Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2020, 12:15
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Mihis suuntaan sulla pinjoni sojottaa?

Minä kun vaihdoin hj:n akselit omaan niin muuttui kulma ettei tuplanivel toiminut enää.
Tuosta sun kuvasta ei oikein varmaks uskalla sanoo.
Pinioni on muutaman asteen ylöspäin

__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2020, 15:15
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti
Pinioni on muutaman asteen ylöspäin
Sit varmaan ykkös ristikoilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.04.2021, 11:14
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Tän projektin osalla on ollu vähän motivaatio pulaa, mutta nyt se aika ajoin antaa sellasia merkkejä että se alkais palautumaan. Josko tän sais kohtuu lähiaikoina siihen malliin että sais leiman haettua niin olis se hoidettu alta pois. Leiman jälkeen vois jatkaa rakentelua niin että autolla pääsis tarpeen tullen liikkumaan jos on tarvetta.
Omistajan mielestä tällanen offiauto tuskin on koskaan valmis, aina löytyy jotain laitettavaa, muutettavaa tai paranneltavaa. Tähänkin tulevat muutokset mitä nyt on mielessä ottaa oman aikansa että saa laitettua ja ostettua kun osa tarvittavista ei ole sieltä halvimmasta päästä.

Todoo listassakin riittää hommaa siltä osin mitä näin alkuun oon miettiny, toki kaikkea ei heti tarvi laittaa ja tehä.

Tässä mitä äkkiseltään tulee mieleen

-takajousien takominen käyremmäks
-iskarien kiinnityspaikat akselin päälle
-väliputken hitsaus taakse runkoon että saa iskarit parempaan asentoon, / \ tollai
-jakolaatikon välitys
-kompuran hommaaminen ja asennus
-paineilmalukko eteen ja taakse
-kylkiputkien teko
-takapuskurin muokkaus
-vanhan vinssin asennus taakse ja sen johdotus
-pohjapanssarin teko
-vaihteiston palkin muokkaus
-korin läpikäynti ruosteista
-maalaus
-syöttöpumpun vaihto (kun se vaan tulis)
-tarction barien teko eteen ja taakse
-käyttis renkaiden hommaminen
-bedlock vanteiden hommaaminen
-mettärenkaiden hommaaminen


Jotain sentään on saatu aikaseks tässä alkuvuonna. Katon vanhat H4 valot vaihtu ledeiks. Alb venttiili alko vuotaa ja sen teline oli ihan mätä joten tarvii tehä uus teline, sitä hommaa on alotettu.

Eteen tein tollasen puskurin ja iskin siihen uuden vinssin heti kiinni



Etukardaaniakin muokattiin kahteen kertaa. 110 tuplanivelessä ei riittäny liikkumavara eikä liu-ussa pituus. Ei tehny mieli ostaa sitä TG:n pitkää liukua kun siihen on aika hinta keksitty. Hetken pähkäilin kardaania marssin ikh:lle ja ostin urakankea, jonkun HD liukuholkin siihen, 2 kpl haarukkaniveliä ja niihin sopivan ristikon. Menin osien kanssa kaveri tykö ja hetken mietittiin sitä hommaa että saako niistä jonkunlaisen kardaanin aikaseks. Tuumailujen ja mittailujen jälkeen kaveri otti osat töihinsä mukaan kun sielä on sorvit ja leikkurit että saa suoraa pintaa aikaseks ja teki tällasen.

Tää on nyt kardaani vol2, katotaan toimiiko tämä vai tarviiko taas alkaa muokkaamaan.

__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei!

Viimeksi muokannut mau573 : 27.04.2021 11:21
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.09.2022, 23:05
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Vähän on ollu osittaista motivaation ja ajan puutetta tän projekltin kanssa. Jotain pientä on aina välillä kyllä tehtykkin. Etenee tyylillä hitaasti mutta varmasti.

Takapää kun on nyt alempana kun keula niin siihen vaivaan taoin takalehdet käyremmäksi, mutta eipä tuntunu pysyvän edes siinä ryhdissään mitä oli enne takomista. Koska taotut lehdet jäi niin matalaks niin kokeilin josko pienillä koropaloilla akselin ja lehden väliin olis saanu auton vaateriin mutta eipä saanu. Keulan ruuppujakin lyhensin mutta sekään ei auttanut eli eipä siinä auta muu kun tilata uudet lehdet taakse. Asiasta soittelin offroadtarvikkeelle ja siellä kehuivat kovin terrain tamerin lehtiä että pysyis hyvin ryhdissään ja olis laadukkaat niin meinasin sesllasia kokeilla.


Oli se takominen kyllä aika hommaa kun kylmänä taotaan. Äkkiä siinä kyllä oppii mihin kuuluu löydä kun jousi on muutaman kerran löyny käsille. Silti oli kädet kipeenä muutaman päivän. Sen totesin taonnan jälkeen että toista kertaa siihen hommaan en lähde.

Riipukkeiden vanhat pultit ja lehtien vanhat puslat oli aika lopussa. Puslien reijätkin oli jo kulunu soikeaksi. Riippujen pulteista ruoste oli vieny osan mennessään ajan satossa.




Riippujen uusiksi putteiksi tein tällaiset itse tehdyt rasvattavat riippujen pultit. M18 pultit mihin porasin 3mm reijän keskelle ja sitten 3mm reijän pystyreijän alapäähän puttin läpi, lopuksi kantaan rasvanippa mistä saa tuutattua vaseliinia puslille.




Iskarit vaihdoin akselin päälle toiveissa että olis paremmin toimivat sillai, kun vertaa vakioon, toinen eteenpäin ja toinen taaksepäin. Samalla piti hitsata runkopalkkien väliin putki mihin tulee iskarin yläpäät kiinni.




Tänään kävin vaihtelemassa moottoriin öljyt ja suodattimen, vaihdoin takakardaanin tukilaakerin, vaidoin käsijarruvaijerin takaosan ja katoin muutenkin että kaikki muitterit ja pultit on kiinni remonttien jäljiltä. Muuta kuvaa ei oo kun uudesta tukilaakerista






Kohta puoliin jos ton kanssa pääsis leimalle ja sais etuakseni otteeseen niin sais ton kanssa ajella ja kattoa toimiiko kaikki vai tarviiko tehä vielä jotain muokkauksia/hienosäätöjä. Sitten sais loput muutokset mitä on suunnitteilla tehä rauhassa.
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.09.2022, 08:31
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 347
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti
Osuuko u-pulttien päät jouston rajoittimiin, vai näyttääkö kuvasta vain siltä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.09.2022, 09:09
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Ne on lyhennetty jo mutta kuvan otto hetkellä ei vielä ollu. Teen vielä taakse pohjaanlyöntikumeihin sellaset palaset että ne tulee alemmas.
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2022, 19:06
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Taas on kaikkea pientä ja vähän isompaa näprätty, harmittavasti kaikista en oo muistanu ottaa kuvia ,utta laitetaan ne mistä oon muistanu ottaa.

Autohan piti jo aikaa sitten viedä kulmien säätöön mutta ilmeni sellanen "mukava" juttu että kun vaihdoin puolitoista vuotta sitten jo alkuperäsen vuotavan ALB jarruventtiilin tilalle uuden, niin eikö sekin vuotanut läpi. Noh siinä sitten irrottamaan se uusi ALB ventiili ja tutkimaan miksi vuotaa läpi niin ilmeisesti sisältä puuttu jotain osia. Otin yhteyttä paikaan mistä ostin sen ja lähetin sen sinne tarkastukseen, ja jotta asiat ei olis tapahtunu liian nopeesti niin matkahuolto onnistu jotenkin töpeksimään ja paketllla kesti noin puolitoista viikkoa mennä perille. Vihdoin kuin paketti saapui perille niin vastaus oli että ei mene takuun piikkiin kun on niin kauan sitten ostettu osa ja kerran asennettu.
Siitä sisuuntuneena tilasin taas uuden ALB venttiilin ja se onneks toimi ja piti nesteet sisällä. Sitten vaan kovaa jarrujen ilmausta että sai vähän testailtua autoa tallin pihassa. Tämän kuun alussa sai vihdoin auton kulmien säätöön.

Auto kaivettu tallin perältä ja kohta lähdössä kulmien säätöön





Tuossa ennen joulua selailin rengasliikkeiden sivuja ja kattelin millaisissa hinnoissa mahtaa maxxiksen creepyt tällä hetkellä pyöriä kun kaikki renkaat on kallistunu pirusti. Satuinkin löytämään rengaskontin sivuilta 37/14.5 R15 kohtuu järkihinnalla ja kun uusien renkaiden osto oli kuitenkin edessä niin tilasin sitten siitä itelleni joululahjaks uudet renkaat.

Tänään renkaat tulikin perille. Töistä kun tuli kotiin niin tällainen paketti odotti pihassa.




Poltteet saada renkaat hiluxin alle oli niin kovat että pakko se oli heti mennä tallille ja vääntämään ne vanteilleen. Heti tuli hiluxistakin asiallisemman näkönen kunnon renkailla.




Seuraavaks tarvis heti vuoden alussa käydä penkittämässä toi kun vaihdoin siihen aikoja sitten ahtimen ja laitoin kuulerin keulalle mutta ne ei oo otteessa, sais nekin sitten otteeseen. Penkin jälkeen saiskin sitten mennä muutoskatsastamaan ton keulan muutoksen. Penkkilappujen jälkeen pitäis ollakkin kaikki tarvittavat paperit katsurille. Jos se leima tulee (mikä kyllä pitäis tulla koska kävin jo enne muutosta sitä kyselemässä ja vihreeetä valoa näytettiin) niin pääsee kunnolla testailemaa että kaikki toimii ja tarviiko jotain pieniä muutoksi vielä tehä.
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hilux ln110 "jenkki" kulmaparkit. Uudet. 60€. mapa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.05.2014 09:42
Ostettu ln110 hilux -91 "ohjausvarsi" chevy-77 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.11.2013 06:50
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
Myyty Hilux ln110 tehostettu"ifs" simpukka jonas_k O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 29.02.2012 17:04
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 5 17.04.2011 17:00


Sivu luotu: 23:40 (GMT +2).