Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.01.2021, 00:08
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.906
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ongelma etenkin tukivarsissa on se, että ne ei kestä osumia juuri yhtään. Eli jos meinaa ajaa metsässä niin tarvitsee vahvemmat.
Juu ja niiden korvakkeet osaavat revetä irti akseleista ja korista jos niitä ei vahvista.

__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.03.2021, 16:51
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 158
Perusasetus

Osaako joku sanoa oikean momentin noille pulteille joilla pinionin hammasrataslautanen on kiinne tasauspyörässä etuperässä, ja varmaan suotavaa laittaa liima väliin?
Sama välitys säilyy mutta pitää lyhyt pinioniakseli laittaa niin varmaan kannattaa vaihtaa samalla uusi hammasrataslautanen ikään kun parina sen uuden pinionin kanssa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.03.2021, 17:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Lautaspyörä ja pinioni on oikeat nimet - ja ne vaihdetaan AINA parina. Lyhyestä pinionista päättelisin että kyseessä D30 akseli. Lautaspyörän pulttien kiristysmomentti on 95-122Nm, oman kokemuksen perusteella suosittelen satkun pintaan. Pulteista ja lautaspyörän kierteistä rasvat pois, ja sinisellä lukitteella - virrallisesti lukitetta ei tarvitse mutta noita on löystynyt ja sen seurauksena katkennut muut pultit osittain tai kokonaan.

Poskilaakereiden pukkien momentti 61Nm.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.03.2021, 20:26
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Ja mielellään uusilla ruuveilla, ehkäisee sitä katkeamista...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.03.2021, 07:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ja mielellään uusilla ruuveilla, ehkäisee sitä katkeamista...
Jeps, nimimerkillä kokemusta on Käytetyt pultit saa poikki jo kiristysvaiheessa momenttiavaimella, tai ne katkeaa viimeistään metsässä ajaessa. Kahdesta lautaspyörästä pitänyt tuo koittaa (kerran D30 ja kerran D44hd), ennenkuin uskoin

D44HD:ssa suurensin murikan reiät uusille pulteille 3/8" -> 7/16" ja asensin 7/16" pulteilla, kun lautaspyörässä oli kierteet molemmille.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 25.03.2021 07:45
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.03.2021, 14:34
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 158
Perusasetus

Noniin, kiitos nopeista vastauksista. Sitten pitääkin alkaa uusia pultteja haeskella kun niitä en tilannut ja noita tuumakokoja ei omassa hyllyssä ole. Minkähän lujuusluokan pultit ovat kun kannassa ei lue kuin LEd tai Fd
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.03.2021, 14:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Ne on 3/8" harvakierteiset, grade8 vahvuudeltaan. Vastaa 10.9 ja 12.9 välillä olevaa lujuutta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.03.2021, 15:32
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Noniin, kiitos nopeista vastauksista. Sitten pitääkin alkaa uusia pultteja haeskella kun niitä en tilannut ja noita tuumakokoja ei omassa hyllyssä ole. Minkähän lujuusluokan pultit ovat kun kannassa ei lue kuin LEd tai Fd
Oliskohan ne noi: https://www.jamant.fi/fi/tuote/24683...wj-mopj0649454
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 14:23 (GMT +2).