Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2021, 08:34
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Vaikuttas olevan ajonesto päällä.

Jos esim. ajoitus on perseellään pahasti, niin pakoputkesta yleensä tulee dieselin hajua, kun startatessa moottoria se toimii ilmapumppuna, ja suihkut sumuttavat dieselin tehokkaasti ilmaan.

Olitko testannut toisella avaimella?
Onko sinulla kytkentäkaaviota, mistä näkee mitkä pinnit tulee virtalukon lukijan kelalle? (Oletan että mitsussa on myös toteutettu näin)

Joskus jossain autossa oli alkuperäinen kauko-ohjattava keskuslukitus, ja se kytki/vapautti ajoneston: siis kun avaimen perän patteri loppui, avaimella sai ovet auki ja pystui starttaamaan, mutta ei lähtenyt käyntiin.

Onko jälkikäteen asennettua varashälytintä tms? siis että hälyttimen ajoneston releen avautuva kosketin osisi asennettu esim. juurikin tuohon virtalukon anturin kelaan?
Molemmilla avaimilla testattu, ei käynnisty.
On kytkentäkaavio jossa näkyy se kela virtalukolla.
Avain ei ohjaa keskuslukkoa. On vain erillinen kauko-ohjain jolla annetaan auki-kiinni käskyt purkille joka napsauttaa keskuslukkoa vastaavasti. Ei ole kytketty mihinkään muuhun järjestelmään.

Itse solenoidi taitaa toimia, mutta ajonesto ei. Kuulostaa siltä, että se napsahtaa päälle ja saman tien pois. klik-klik. Kun pari kolme kertaa antaa ohjauksen, ei enää kuulu mitään. Sitten jonkun ajan päästä taas kokeillessa tekee saman.

Aussit on vääntänyt sen solenoidin päällä olevan mutikan pois ja kytkeneet vain pistokkeesta virrat päällä 12 V antavan piuhan solenodille. Problem solved.

__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2021, 00:16
slipoveri slipoveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: vihti
Viestit: 488
Perusasetus

2.8 manuaali1998 kylmänä käynistyy hyvin mutta n. 1km ajonjälkeen käynnissä pysymis vaikeuksia jotka poistuu kun vähän lämpenee. Jos pääsee sammumaan joutuu startaan pitkään. mistä kannattais lähteä etsiin vikaa. Oire pahenee kun pakkanen kovenee

Viimeksi muokannut slipoveri : 06.02.2021 08:22
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2021, 12:53
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Noniin. Ahtomittari laitettu ja ahdot nousee kiihdyttäessä mutta tipahtaa 0.5 vaikka on kaasu pohjassa. Vissiin vaslkaa tuo egr laippa kun on hieman öljyinen kohta siinä. No takakardaanin ristikossa on millin sivuväljys, vaikee uskoo että se aiheuttaa tuon mahdottoman tärinän.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2021, 13:45
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Noniin. Ahtomittari laitettu ja ahdot nousee kiihdyttäessä mutta tipahtaa 0.5 vaikka on kaasu pohjassa. Vissiin vaslkaa tuo egr laippa kun on hieman öljyinen kohta siinä. No takakardaanin ristikossa on millin sivuväljys, vaikee uskoo että se aiheuttaa tuon mahdottoman tärinän.
Et oo saanu sitä kuvaa otettua?
Kannattashan se ristikko vaihtaa, jos nuinkin iso välys.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2021, 21:02
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Enohtu ottaa kuva. Jännä juttu kun alle vuoden vanha ristikko. No kai se sit on menny kun on kärryä tullu vedettyy aikas lailla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2021, 23:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Asennusvirhe? Oliko voiteluaineena tehtaan jäljiltä vaalea, kova vaseliini?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Enohtu ottaa kuva. Jännä juttu kun alle vuoden vanha ristikko. No kai se sit on menny kun on kärryä tullu vedettyy aikas lailla.
Jos on tuota "palmurasvaa", ja et putsaa ristikon kanavista pois, niin varsinkaan kylmässä vaseliini ei lähde leviämään jokaiseen laakerikuppiin, vaan tursuu 1-3 kupista pihalle, ja ainakin yksi jää tuolle "palmurasvalle", ja se pettää. (karvaita kokemuksia on)

-> putsaa ristin reikiistä kaikki rasva pois esim. poranterällä työntämällä.
-> ja kun ristikko paikallaan, niin rasvaa rasvaprässillä ja oikealla vaseliinilla niin pitkään, että vaseliini tursuaa kaikista neljästä kupista ulos.
Jos joku kuppi ei meinaa päästää rasvaa ulos, niin pikkuisen voi kokeilla raottaa kumia jollain pyöreäpäisellä tikulla tms, kun kaveri painaa lisää rasvaa.
Ja uusi rasvaus noin n. 500-1000 km jälkeen, että tuo loppu "palmurasva" saadaan pursuamaan ulos
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2021, 19:15
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

Muistitko mitata lukkosokkien vahvuuden,tarvikkeissa monesti liian ohuet.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.02.2021, 22:08
Maileri Maileri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.02.21
Sijainti: Salo
Viestit: 1
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Molemmilla avaimilla testattu, ei käynnisty.
On kytkentäkaavio jossa näkyy se kela virtalukolla.
Avain ei ohjaa keskuslukkoa. On vain erillinen kauko-ohjain jolla annetaan auki-kiinni käskyt purkille joka napsauttaa keskuslukkoa vastaavasti. Ei ole kytketty mihinkään muuhun järjestelmään.

Itse solenoidi taitaa toimia, mutta ajonesto ei. Kuulostaa siltä, että se napsahtaa päälle ja saman tien pois. klik-klik. Kun pari kolme kertaa antaa ohjauksen, ei enää kuulu mitään. Sitten jonkun ajan päästä taas kokeillessa tekee saman.

Aussit on vääntänyt sen solenoidin päällä olevan mutikan pois ja kytkeneet vain pistokkeesta virrat päällä 12 V antavan piuhan solenodille. Problem solved.
En ole lukenut koko ketjua, mutta vuosia sitten automaatti Outlandeleista vaihdettiin takuuna jarruvalokatkaisin.
Viallinen katkaisin esti auton käynnistymisen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.02.2021, 12:48
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Tuli ostettua pumppu ja startti vikainen vm 2000 gen2 2,8 Pajero, joka sammunut maantienopeudesta, ja paikalle osunut pärnäsen korjaamo polttanut startin käyntiin sahatessaan.

Mikä noista pumpuista hajoaa ja meneekö tosiaan lennosta mitenkään etukäteen oireilematta?
Nyt on uusi startti paikoillaan ja kirkkaat letkut suodattimelle ja paluu puolelle, mutta melko laiskasti nafta liikkuu. Onko takuuvarma pumppuvika?
Pitää tankin päältä katsoa vielä missä kunnossa lähdöt on ja vikakoodeja yrittää saada esille.
Sammutinsolenoidi/ajonesto mokkulalle tulee jännite.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.03.2021, 17:57
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Pajero toimii jälleen!


Kelien nyt ollessa lämpimiä innostuin murjomaan musta ajonestomokkulan auki niin paljon, että pääsin käsiksi solenoidin piuhaan. Yhdistin sen ajonestolle menevään 12 V kun virta päällä piuhaan ja johan hörähti vanhaan malliin, eli juuri ja juuri ehtii startti pyörähtää kun on jo käynnissä.

Tein tuon linkin innoittamana: https://www.4x4community.co.za/forum...fication/page3

Viestissä 51 on muutama kuva.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2021, 19:34
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Omassa taitaa pumppu olla mennyt huonoksi. Imuputki tankin päältä mureni käsiin, tilattu uusi, ja tuon ajoneston poistin yllämainitun linkin ohjeiden mukaan. Kanisteritankki metodillakaan ei nafta liiku joten pumppu remonttiin.
__________________
-1996 T4
-1987 LJ70
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.03.2021, 09:35
Mikkosetä:n Avatar
Mikkosetä Mikkosetä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.12
Sijainti: Hattula
Viestit: 159
Perusasetus

Osaisko joku kertoa mikä tämä on? Toisessa päässä kolme letkulähtöä ja toisessa sähköliitin. Löytyy vm. 99 2,8 pajerosta. Yksi letkuista menee turbolle ahtopaineletkun juureen, toinen letku lytätty nipparilla ja kolmas roikkui auki vapaana? Onko ok? Vähän huonoja kuvia kun turasin pimeessä lampun valossa, voin ottaa parempia jos näistä ei selviä.





Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.03.2021, 19:38
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 382
Perusasetus

Onkos sulla tossa kiinteät navat etuakselissa vai automaatti tai kolmasvaihtoehto manuaaliset. Jos on kiinteät navat niin vois olla etuperän irtikynkentä alipainetta. Ku toi egr ohjaus sijaitsee taas tuli pelkissä. Oliko tarpeeksi epäselvästi kerrottu ��
__________________
M.O.C
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 21:22 (GMT +2).