![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Redlinet ja RVS:t on täällä myös pitkäaikaisessa käytössä olleet ja hyväks havaitut eväät. 👌 Älä suotta salmiakkeja, ei varmasti tosta kohdalta nitku poikki. Näkisit vaan minkälaisilla postimerkeillä ja pyhällä hengellä nuo rungot on välillä korjattu ja vielä yhtenä kappaleena. 🙈
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
tää on kyllä hieno projekti
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Takaovien sisäosista maalasin paikatut kohdat piiloon epoksi/uretaanilla, liimailin vaimennusmatot ja lopuksi suihkuttelin Tectylin ML:ää sen verran, että ainetta valui vedenpoistorei'istä reilusti pihalle. Isoin ja sotkuisin homma tuossakin oli entisten suoja-aineiden huolellinen puhdistus, että maton saa varmasti pysymään kiinni pellissä.
Seuraavaksi nippeleitä paikoilleen, mm. uudet ovien tiivisteet, rekkarikilven valomöykky, rivat ja lukkomekanismit. Ulkopuolen kromirivat ja avainpesät on maalattu varmaan uudekseltaan PV:n toimesta. Rosteriset avainpesät sai kiilloteltua karhunkielellä ja Autosolilla uutta vastaaviksi mutta ripoja en alkanut hinkkailemaan, kun niitä saa uutena alkuperäisenä kohtuuhintaan hankittua. Taisivatpa olla entiset jo vähän väljistyneetkin. Takavalojakin sovittelin paikoilleen. Tässähän oli vaihdettu nuo taiwanilaiset vilkku-parkki-jarruvalot, mutta jostain syystä nuo "mustatut" alkuperäiset saattaisi viehättää enemmän. Ajatushan on laittaa taakse vararengas kääntyvään telineeseen (tai jopa oveen alkuperäiseen telineeseen), joten puskuriin pitänee kuitenkin laittaa takavalot alkuperäistyylisesti, kun tuossa sivuilla olevat valot jäisi renkaan taakse katveeseen. Vaatineeko nykypykälätkin puskurivalojen kanssa nuo pimennetyt korissa olevat valot, vai saako ne toimia nykyään tuplana? Matilla vois olla tietoa?
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei niitä saa tuplata edelleenkään tällasissa, pitäis olla yli 7.5 tonninen kuorkki niin sit sais.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kytkin Pajero gen2 pelkät jarruvalot alkuperäiselle paikalle lisäjarru valoiksi,tuli leimalla huomautus. kai ne on niin vaaralliset liikenteessä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
^ Semmosta se, ei riitä että on turvallinen ja hyvä, pitää olla määräysten mukainen, vaikka maalaisjärjen vastainen olisikin. 😝
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Sitä on laitettu oikein saranasuojatkin paikoilleen
![]() LJ78 ja oisko HZJ76-malleista saa sit sellasen mustan muovilistan takapuskurien ja korin väliin ettei kaikki scheisse tule sieltä välistä mädättää takaovien alareunoja. Sopii muistaakseni ihan suoraan.
__________________
An nescis, quantilla prudentia mundus regatur Viimeksi muokannut Hessu888 : 08.02.2021 22:58 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jees, tämä on hyvä tietää.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Pientä edistystä +7 asteisessa tallissa..
Alkuperäinen iskarien kiinnitysputki oli ruostunut läpipuhki monesta kohtaa. Ruostumisen olisi helposti voinut estää puhaltamalla painepesurilla kurat pois putkesta kerran vuoteen, kun se putkenpääkin on niin sopivasti näkysällä siellä pyörän aukossa. Mut uutta siis tilalle. Helppo ois ollut suora putki tuohon hitsata, mutta olisi menettänyt pari senttiä sisäänjouston liikevarasta, joten mutkista hitsaamalla tein mutkat tuohon, kun ei löytynyt sopivaa taivutuskonstia näiltä seuduilta. Sorvari pyöräytti vielä uudet kiinnitystapit iskarien yläpäihin. Rungon etuosassa löytyi erikoinen mysteeri. Mitat muuten näyttäisi jotakuinkin täsmäävän, mutta etuiskarien kiinnityskorvien väli ja vaihteiston kiinnityspalkin kiinnikkeiden väli on n. 8-10 mm liian leveä. Runkopalkit on siis noilta kohdin liian leveällä. Vaihteiston palkin kiinnitysreiät on porattu reilusti soikeiksi jossain vaiheessa, että on saatu palkki paikoilleen. Muuten runko ihan priima, ei kolarointiin viittaavaa tms. Liinoilla vetämällä tuosta kyllä saa nuo liiat millit pois. Tosin ei nuo mitat tehtaallakaan ole ihan kohilleen sattuneet, esim. etujousien kiinnikkeiden väli pituussuunnassa heittää 5 mm, kun oikeaa ja vasenta puolta vertaa.
__________________
BJ75 SLCK #274 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mut joo. Hienoa työtä, ja näitä ketjuja on kiva katella joissa porukalla on virtaa rakennella autot uutta vastaaviksi tai jopa paremmiksi. Rover puolella se ei ole vaikeaa, mutta Tojotan kohdalla rima onkin jo korkealla. ![]() Varmaan joskus jo turissutkin aiheesta. 90-luvun taitteessa kuljettiin tommoisella Toitsulla SA-int sissileirillä, jouduin komppanianpäällikon viestimieheksi ja hänellä kuitilla SA-1080. Takaloosterissa kuljettiin venttiseiskojen kanssa parin muun metässäjuoksijan kanssa. En tiedä, olis vieny ne viestinsä tolla autolla eikä juoksuttanut meitä pitkin metsiä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Bj75 pakettiauton "kovat" takapenkit | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.06.2018 08:51 |
Nopeusmittarin vaijeriin "" T-kappale"" Hodarin automaatin päivitykseen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2015 22:05 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |