![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos ne on ne napalukot, kerran ilman niitä ei kuulu. Kai sä vetonivelen äänen tunnistat?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mites toi vetarin pään ja navan välys, kuuluukos siellä olla 1-2mm klappia? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Herätellääs taas.
Kinkku pomppas katsurilla kuormaventtiilistä (ja reiästä rungossa, liian leveistä renkaista ja alapallonivelistä). Näyttäis olevan saatanan heikko saatavuus noille venttiileille ja kiire olis. Onko kellään tietoa mitään tietoa mistä vois saada, suomessa yks varaosaliike myy ja heille on tulossa parin viikon sisään, sitten on ebayt ja amazonit mistä kestää joka tapauksessa kauan toimittaa. Nää maksaa varmaan tonnin marmoritiskiltä? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.race.fi/fi/product/45000a/obp-biasvalve Lisäksi mukana oli tulostettuna nivaska trafin säädöksiä: https://www.finlex.fi/fi/viranomaise...i/454001/46612 Tosta näytin erityisesti tämän kohdan: 3.12 Jarrut Ajoneuvon nestetoimiset jarrut saa vaihtaa, jos: 1) jarrut ovat alkuperäisiä tehokkaammat ja peräisin ajoneuvosta tai tarkoitettu ajoneuvoon, jonka akselimassa tai valmistajan sallima akselimassa ja moottoriteho vastaavat vähintään muutettavaa ajoneuvoa; 2) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on esitettävä katsastajalle lujuuslaskelma; 3) jarrupääsylinteri on toiminnalliselta mitoitukseltaan jarrujärjestelmään sopiva; tarvittaessa on käytettävä tehostusta; 4) jarrupolkimen ja jarrupääsylinterin kiinnityksien on oltava vähintään alkuperäistä vastaavat; 5) jarruvoiman jakaantuminen akselien välillä ei muutoksen seurauksena muutu alkuperäistä huonommaksi; jarruvoiman oikean jakautumisen aikaansaamiseksi jarrujärjestelmästä saa poistaa tai siihen saa asentaa akselistokohtaisesti jarruihin vaikuttavan säätöventtiilin; asennettu säätöventtiili ei saa olla ajon aikana säädettävissä; 6) muuta kuin lisävarusteena olevaa jarrujen lukkiutumisenestojärjestelmää ei poisteta eikä levyjarruja vaihdeta ajoneuvon vertailuajoneuvoon kuulumattomiksi rumpujarruiksi. Ja tietenkin kannattaa jutella katsurille ensin asiasta ennen kuin tekee muutoksia. Toiset katsurit tuon hyväksyy mukisematta, toisille kaikki muutokset on saatanasta ja leimalle saisi tuoda vain uusia virheettömiä autoja... |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tällä pykälällä poistin itseltäni kuormaventtiilin takalinjasta ja korvasin säädettävällä paineenalentimella. Tämä ei onnistu jos ALB-venttiili on mainittu reksiteriotteessa.. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Latausongelmaa
No on kyllä v**tu surullinen kinkku tullu hommattua. Nyt loppu sitten lataus kun kaikki muu alko oleen hetkeks kunnossa. Uus laturi vaihdettu korjaamolla ja tien päälle jäätiin. Onko tossa -98 2.5l td25 dieselissä erillinen jännitteensäädin ja jos on niin missä se sijaitsee ja minkälainen sinne kannattas vaihtaa?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
missä teil pyörii kulutukset? just laskin 2/3 matkaa ja 1/3 seka-ajossa 13,21litraa satkulle. 33" renkaat ja takavedolla ilman napalukkoja.. (manuaaliset).
ei mul muuta mut ihanku ois alkanu kulutus pikkuhiljaa nousee ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |