![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Energiaan menee rahaa. Tähtään sähkölaskussa siirron perusmaksu mukaan laskettuna jos se voisi olla keskimäärin 50 euroa kuussa. Jos sähköauto olisi ladattavana lisäisin aurinkopaneeleita. Näin saa kuitattua sähkön myyntilaskun ja hyvitys siirtyy myös pimeille kuukausille pörssisähkön hinnan mukaan.
Auton vaatiman energian kulut on epäsuhteessa tähän tavoitteeseen. Ajot on siis ilman sähköjä aika säännöstellyt. Ainakaan itsellä ei oikein konkretisoidu polttonesteiden mahdollistama pitkä toimintasäde koska sellaiset ajot on aika pitkälle karsittu. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kun tai jos sähköauto ovat/olisivat suurempi enemmistö tai ainoa ajoneuvokanta, on aivan varmaa että niihinkin lyödään erilaisia käyttömaksuja ja veroja, koska polttomoottoriautoista rahastetut valtion tulot loppuvat, pitää autoilijoilta se kerätä muodossa tai toisessa.
Sähköautounelmoijat kuvittelevat että se on halpaa hamaan tappiin. Tulee latausvero, akuista haittavero tms. Ilmaiset latauspaikat tulevat loppumaan. Eikä verottaja katso varmaan hyvällä sitäkään, jos joku lataa omilla paneeleilla ja ajaa "ilmaiseksi", kyllä siihenkin joku "väliaikainen autonkäyttömaksu" taas keksitään.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Veroja tulee ja menee. Tänään lähdin 1000 watin sähköpyörällä ajelulle ja kauppaan, kasaan pienjäteasemalle kuormaa ja vien sen autolla kun on tarpeeksi viemistä. Maaseudulla asumiseen voisi olla hyväkin juttu jos sinne voi mennä sähköauton kanssa ja varustautua riittävällä paneelimäärällä. Nyt korona muistuttaa ihmisiä, ettei kovin tiuhaan pakkautuminen olekaan niin mainiota. Öljyllä mälläämistä voisi vähentää koska sitä ei Suomessa kätevästi saa ainakaan öljylähteistä. Ei tarvi olla sitten niin paljon vientiä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Takaveto-Sprintterissä voi olla 2000 kg, 2800 kg tai 3500 kg vetopaino. Ja aidosti myös, eli yhdistelmämassaa 7050 kg.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu 312d:ssä oli toi 3500kg, melko aneemista on meno jo alle kolmen tonnin kuormallakin. Ja jarrut huutaa hoosiannaa
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suomessa aletaan jo tutkia poliisiautojen hurjia ylinopeuksia. | toyota4x4 | Chit-Chat | 22 | 09.11.2010 23:19 |
Hurjia ministereitä | Nerd-O | Chit-Chat | 2 | 18.08.2009 15:21 |
jenkit on hurjia | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 03.02.2003 23:28 |