Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2021, 10:27
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.520
Perusasetus

Vaikka ulosjouston rajais kuvan tilanteeseen, niin jousen pää kun tökkää johonkin niin alkaa rautakankitalkoot.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2021, 15:34
sos hj/bj:n Avatar
sos hj/bj sos hj/bj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.12.17
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Vaikka ulosjouston rajais kuvan tilanteeseen, niin jousen pää kun tökkää johonkin niin alkaa rautakankitalkoot.



Tuossa näkyy kulma paremmin ei ole niin paha miltä aikasemmassa kuvassa näytti. Ja stopparithan tähän tulee tottakai ettei voi mennä yli. Ja nuo jouset väsyy tuosta kyllä ajan kanssa muokkaa sit jos ei pelaa.
__________________
Toyota sen olla pitää vaikka nyt suzuki onkin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2021, 15:46
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

näyttää edelleen pahalta, aivan sama vaikka on stopparit. paskot maastossa jouset ihan suotta. sulla näyttää olevan pelit ja vehkeet hallissa niin muokkaaminen ei tuossa vaiheessa ole kummoinenkaan juttu, aloittamista vaille valmis ja sitten on hyvä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.01.2021, 16:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos hj/bj Näytä viesti
Tuossa näkyy kulma paremmin ei ole niin paha miltä aikasemmassa kuvassa näytti.
On se yhtä paha. Pystyasento välttäis, taaksepäin ei. Eihän toi voi juuri joustaa ulospäinkään nyt.

Rälläköi rungosta irti ja vaihda puolelta toiselle niin helpoin ja tulee hyvä kulma.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 28.01.2021 16:30
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2021, 16:41
sos hj/bj:n Avatar
sos hj/bj sos hj/bj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.12.17
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 102
Perusasetus

Lukoilla korvataan joustot
__________________
Toyota sen olla pitää vaikka nyt suzuki onkin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2021, 09:43
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Jousen pää työntyy eteenpäin painuessaan kasaan. Nyt se ei sitä tule tekemään virheellisen kulman vuoksi. Kulman suuruus lienee ok, mutta se on väärään suuntaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2021, 13:26
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Radis Näytä viesti
Jousen pää työntyy eteenpäin painuessaan kasaan. Nyt se ei sitä tule tekemään virheellisen kulman vuoksi. Kulman suuruus lienee ok, mutta se on väärään suuntaan.
Korjaan äkkinäistä lausuntoani: Tuossa kulmassa jousen etupään tulee liikkua pystysuunnassa vastakkaiseen suuntaan jouston suuntaan nähden. Jos kulma on toisinpäin, jousen etupää liikkuu pystysuunnassa samansuuntaisesti jouston suunnan kanssa. Jousen pään liikkuminen vastakkaiseen suuntaan sotii logiikka vastaan, mutta toimii. Piti ihan rakentaa leegoista malli mielen avuksi.

Toisaalta, jos oletetaan Bj:n painoksi 2310kg, yhden jousen pään pystsuuntainen kuorma on yksinkertaistaen 289kg. Jos tuo kulma on esim 25 asttetta pystysuuntaan nähden, kohdustuu jousen päähän auton paikalkaan ollessa vaakasuuntaan 134kg voima.

Nykyisessä rakenteessa kysenen voima työntää jousta taaksepäin, eli enemmän kaarelle. Jos kulma on toisinpäin, kyseinen voima pyrkii vetämään jousta vähemmän kaarelle.
Tämä siis alle 45 asteen kulmassa.

Nykyisellä kulmalla saavutetaan siis jäykempi jousitus kuin suositellulla kulmalla.

Vaakasuuntainen voima kasvaa mitä suurempi kulma on.

Rakenne toiminee mikäli kulma ei kasva liikaa. Se on toki riskialtis kunten syvä rintaääni foorumilla sanoo.

Viimeksi muokannut Radis : 02.02.2021 13:57
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ-40 Rakentelua ja parantelua. Pieniä päivityksiä sokkalanmäki Maasturiprojektit 20 22.11.2009 13:46
bj-75 pick up:n rakentelua (SOA leimattu) Rölli Maasturiprojektit 55 05.05.2008 17:45
O: TOYOTA BJ-40, FJ-40 tai LJ-70 O/M/V Ajoneuvot 0 26.01.2007 19:40
O: FJ-40/BJ-40/42 (vaikka ilman moottoria) larvala O/M/V Muut 2 07.06.2005 22:15
bj perien rakentelua bj45lava Tekniikka & Jutustelu 6 11.05.2005 14:02


Sivu luotu: 00:14 (GMT +2).