Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2021, 08:56
blazer 79 blazer 79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.10.11
Sijainti: lohja
Viestit: 117
Perusasetus

Katselin 4x4 partsilta kyseistä sarjaa.
Tuotenumero: 632.20
JEEP ZJ Grand Cherokee (V-8) 1992-1998b3,5 Lift kit Alkuperäiset etujouset asennetaan taakse.Jos alkuperäiset etujouset on aivan loppu, niin suosittelemme uusia etujousia numero 52088104

Front coils, lower arms, track bar brkt,sway bar links, transfer case dropRear Notes: factory front coils moved to rear

Onko kokemuksia kyseisestä sarjasta miten kardaanien pituudet riittää ja minkälaiset kardaanikulmat tulee sarjan mukana tulleilla tukivarsilla

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2021, 10:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Käytännössä tarvitset säädettävät tukivarret ja panhardit yli ~2" korotuksella - ja orkkistukivarsien käyttäminen 3.5" korotussarjassa ei ole hyvä idea miltään osin. Kyllä sillä eteenpäin pääsee vajavaisillakin osilla, mutta turha odottaa mitenkään miellyttävää ajokokemusta - se on ihan fakta. Juuri missään valmiissa korotussarjassa ei ole tarvittavia osia mitä sen homman tekemisessä oikeasti tarvitsee. Laatikon drop kittiä ei ole mitään järkeä eikä tarvetta käyttää ZJ:ssä, eikä sitä varsinaisesti tarvitse kyllä XJ:ssäkään, eli turhaakin tulee mukana..

ZJ:ssä jos on CV- tyyppinen etukardaani niin se täytyy vaihtaa ristikolliseen versioon korotetussa autossa, koska CV- mallisen niveleen ympätty liuku ei riitä alkuunkaan ja koko nivel hajoaa.
Takakardaanin kanssa ei pitäisi tulla ongelmaa pituuden suhteen, yleensä riittää.

Jos haluaa päästä paljon halvemmalla ja helpommalla, niin 2" korotus uusilla OME:n jousilla ja Bilsteinin 5100- sarjan iskareilla, ja rengaskoko sen mukaan mitä haluaa. Pikku korotuksellakin ZJ menee helvetin hyvin, ja välttyy lähes kaikilta 3"-> korotuksen vaatimilta muutoksilta. 2" korotukseen ei tartte oikeastaan kuin etukardaanin vaihdon jos on CV- mallinen, ja jääkiekot etuakselin jousilautasiin että rajoittaa tuuman verran sisäänjoustoa isompia renkaita ja pidempiä iskareita silmälläpitäen. Aina ei edes tartte niitä sisäänjouston rajoituksia, riippuen valitusta rengaskoosta ja minkä kokoisilla ja minkä ET:n vanteilla.

Olen postannut nämä kuvat ehkä miljoona kertaa, kuvissa autossa on vielä alkuperäinen alusta & ohjaus paikallaan, erona 1.75" korotuspalat ja pidemmät iskarit, 32 x 11.50 renkaat.



__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 26.01.2021 10:17
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2021, 14:25
blazer 79 blazer 79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.10.11
Sijainti: lohja
Viestit: 117
Perusasetus

Kiitos tämä selvensi paljon
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.01.2021, 02:55
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Talking

No huhhuh.....


Ompa Timon ZJ "venyvää" mallia....!
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.01.2021, 09:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
Ompa Timon ZJ "venyvää" mallia....!
Kuten totesin, noissa kuvissa vielä kaikki tukivarret, panhardit ja ohjaus tehtaan alkuperäiset. Vain iskarit vaihdettu ja korotusblokit. Siksipä nämä on aika hyviä menemään, kun alusta joustaa melkolailla vakionakin hyvin. Rakennettuna sitten paremmin.

Ongelma etenkin tukivarsissa on se, että ne ei kestä osumia juuri yhtään. Eli jos meinaa ajaa metsässä niin tarvitsee vahvemmat.
Isommilla korotuksilla taasen tarvitsee säädettävät jotta saa kulmat kohdalleen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.01.2021, 03:13
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Talking

Taas se kyselee tyhmiä....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuten totesin, noissa kuvissa vielä kaikki tukivarret, panhardit ja ohjaus tehtaan alkuperäiset. Vain iskarit vaihdettu ja korotusblokit. Siksipä nämä on aika hyviä menemään, kun alusta joustaa melkolailla vakionakin hyvin. Rakennettuna sitten paremmin.

Ongelma etenkin tukivarsissa on se, että ne ei kestä osumia juuri yhtään. Eli jos meinaa ajaa metsässä niin tarvitsee vahvemmat.
Isommilla korotuksilla taasen tarvitsee säädettävät jotta saa kulmat kohdalleen.
Mites normaali katu- ja moottoritieajo sujuu, onko muuttunut alkuperäisistä osista ja asetuksista....?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2021, 07:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
Mites normaali katu- ja moottoritieajo sujuu, onko muuttunut alkuperäisistä osista ja asetuksista....?
Nykyisellään 3" korotusta, kokonaan uusittu alustageometria (nelilinkkilaskurilla suunniteltu)/ tukivarsien kiinnityspisteet muutettu yms. Parempi ja mukavampi se on nyt ajaa kuin vakiona ja alustakin toimii korotettuna kuten pitää..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.01.2021, 00:08
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ongelma etenkin tukivarsissa on se, että ne ei kestä osumia juuri yhtään. Eli jos meinaa ajaa metsässä niin tarvitsee vahvemmat.
Juu ja niiden korvakkeet osaavat revetä irti akseleista ja korista jos niitä ei vahvista.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.03.2021, 16:51
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Perusasetus

Osaako joku sanoa oikean momentin noille pulteille joilla pinionin hammasrataslautanen on kiinne tasauspyörässä etuperässä, ja varmaan suotavaa laittaa liima väliin?
Sama välitys säilyy mutta pitää lyhyt pinioniakseli laittaa niin varmaan kannattaa vaihtaa samalla uusi hammasrataslautanen ikään kun parina sen uuden pinionin kanssa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.09.2021, 12:49
Rafu Rafu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.01.18
Sijainti: Lempäälä
Viestit: 19
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ongelma etenkin tukivarsissa on se, että ne ei kestä osumia juuri yhtään. Eli jos meinaa ajaa metsässä niin tarvitsee vahvemmat.
Onko antaa vinkkiä jollain mitkä olisi ns. riittävän hyvät alle 3" korotuksella?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.10.2021, 19:00
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Perusasetus

Nyt sitä oikeaa hammaskosketusta haetaan ja ensimmäistä kertaa niin siksipä kysyisin hiemankonkareiden neuvoa. Vissiinki taitaa vähän liian kärjellä olla kosketus nytten? Onko tuossa nyt koetettava kammeta pinionia ylemmäs simmeillä vai poskilaakereiden väliin laitettava ja survottava sivusuunnassa lautaspyörää lähemmäs pinionia ?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20211008_195151.jpg‎
Views:	208
Size:	166,6 Kt
ID:	100317   Click image for larger version

Name:	IMG_20211008_195200.jpg‎
Views:	194
Size:	155,2 Kt
ID:	100318  

Viimeksi muokannut könpiä : 08.10.2021 19:02
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.01.2021, 12:43
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blazer 79 Näytä viesti
Katselin 4x4 partsilta kyseistä sarjaa.
Tuotenumero: 632.20
JEEP ZJ Grand Cherokee (V-8) 1992-1998b3,5 Lift kit Alkuperäiset etujouset asennetaan taakse.Jos alkuperäiset etujouset on aivan loppu, niin suosittelemme uusia etujousia numero 52088104

Front coils, lower arms, track bar brkt,sway bar links, transfer case dropRear Notes: factory front coils moved to rear

Onko kokemuksia kyseisestä sarjasta miten kardaanien pituudet riittää ja minkälaiset kardaanikulmat tulee sarjan mukana tulleilla tukivarsilla
Mulla on tuohon sarjaan kuuluvat etujouset ja alkuperäiset etujouset takana, samasta paikasta säädettävä panhardi ja panhardin kiinnike eteen, takapanhardin kiinnityspistettä nostettu akselissa ylöspäin. Sitten lisäksi core 4x4:n säädettävät tukivarret edessä, takana vakiot. Etukardaani ja yoke on XJ:stä peräisin takakardaani vakio. 31:t renkaatkin muistaakseni otti kaariin/puskuriin kiinni ilman jouston rajoitusta ja nykyiset 33:t vielä enemmän.
Muuten kyllä pystyy ajamaan ihan hyvin. Hyvän jos haluais, niin pitkät tukivarret tai vähintäänkin kiinnikkeiden nosto akselin päästä, niin joustossa akseli ei liikkuisi niin paljoa etee/taakse suunnassa.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 10:32 (GMT +2).