Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2021, 11:48
thx 1138 thx 1138 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.18
Sijainti: kuusamo
Viestit: 76
Perusasetus

Joo itsellä oli kesällä kuskinpuolen eturengas kulunut varmaan 50% enemmän kuin muut. Bf googride mutarengas km3 oli kulunut koko kulutuspinnalta niin että osa nappuloista oli kulunut enemmän kuin osa. Nelipyöräsuuntauksen jälkeen en ole tähän mennessä huomannut epänormaalia kulumista kun vaihdoin takarenkaat eteen kesällä. Myös matkustajan puoleisessa eturenkaassa oli jotkut nappulat kuluneet enemmän kuin toiset ihan selvästi mutta melko vähän oli kuluneita nappuloita.

Mutta kysymys offi palstalaisille. Kannattaako minun nyt laittaa niin sanotusti rahaa palamaan ja ostaa se yksi uusi rengas joka on selkeästi muita kuluneempi kun ajatellaan tätä turvallisuutta ja pitoa sekä tiellä että maastossa?

Kuulin myös huhun että katsastaja ei mahdollisesti hyväksy jos yksi rengas on selkeästi muita kuluneempi?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.01.2021, 12:24
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja thx 1138 Näytä viesti
Joo itsellä oli kesällä kuskinpuolen eturengas kulunut varmaan 50% enemmän kuin muut. Bf googride mutarengas km3 oli kulunut koko kulutuspinnalta niin että osa nappuloista oli kulunut enemmän kuin osa. Nelipyöräsuuntauksen jälkeen en ole tähän mennessä huomannut epänormaalia kulumista kun vaihdoin takarenkaat eteen kesällä. Myös matkustajan puoleisessa eturenkaassa oli jotkut nappulat kuluneet enemmän kuin toiset ihan selvästi mutta melko vähän oli kuluneita nappuloita.

Mutta kysymys offi palstalaisille. Kannattaako minun nyt laittaa niin sanotusti rahaa palamaan ja ostaa se yksi uusi rengas joka on selkeästi muita kuluneempi kun ajatellaan tätä turvallisuutta ja pitoa sekä tiellä että maastossa?

Kuulin myös huhun että katsastaja ei mahdollisesti hyväksy jos yksi rengas on selkeästi muita kuluneempi?

Jos ne muut on vielä selkeesti uudehkot niin sitten ehkä. Muuten käy niin että se yksi rengas on sileä, ja lopuissa puolet pintaa ja koko sarja menee hylkyyn sen yhden takia.

Mikä koko?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2021, 12:42
thx 1138 thx 1138 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.18
Sijainti: kuusamo
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Jos ne muut on vielä selkeesti uudehkot niin sitten ehkä. Muuten käy niin että se yksi rengas on sileä, ja lopuissa puolet pintaa ja koko sarja menee hylkyyn sen yhden takia.

Mikä koko?
31*10,5 R15 No joo ne renkaat on nyt kohta kaksi vuotta vanhat huhtikuun loppuun mennessä ja niillä ajetaan noin 20000 km vuodessa. Ihan hyvin on pintaa niissä muissa tosin se toinen takarengas joistakin nappuloista kului silloin selvästi enemmän mutta noin autossa paikallaan ollessa vaikuttaisi että vain muutama nappula on vaurioitunut joten ei kannattaisi vaihtaa molempia takarenkaita kun muuten pintaa on hyvin jäljellä.

Mutta se yksi rengas kyllä huolestuttaa että onko pidon takia vaarallinen ajossa ja jos sen aikoo vaihtaa se kannattaisi tehdä varmaan aika nopealla aikataululla kun muissa on pintaa vielä hyvin. muuten jos sen vaihtaisi myöhemmin niin ero toisen renkaan kulutuspinnan määrän kanssa olisi varmaan kohtaa taas suuri.

Tietenkin jos sen vaihtaa nyt niin myöhemmin kun muut on ajaettu loppuun niin tässä uudessa sitten saattaa olla pintaa vielä jäljellä enemmän joka voi harmittaa sitten kun kaikki renkaat vaihtaa uusiin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2021, 13:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja thx 1138 Näytä viesti
Kuulin myös huhun että katsastaja ei mahdollisesti hyväksy jos yksi rengas on selkeästi muita kuluneempi?
Hyväksyy, kunhan kulutuspintaa vähintään vaaditun minimin. Nastamäärien erosta jaetaan hylkyjä jos paras/huonoin poikkeaa yli 25%.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4WD kuluminen? p3ku Tekniikka & Jutustelu 26 19.12.2005 13:31
265/75-15 Renkaan korkeus??? bj75 Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2005 00:05
Ristikon kuluminen 0-kulmassa? LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 3 10.01.2005 18:01
tojon vinssin kuluminen Ossi_p Tekniikka & Jutustelu 8 16.10.2004 08:29
renkaan et Yleiset 4 21.02.2004 16:19


Sivu luotu: 00:26 (GMT +2).