 26.10.2014 10:33
kemppi minarc mig 150 perse arska Tekniikka & Jutustelu 1 30.11.2009 19:49


Sivu luotu: 09:43 (GMT +2).