![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nastoilla rapistellaan...Kertynyt monta sarjaa ZJ:n renkaita vanteineen, otan käyttöön ulkonevat aluvanteet uusine nastarenkaineen.... ![]() -Olisi myynnissä muutama sarja ZJ:n kesä- ja talvirenkaita hienoilla vanteilla ja muutama kappale yksittäisiä... ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Uusimman menopelin mukana tuli nastat. Karmeat renkaat. Hirveä meteli. Eniten ärsyttää juurikin se nastojen ropina. Eikä noita viitsi uusia kun ne on ihan uudet. Muutoin menisin kitkoilla.
Asuntoautolla ajelin myös eräs talvi kesärenkailla missä on m+s merkintä. Yllätyin miten hyvin ne renkaat piti. Tosin jos oli aivan tuoretta lunta niin ei ne pitänyt yhtään mitään. Mutta tampatulla lumella ne yllättäen piti. Nuo renkaat oli tuolloin myös ihan uudet. Eli kesällä niillä ei oltu ajeltu. Kokeilin vuoden päästä miten ne silloin toimii talvella niin eihän ne toiminut ollenkaan. En päässyt edes pihasta pois. Mut oli rengas mikä tahansa niin pitäs vaan vähän sisäistää minkälaiset renkaat on alla ja sen perusteella muuttaa ajotyyliä. Jos on todella liukasta niin vaikka kuin on nastat niin et sä rallia voi ajaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
HJ:ssa kesät talvet BFG:n km2 mutikat. Ne toimii NORMAALEILLA talvikeleillä ihan riittävästi, kunhan ajo on kaluston mukaista. Eli ei tarvii varusteista miettiä kolmekirjaimisia yhdistelmiä kuten ABS, ESP yms. Mutta kun on se ilkeä talvikeli, otan vajaavetoisen missä oikeat talvirenkaat. Hyvät kitkat on oman kokemuksen mukaan ihan yhtä pätevät kuin nastatkin. Mutta jos ostaa ne halvimmat keskieuroopan kitkat ni tokkopa ne on paljon paremmat kuin mutikatkaan...
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Silloin kun niitä nastoja kaipaa keli on päällä, niin melkeinpä eniten saa pelätä että joku ajaa perseeseen (miksiköhän ihmeessä ryssillä on muuten ihan tarralla tapana, siis varoituskolmiolla jossa E selällään takalasissa varoittaa että ajokissa on nastarenkaat?) tahi että joku "mullaonuudetkitkat" yrittää suditella kahden kaistan yli eteen. Jarrutusmatkat kitka uskovaisilta usein unohtuu siinä missä kaartesiin tulokin. Monesti käy vain niin että kun jarruun koskeekin niin vauhti tuntuu kiihtyvän. Eikä fyysiikanlaikeihin auta mitkään aakkoset ajokin perseessä jos kitkaa kitkarenkaista huolimati vain ei yksinkertaisesti ole! Mutakumeista "tilanteen mukaan ajelu" illuusiota voi pitää yllä jos siihen oikeasti uskoo. Monilla jumallaan/jumaliin uskovillakin on saattanut usko pettää kun sattuu ja tapahttuu eikä rukoukset toimikkaan. Nuo BFG mutiaset legendaarisia paskasta pidosta muualla kun sulalla/pehmeällä. Ekat tunnetusti kulumattomat saippuapalat, KM2 parempi pito (oikesti jo huomattavasti) märälläkin asvaltilla, KM3 samaa tasoa. Mutta kumpainenkin sangen liukas jo sillä vain märällä asvaltillakin vaikka ei oikeasta "liukkauddesta" edes kyse. Nyt alla N. 3000-3500km ajetut KM kolmoset käyttiksessä alla, ja ei tulisi mieleenkään lisutella niillä menemään kun oikeasti liukkat alkavat, saati enemmän ajetuilla joissa jo nappuloiden olat mukavan hurisemattomiksi kuluneet...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mä kirjoitinkin, että hyvät kitkat. Olin itsekin ennen sitä mieltä, ettei niillä mitään tee, mutta sitten kokeilin ja yllätyin.
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No ei luulisi että vaikka hinnat alkaen +80.000€ Quatroja ostavien henkilöiden budjetti loppuisi siihen että heidän täytyisi tyytyä LingLongPingDingPong® kitkoihin...
![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Meillä maalla mennään piikeillä. Sen verran on mäellä meidän viiden talon kylä. Itse kuvittelisin kitkoilla pärjääväni, mutta emännälle en uskalla sellaisia laittaa. Tämän syksy olen ratkaissut kahden auton yhtälöllä. Pajerossa on vielä mutikat, ja liukkaina päivinä olen ottanut mondeon hakkiksilla. Viimeksi muokannut turakki : 13.11.2020 15:17 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja mitä tulee noihin 80ke maksaviin quattro autoilijoihin niin mitä tuolla liikkeissä on katsellut niin siellä auton alla on hyvin usein juurikin jotain linglong fongtong renkaita ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kauppiaat toki laittelee halvimmat mahdolliset vaihdokkeihin ettei mene tappio miinukselle, pl. jotkut arvonsa tuntevat kauppiaat.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Parissa autossa on ollut pelkät hyvälaatuiset testivoittajakitkat, nykyisessä taas nastat. Talvessa oli keskimäärin 5-10 päivää jolloin tuli kirottua kitkat alimpaan helvettiin, mutta kyllä niillä sentään ilman peltivaurioita selvisi, kun ennakoiden ajoi.
Muutama kerta tuli tilanne, ettei kitkoilla yksinkertaisesti päässyt, vaikka osaan ajaa enkä jää kadulle kiinni niin kuin amerikkalaiset. Kyseessä oli Jyväskylän kaupunki, jonka alueelle on muutama melko paha ylämäkiristeys, mökkiliittymä ja pysäköintitalo, joissa meno tyssää pahimmilla keleillä. Jos jyrkkiä, pysähdyksen vaativia mäkiä ei seudulla ole, silloin varmaan selviää parilla kolmella pahalla päivällä (polanteinen märkä jää). |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa kysäisin tänään aiheesta kollegalta, ja hänkin muisti minun kirjanneen pöytäkalenteriin ne aamut kuin nastoille oli käyttöä viime talvena, ja näitä oli sen hurjat kolme.
![]() ![]() Yksi noista viime talven liukkaista aamuista jäi sangen mieleen tuon Audi lisuttelian lisäksi että pihalle vedelleitä oli enemmänkin matkan varrella, ja ilta plöröt rääkyivät ulosajoista sekä peräänajoista/ketjukolareista sisääntuloväylillä. Edellisenä iltana satoi vuoroin räntää ja alijäähtynyttä, yöllä jatkui ja pakasti sekä kaiken kruunasi aamun 0° jolloin satoi silkkaa vettä. Voihan olla että sinä et ennen kaiken suolaamista ja siloittamista ole edes hereillä, tahi saati liikenteessä lain, tai jos niin vain pääväylillä jossa tokikin suolausta riittää... ![]() Mikäli ajat pääteitä maakunnissa, jotka sulana ja yltiö suolattuna, niin eihän palstatovereitamme saata yhtään vituttaa luistella 3 tahi 4 numeroisilla teillä joita ei silloin sianpierun aikaan edes aurattu, mikäli lunta tullut. Pitäisi kyetä ajattelemaan pikkaisen sen oman pikku kuplansa, ja sen rytmin ulkopuolisesti aikaikkuna huomioiden... Lainaus:
![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Upo-uusissa! Noh, niin kait sitten...
![]() No joo, epätarkkuutta havainnoissa. Itse ostan omat täysi-ikäisinä. Mulle kaikki ekalla omistajalla olevat on uusia. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 33x10,5-15 nastarenkaat tai kitkat | Woody | O/M/V Renkaat ja vanteet | 8 | 20.10.2013 07:14 |
Ostetaan 195 65-60 15 hyvät kesärenkaat-kitkat | econoline4x4 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 14.06.2011 21:17 |
Myydään 235 85 16 nastarenkaat 200 km ajettu 245 75 16 talvirenkaat hyvät 255 75 15 kitkat | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 13.11.2009 20:23 |
Myydään 235 85 16 nastarenkaat 200 km ajettu 245 75 16 talvirenkaat hyvät 255 75 15 kitkat | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 12.11.2009 17:01 |
Kitkat, nastat vai vanhat M+S-renkaat talveksi? | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.10.2004 15:26 |