Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2021, 11:52
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Pientä edistystä +7 asteisessa tallissa..

Alkuperäinen iskarien kiinnitysputki oli ruostunut läpipuhki monesta kohtaa. Ruostumisen olisi helposti voinut estää puhaltamalla painepesurilla kurat pois putkesta kerran vuoteen, kun se putkenpääkin on niin sopivasti näkysällä siellä pyörän aukossa.




Mut uutta siis tilalle. Helppo ois ollut suora putki tuohon hitsata, mutta olisi menettänyt pari senttiä sisäänjouston liikevarasta, joten mutkista hitsaamalla tein mutkat tuohon, kun ei löytynyt sopivaa taivutuskonstia näiltä seuduilta.



Sorvari pyöräytti vielä uudet kiinnitystapit iskarien yläpäihin.







Rungon etuosassa löytyi erikoinen mysteeri. Mitat muuten näyttäisi jotakuinkin täsmäävän, mutta etuiskarien kiinnityskorvien väli ja vaihteiston kiinnityspalkin kiinnikkeiden väli on n. 8-10 mm liian leveä. Runkopalkit on siis noilta kohdin liian leveällä. Vaihteiston palkin kiinnitysreiät on porattu reilusti soikeiksi jossain vaiheessa, että on saatu palkki paikoilleen. Muuten runko ihan priima, ei kolarointiin viittaavaa tms. Liinoilla vetämällä tuosta kyllä saa nuo liiat millit pois.

Tosin ei nuo mitat tehtaallakaan ole ihan kohilleen sattuneet, esim. etujousien kiinnikkeiden väli pituussuunnassa heittää 5 mm, kun oikeaa ja vasenta puolta vertaa.

__________________
BJ75
SLCK #274
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2021, 09:03
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jull Näytä viesti
Rungon etuosassa löytyi erikoinen mysteeri. Mitat muuten näyttäisi jotakuinkin täsmäävän, mutta etuiskarien kiinnityskorvien väli ja vaihteiston kiinnityspalkin kiinnikkeiden väli on n. 8-10 mm liian leveä. Runkopalkit on siis noilta kohdin liian leveällä.
Älä vaan tiedota Tojotalle tästä, siellä työntävät häpeissään veitset masuihin kun tämmöisiä virheitä päässyt sattumaan.

Mut joo. Hienoa työtä, ja näitä ketjuja on kiva katella joissa porukalla on virtaa rakennella autot uutta vastaaviksi tai jopa paremmiksi. Rover puolella se ei ole vaikeaa, mutta Tojotan kohdalla rima onkin jo korkealla.

Varmaan joskus jo turissutkin aiheesta. 90-luvun taitteessa kuljettiin tommoisella Toitsulla SA-int sissileirillä, jouduin komppanianpäällikon viestimieheksi ja hänellä kuitilla SA-1080.
Takaloosterissa kuljettiin venttiseiskojen kanssa parin muun metässäjuoksijan kanssa.
En tiedä, olis vieny ne viestinsä tolla autolla eikä juoksuttanut meitä pitkin metsiä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2021, 10:37
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Älä vaan tiedota Tojotalle tästä, siellä työntävät häpeissään veitset masuihin kun tämmöisiä virheitä päässyt sattumaan.
No onhan tuo jo sen mittaluokan moka... siis TOYOTASSA
__________________
BJ75
SLCK #274
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.03.2021, 12:18
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 654
Perusasetus

Rungossa on nyt korvakot 12H-T:lle. Yritin matkia netistä löytyneistä kuvista HJ75:n kiinnityksiä, siten saisi moottorin suoraan oikealle paikalleen kun HJ75:ssä on jo tehtaalta lähtiessä 2H, joka on lohkoltaan identtinen tuon turboversion kanssa.

Vaihteiston ja moottorin tukikumit ovat HJ75:ssä täysin samat kuin HJ61:ssä, joten 61:n kumit tulee tuohonkin.

Käytössä siis sovituslohko, on vähän kevyempi liikutella kuin koko motti..



Näissähän vuosimallista ja vaihteiden määrästä riippuen löytyy moottorin ja laatikon väliin ainakin kahta versiota kytkinkoppia. Toisella versiolla loota ja moottori ovat suorassa linjassa toisiinsa nähden ja toinen versio kallistaa laatikkoa oikealle vajaat 10 astetta. No 75:een tulee se kallistettu ja mulla tietenkin oli se väärä versio, jonka jo nätiksi kerkesin sipistellä... Noh, löytyihän se oikea koppa pienen kyselykierroksen jälkeen.

Tuossa näkyy se kallistus vaihteiston tukipalkissa:



Noissa kuvissa näkyy kytkinkoppien eroja. Tarkkaan kun katsoo, näkyy toisen kuvan kopassa teksti "HJ" kytkinakselin aukon yläpuolella. Nämä siis netistä löydettyjä kuvia.




Kiinnikkeet tein 80x80x4 mm palkista



suuntaa-antavana mallina siis HJ75



Kiinnitysreikiä vaille valmiit korvat:





Rungon takaosan poikkipalkkia on ruoste ohentanut sen verran, että menee vaihtoon sekin. Tuon kun saan paikoilleen, alkaa runko olla valmis sinkitykseen.

__________________
BJ75
SLCK #274

Viimeksi muokannut Jull : 26.03.2021 13:04
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.03.2021, 17:10
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Ylittää jo täydellisyyden!
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.03.2021, 17:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

On se vaan ilo kattoo kun tehdään ajatuksella oikein ja kunnolla. 👌
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.03.2021, 18:26
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Nöyräksi vetää, kun pieteetillä toiset etenee!
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit Erion O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 12.06.2018 08:51
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen BJ-40/76 Tekniikka & Jutustelu 7 26.04.2015 22:05
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 5 17.04.2011 17:00


Sivu luotu: 04:55 (GMT +2).