Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 23.02.2021, 12:55
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ei noissa citykikottimissa taida nelivetojärjestelmä olla yhdessäkään kovin suuri ongelma. Maastokykyisin noista citykikottimista on kyllä ehdottomasti Dusteri. Eikä siinäkään ole ongelmaa nelivedon suhteen. Jos et tosiaan mitään hardcore offia meinaa sillä pelillä harrastaa niin tuollainen citykikotin hoitaa kyllä ihan ok ajot. Varsinkin jos pitää jotain metsäautoteitä enintään ajella tai ajaa lumihangessa. Noiden ajovakautus kun hoitaa ne puuttuvat akselilukot, jota ei myöskään ole kovin monessa oikeassa maasturissa. Tuo ajovakautus puuttuu myös käytönnössä kaikista 80- ja 90-luvun peleistä. Jos otat jonkun vakio hj-60 ja vakio citykikottimen, vaikka tuon minun käyttämän Santa Fe niin Santa Fe menee takuulla pidemmälle maastossa kuin vakio hj. Vakio hj on varmaan yksi paskimmista maastureista mitä löytyy. Kukaan ei taida offailla vakio hj:lla, kun sellaisella ei voi offata. Muutoinkin tuollaisen lukottoman maasturin matka pysähtyy siellä hangessakin siihen kuntoinen eturengas sutii ja toinen takarengas sutii. No näillä citykikottimilla ei käy niin, koska ajovakautus jarruttaa sutivaa rengasta ja siirtää voiman renkaalle, joka ei sudi. Nuo on yllättävän toimivia systeemejä. Dusterillakin pääsi todella pitkälle ajeleen punkalla ja tuo Santa Fe meni myös paikoista mistä Grand Vitaralla ei päässyt kun se jäi ristiriipuntaan. Santa Fe meni siitä melkein tyhjäkäynnillä vaikka rengas saattoi olla helposti metrinkin ilmassa. Joustojahan noista ei löydy. Dusterissa on varmaan suurimmat joustot. Aika moneen noista saa myös niitä jousikorotuspalikoita. Dusteriin maksoi huikeat 80e kun korotin sitä jousilla 4cm ylöspäin. Duster on varmaan myös noista citykikottimista ainoa missä se ykkösvaihde on oikeasti hidas vaihde. Siinä ei välttämättä tarvi edes sitä hidasta aluetta. Esim. itse lähdin dusterilla aina 2-vaihteella valoista liikkeelle kun se 1-vaihde oli niin lyhyt.
Omaa kokemusta ei noista cityvehkeistä ole, mutta tuollaisella paskalla vakiohj:lla ajoin kymmenisen vuotta suurimman osan ajoistani, joku 140 tkm ja aina perille pääsin. Luotettava ja vähävikainen peli, tykkäsin. Ei ole lukkoja, mutta vauhdilla voi hidastimia kompensoida jonkin verran. Alusta aika lailla rautaa, ei hermostu pikkupusuista. Vinssillä sitten pahemmista paikoista pois.

Luotettavuus olisi tässäkin hankinnassa tavoitteena. Pajeron kanssa on saanut remonttia harrastella ihan riittämiin.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Navara hankkimassa Temeap Tekniikka & Jutustelu 2 30.04.2020 10:29
Pajerota hankkimassa... Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 10 22.09.2009 00:59
Perämoottoria hankkimassa. Rekisteröimätön Chit-Chat 9 23.08.2009 20:10
Koppimopoo hankkimassa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 28 19.03.2004 15:06
Hankkimassa C3:sta svahnm Vuosimallit 1968-1982 10 09.03.2004 16:12


Sivu luotu: 19:25 (GMT +2).