![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No onneksi eletään vuotta 2020 eikä vaikka 1981 Jos henk.koht pitää valita kumman koulukunnan poliisien kanssa asioin, niin tämän päivän. Vaikka Suomi on kaikkien mielestä paska maa. Niin kuka kaipaa sitä aikaa kun poliisin takaa ajot, ja ampumalla pysäytykset oli jokseenkin arkipäivää? Poliisi toimi kyllä niin oikein ja diplomaattisesti kuin mitenkään on mahdollista. Semmoista tilannetta kun ei voi olla että vastaavassa tilanteessa valta ja tilanteen hallinta annetaan mielenosoittajien käsiin. Vaikka noissa ylen klipeissä oli elokapinan kuvaaja merkattu kuvaajaksi, ja yhdestä klipistä oli leikattu käskytysvaihe pois, niin ei tuosta kyllä saa liian voimankäytön aineksia mitenkään. Sumutekkin oli jotain saippuavetta tms. Jos pippurilla olisi laskettu tuohon malliin niin kaikki osapuolet olisivat kierineet kivetyksellä silmiäpidellen ja henkeä haukkoen. Sikäli kun minä mitään ymmärrän. Vaikka tuosta hetki jotain itkua väännetään niin siitä vaan. Jos joku pelle onnistuu pääsemään lentokentälle sooloilemaan niin luulen että sympatiat on jo huomattavasti ohuemmat Kiinniotto tilanteessa. Tärkeitä asioita, ja kuitenkin joka litra joka jää fossiilista polttoainetta ostamatta, tukee Suomen kansantaloutta ja parantaa kauppatasapainoa. Se miten asiat tuodaan esiin saattaa vaan kääntää hyvän aikomuksen itseään vastaan. Ja ihan sama mikä silakka tai särkienvastarannankiiskienliike on kyseessä, johtajina on usein joku omaa Napoleonsyndroomaa itselääkitsevä hihhuli, joka osaa puhua puolelleen lauman hölmöjä, oli agendana sitten mitä tahansa ilmaston suojelusta, maahanmuuton vastustamiseen... Mutta oli liike mikä hyvänsä, niin kaikille heille onneksi olkoon siitä että olemme Suomessa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ympäristöasia on kuitenkin hyvä asia ja sitä pystyy nostamaan esiin myös ilman, että poliisi pamputtaa. Voi olla niin, että asioita on vaikea nostaa esiin siellä missä on pahimmat ongelmat. Se ei ole huono jos ihmiset haluaa vaikuttaa kansalaislähtöisesti. Esimerkiksi kansalaisaloitteista ei ole hyväksytty paljon mitään vaikka lainsäädännöllä on säädetty aloitejärjestelmästä. Ihmiset haluaa nyt ehkä nopeampaa ja suorempaa toimintaa kuin edustuksellisen vaikuttamisen suosituimpina aikoina. Vaihtoehtoja osallistua ja vaikuttaa on, mutta kaikki väylät ei ole yhtä hyviä. Joku syy on liivijengienkin suosiolle. 1918 ihmiset osallistui aktiivisesti eriarvoisuuden ratkomiseen kansalaissodan keinoin. Ympäristöongelmat voi ratkaisemattomana saada aikaan mm. laajoja muuttoliikkeitä. Niiden ratkomisessa ei olla erityisen hyvissä ajoin liikkeellä. Siinäkin vähän ympäristönäkökulmaa: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/...9-6042790ed63f Viimeksi muokannut tekniikkamies : 07.10.2020 23:27 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Lähinnä ihmetyttää. Vaihtoi talvirenkaat alle ja kohta molemmat etupyörät irtosivat.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006676484.html |
#4
|
|||
|
|||
![]()
https://www.ess.fi/uutissuomalainen/3140485
Tasoristeysonnettomuudest kerrotaan, että varusmies olisi saanut negatiivista palautetta jos olisi pyytänyt liikenteenohjausapua. Ihmetyttää miksi kaikkien yhteisessä armeijassa, joka pitäisi olla sydämen asia, on mukana niin paljon negatiivisuutta ja asemilla pätemistä? Se on vähän kuin menisi kerrostalon talkoisiin vittuilemaan. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
"– Oli lähdetty ajamaan päätietä ihan hassun matkaa, kun molemmat etupyörät olivat pettäneet alta ja auto suistunut ojaan.
Palomestari arvelee, että renkaanvaihdossa on jokin mennyt pieleen." Jospa oli hihitelty jo pyöriä asentaessakin, eikä vain sillä sangen lyhyellä "hassulla matkalla" jolla nämä sattumalta kumpainenkin yht´aikaa sitten vain pettivät? Onhan noita firmoissakin ollut sesonkiaikoina että toinen vaihtaa, ja toinen sitten kiristää. Viestiketju vain katkennut, ja asikas saanut kiesinsä alle vaikka rillojen pultit tahi mutskut vain huukilla/Ns. valeessa, eikä asiallisesti momentissa. Jälkimmäistä nyt (juurikin oikea momentti) harvoin varmaan pääsee ainakaan firmoissa tapahtumaan, mutta kuvittelisi että asiakaskin olisi jo jotain huomannut ennen kuin etunakit yhtä aikaa karkaa alta! Tai no, jos vaan naamattanut tahi päivitellyt jotain muuta shittiä, niin ei hän sitä vähän kummallista ohjaustuntumaa voi huomata...
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Toi kyllä tapahtuu....Lainaus:
Alumiin vanteet.....Rautapultit....Vaihtolämpötila, alhainen.....Ehkä alkuun jo liian alhainen kiristysmonetti...Jälkikiristys tekemättä..... Ja tän jälkeen navassa riittävä lämpoötilan nousu. Esim. jarru laahaa... Tai jopa ympäristön lämpötilan riittävä nousu. Vanne jäähtyy,,,,,Napa kylmenee alkkareist ja pultit pysyy kuumina.... Eli rauta pultti venyy ja löystyy..... Noita on nähty jo vuos kymmeniä ison kirkon kehäteil...... Ja jos ulkona vaihdatte yllä olevii miinuksel tai nollan tietämis.... Nii ehdottomosti jälkikiristys momentilla...... Jos että haluu olla ilman pyörii. Eli iha normi huttuu. Ps. Älkää koskaan kiristäkö kilpa-autoista kuumista navoista momentilla max. arvoon pyörän pultteja. Tän jälkeen ne lähtee auki hyvällä tuurilla tai paloina ja lastuina. Tästä mulla kokemuksia epäpätevien huoltomiesten toimesta. Kun kirivät pultit joka pätkän jälkeen maximmin momentilla levyt punasena ja navat kuumina kovas pakkases. Vanne kylmänä, napa kuumana....Että näin. ps.ps. Esim suurimpien työstökoneiden pultit venytetään hydrauliikalla kun ne kiritetään oikeeseen momenttiin joka on riskisti iso, oikeassa lämpötilassa. https://peda.net/joensuu/yl%C3%A4kou...kka-8/taulukot Eli kun lämpötilaero menee navassa X2 niin rautapultti alkaa löystymään alkkari vanteessa....Jos vanne samois lämmöis tai kylmänä..... Ja esim. + tai - 2 vaihdetut alkkari vanteet rauta pulteilla ei kovin suurta lämpötilamuutosta napaan kaipaa.... Jos napa jostain syystä lämpee.....Ja vanne pysyy kylmästä ympäristön lämpötilasta kylmänä.... Myös...Hokx.... Alkkarin ja raudan lämmönjohtavuudet.... Ja kaikk tää on vaan vysiikkaa, materiaalien ominaisuuksii, ja ehkä kokemattomuutta sekä huonoo tuurii..... Sviddu, levyt punasina, navat kuumina ja kiristettyinä ne menee liian tiukkaan.... ja 2x on riittiset speksit. Viimeksi muokannut uteiN_H : 21.10.2020 18:02 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei saatana nyt taas:
"Veden roiskiminen uimahallissa pillastutti valtuutetun – vaatii kaupungilta 500 euron korvausta mielipahasta Salolainen kaupunginvaltuutettu aikoo viedä asian hallinto-oikeuteen." https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000007612670.html Hän meni uimahalliin uimaan, ja hänen päällensä roiskahti vettä!!! "Turun Sanomien mukaan viereisellä radalla harjoitellut kilpauimari oli roiskaissut vettä Jaana Haapasalon päälle." & "Haapasalo vaatii kaupungilta uimahallin käyntimaksun, 6,50 euron, palauttamista ja 500 euron korvausta ”mielipahasta ja liikunnan ilon katoamisesta”." Haapasalo on ammatiltaan psykologi, psykoterapeutti ja oikeus- ja kriminaalipsykologian dosentti. Vittu oikeasti.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Josko Nietu lukisi vaihteeksi ajatuksella?
![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Toivottavasti....
Oli riittävän epäselvästi..... Sullekin.....
Ja normisti noi alkkaritkin on erkautuskarkastuu..... niin kun kovat raudatkin..... Jo tolla ominaisuudet muuttu paljon.... Ja noi irtoilevat alkkarit on vaan liian meltoi kiina jaskaa..... Jois on myös joka pultissa kutistusliitos.....kartiolle....lämpösovitteella.. ... Ja jos on vaan kartiolle niin irtoamisen mahdollisuus on paljon suurempi..... Verrattuna siihen että on melkein vanteen läpi melkein napaan ettei jää kantamaan.... ps. Ootko koskaan nähny putoilevia pellivanteita.....???? Ne pysyy lämpötilasta riippumatta samas momentis. Mä en. Ne on aina kaikki ollu alkkarii..... Paitsi peräkärryis kun ne lähtee napoineen ja laakereineen..... johtuen liian huonsta huollosta ja ylläpidosta.... Ja kokemuksella voin sanoo että hyvää erkautskarkastuu alumiini tankoo rossi tai enska pyörällä et saa kieroon kun kuoleman vauhdeil ja kaadolla. Mellot metallit on meltoi..... Ja niiden ominaisuudet muuttuu järkysti lämpökäsittelun seurauksena..... ps. Ootta varmaan kesä kuumilla nähneet miten korkea.- keski- tai matalajännite johtimet roikkuu tolpissa, tuskin rekoille maximi korkeuksia täyttäen...... Narut alkkarii.....Harukset ja tolpat rautaa..... Kaikki hakee paikkaansa.... Muutos kymästä lämpimään on järkyttävä, mitä suuremmaks jänneväli menee.... Tai toisin päin..... Eli pakkasil kireellä ku viulun kielet.... Ja alta mahtuu melkein mitä vaan.... Viimeksi muokannut uteiN_H : 21.10.2020 19:01 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Totesin omalle apukuskille taas yhtä uukkaria tehdessä että meidän auto jää nyt hetkeksi poikittain tielle ja käyn vähän juttelemassa luutnantille. Ladoin melko suorasanaiset kommentit johtoautoon siitä miten helvetin typerää tämä homma on, ja jos ei kerran löydetä perille niin ehdotin että ajetaan maastokuorma- autot tien sivuun ilmasuojaan ja näiden autojen miehistö (kaikki siis käytännössä alik./ ups.kok.) pitää vartiota autojen vierellä taisteluvarustuksessa. Johtoauto käy tiedustelemassa oikean reitin ja tämän jälkeen hakee mska:t mukaan. Luutnantti murisi jotain, näytti kiukkuiselta ja käski minut autoon ja kääntämään auton ympäri tien suuntaiseksi. Jatkettiin matkaa muutama sata metriä, autot tien sivuun ja vartio pystyyn. Johtoauto hävisi puoleksi tuntia jonnekkin, palasi ja otti meidät mukaan. Ajettiin perille ja asemat pystyyn. Tämän jälkeen luutnantti määräsi minut yöksi kipinävartioon + kiertovartioon, ja totesi että huomiseen siirtymään vaihdetaan kuski. Sitä taisi jotenkin ottaa luonnolle että kävin ehdottamassa erilaista toimintamallia moottorimarssilla. En yhtään ihmettele, jos perus miehistön juuri koulutettu varusmieskuski joka sattuu vaikka olemaan vielä hieman arempi kaveri ei uskalla tehdä omia päätöksiä paikassa, missä oikeasti pitäisi olla joku valvomassa esim. tasoristeyksen ylityksen turvallisuutta. Se että intin autokoulussa todetaan koulutuksessa että auto ei liiku ilman näyttäjää jos ei itse näe, niin ei se aina käytännössä toteudu vaan huutoa voi saada jos auto jää seisomaan. Omasta inttiajasta on 20 vuotta, mutta tuntuu että ei ne asiat ainakaan ennen Raaseporin turmaa ollut mennyt kauheasti eteenpäin tuolta osin. Varsinaisesti tässä Raaseporin keississä vituttaa tuo kyseisen jutun täysääliö syyttäjä. Tuntuu että ei sillä ole kaikki muumit laaksossa. Varusmieskuski on saanut aivan riittävästi paskaa niskaan ja syyllisyyttä siitä että hänen kuljettamansa auto joutui onnettomuuteen missä kuoli monta palvelustoveria. Se jannu tarvitsee ennemmin voimia/ tukea kuin tällaista oikeuskäsittelyä. Oleellisempaa käsittelyssä olisi puuttua noihin tiettyihin intin toimitatapohin, joukko-osaston/ yksikön turvallisuusupseeri(e)n toimintatapohin, joukkueen kouluttajan ja moottorimarssin vastuu- upseerin toimintaan, yms.. Sieltä se pääasiallinen vika löytyy, ei varusmieskuljettajasta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 21.10.2020 19:11 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sotaharjoituksessa oli tilanne, että teltan pystyttäminen meinaa viivästyä kun joku hassu ei uskalla päättää, että nyt telttaa pystyttämää tähän. Siis ei uskalla tehdä hommia kunnolla ja ajoissa kun pelkää, että joku tulee moittimaan. Tämähän mistä nyt nämä muistui mieleen, on tosi ikävä tilanne. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 | Ewerglade | Chit-Chat | 1816 | 01.01.2014 17:16 |
Kerro mikä vituttaa vuonna 2012! | Rompe1 | Chit-Chat | 1140 | 03.01.2013 18:50 |
Ostettu HALPA, eli lähes ilmainen auto | kuningaskulkuri | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 07.12.2012 12:46 |
kerro mikä vituttaa | tjl | Chit-Chat | 4977 | 12.04.2012 08:28 |
pajeron kardaani ihmetyttää... | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.08.2009 17:55 |