![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
On kytkentäkaavio jossa näkyy se kela virtalukolla. Avain ei ohjaa keskuslukkoa. On vain erillinen kauko-ohjain jolla annetaan auki-kiinni käskyt purkille joka napsauttaa keskuslukkoa vastaavasti. Ei ole kytketty mihinkään muuhun järjestelmään. Itse solenoidi taitaa toimia, mutta ajonesto ei. Kuulostaa siltä, että se napsahtaa päälle ja saman tien pois. klik-klik. Kun pari kolme kertaa antaa ohjauksen, ei enää kuulu mitään. Sitten jonkun ajan päästä taas kokeillessa tekee saman. Aussit on vääntänyt sen solenoidin päällä olevan mutikan pois ja kytkeneet vain pistokkeesta virrat päällä 12 V antavan piuhan solenodille. Problem solved.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#2
|
|||
|
|||
![]()
2.8 manuaali1998 kylmänä käynistyy hyvin mutta n. 1km ajonjälkeen käynnissä pysymis vaikeuksia jotka poistuu kun vähän lämpenee. Jos pääsee sammumaan joutuu startaan pitkään. mistä kannattais lähteä etsiin vikaa. Oire pahenee kun pakkanen kovenee
Viimeksi muokannut slipoveri : 06.02.2021 08:22 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Noniin. Ahtomittari laitettu ja ahdot nousee kiihdyttäessä mutta tipahtaa 0.5 vaikka on kaasu pohjassa. Vissiin vaslkaa tuo egr laippa kun on hieman öljyinen kohta siinä. No takakardaanin ristikossa on millin sivuväljys, vaikee uskoo että se aiheuttaa tuon mahdottoman tärinän.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kannattashan se ristikko vaihtaa, jos nuinkin iso välys. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Enohtu ottaa kuva. Jännä juttu kun alle vuoden vanha ristikko. No kai se sit on menny kun on kärryä tullu vedettyy aikas lailla.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Asennusvirhe? Oliko voiteluaineena tehtaan jäljiltä vaalea, kova vaseliini?Lainaus:
-> putsaa ristin reikiistä kaikki rasva pois esim. poranterällä työntämällä. -> ja kun ristikko paikallaan, niin rasvaa rasvaprässillä ja oikealla vaseliinilla niin pitkään, että vaseliini tursuaa kaikista neljästä kupista ulos. Jos joku kuppi ei meinaa päästää rasvaa ulos, niin pikkuisen voi kokeilla raottaa kumia jollain pyöreäpäisellä tikulla tms, kun kaveri painaa lisää rasvaa. Ja uusi rasvaus noin n. 500-1000 km jälkeen, että tuo loppu "palmurasva" saadaan pursuamaan ulos |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Muistitko mitata lukkosokkien vahvuuden,tarvikkeissa monesti liian ohuet.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viallinen katkaisin esti auton käynnistymisen. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuli ostettua pumppu ja startti vikainen vm 2000 gen2 2,8 Pajero, joka sammunut maantienopeudesta, ja paikalle osunut pärnäsen korjaamo polttanut startin käyntiin sahatessaan.
Mikä noista pumpuista hajoaa ja meneekö tosiaan lennosta mitenkään etukäteen oireilematta? Nyt on uusi startti paikoillaan ja kirkkaat letkut suodattimelle ja paluu puolelle, mutta melko laiskasti nafta liikkuu. Onko takuuvarma pumppuvika? Pitää tankin päältä katsoa vielä missä kunnossa lähdöt on ja vikakoodeja yrittää saada esille. Sammutinsolenoidi/ajonesto mokkulalle tulee jännite. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Pajero toimii jälleen!
Kelien nyt ollessa lämpimiä innostuin murjomaan musta ajonestomokkulan auki niin paljon, että pääsin käsiksi solenoidin piuhaan. Yhdistin sen ajonestolle menevään 12 V kun virta päällä piuhaan ja johan hörähti vanhaan malliin, eli juuri ja juuri ehtii startti pyörähtää kun on jo käynnissä.
Tein tuon linkin innoittamana: https://www.4x4community.co.za/forum...fication/page3 Viestissä 51 on muutama kuva.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Omassa taitaa pumppu olla mennyt huonoksi. Imuputki tankin päältä mureni käsiin, tilattu uusi, ja tuon ajoneston poistin yllämainitun linkin ohjeiden mukaan. Kanisteritankki metodillakaan ei nafta liiku joten pumppu remonttiin.
__________________
-1996 T4 -1987 LJ70 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Osaisko joku kertoa mikä tämä on? Toisessa päässä kolme letkulähtöä ja toisessa sähköliitin. Löytyy vm. 99 2,8 pajerosta. Yksi letkuista menee turbolle ahtopaineletkun juureen, toinen letku lytätty nipparilla ja kolmas roikkui auki vapaana? Onko ok? Vähän huonoja kuvia kun turasin pimeessä lampun valossa, voin ottaa parempia jos näistä ei selviä.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Onkos sulla tossa kiinteät navat etuakselissa vai automaatti tai kolmasvaihtoehto manuaaliset. Jos on kiinteät navat niin vois olla etuperän irtikynkentä alipainetta. Ku toi egr ohjaus sijaitsee taas tuli pelkissä. Oliko tarpeeksi epäselvästi kerrottu ��
__________________
M.O.C |
![]() |
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |