![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mistä ootte tilaillu noita Casterin korjauspuslia etupäähän? Mulla on joku ebaystä löydetty Ironman 2" korottava jousisarja ja auto nousi niin paljon että se alkoi vedellä aika reippaasti uraisella tiellä. W463 -90 pitkä malli kyseessä
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ennenkuin laittaa niitä paikoileen kannattaa tehdä parista pultista ja lattaraudasta jigi olemassa olevien puslien kanssa, että tarkasti oikean välin pusliin. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Alkaa tuo muutoskatsastus läheneen omassa projektissa, mutta nyt ois huutava pula verrokkiajoneuvosta. Hakusessa 90 luvun alkupään W463 300GE ILMAN ABS-jarruja. Löytyyköhän tällasia Suomesta?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
YV.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on hakusessa Om602/Om605 koneen w460/461 sopivat moottorinkannakkeet. Kaikki versiot ja vinkit ostopaikoista otetaan ilolla vastaan.
Wolffi 250/290sessä on sellaiset, mutta jos joku on tehnyt pelti liimalla sopivat kimpaleet niin kiinnostaa ja ostan pois. Orggisten osanumero (en tiedä saako mersultakaan) A602 223 01 04 (Korvattu osalla A602 223 07 04) vasen A602 223 08 04 oikea https://www.ilcats.ru/mercedes/?func...10&language=en Viimeksi muokannut Northern : 24.11.2020 22:44 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Moottorin Kannakkeet
Ei nuo nyt tietysti niin kovin vaikeita kappaleita ole sopivasta plootusta rakentaakkaan. Ongelma on kuitenkin mittatarkkuus, eikä niitä ole kovin mukava rakennella moottorin kylkeen, jos moottori killuu epämääräisten kannakkeiden varassa. Tilaa on niukasti ainakin pakosarjan puolella.
Helpointa olisi rakentaa mittatarkasti, jos jostain saisi jostain lainaksi juuri sopivat kannakkeet, niillä voisi rakentaa moottoria /autoa vastaavan jigin uuden kannattimen ”telakaksi”. Saa helposti mittatarkan tuloksen ja auton ei tarvitse olla siinä paikalla. Rakensin viime kesänä edellä mainitulla tavalla 463 350Turboon vasemman puolen kannattimen 8 mm matalampana. Tämän tein siksi, että käsittämättömästä syystä uudet (kyllä oikeat, juuri ne kannatinkumit jotka kuuluu olla) nostivat moottoria niin paljon että turbon putki otti ajoittain kiinni konepellin rakenteisiin. Kannattaa olla tarkkana mallikannakkeen / auton version suhteen. Äkikseltään luulee, että saman kokoiset ja ulkonäöltään samanlaiset lohkot olisivat samanlaisia. Minun tapauksessani meinasi tulla virhe, ulkoisesti ”samanlaisissa” lohkoissa kiinnitysreikien paikoissa olikin eroja verrattuna MB124 300D:hen. Muuten palstalla on ollut noin 10 vuotta sitten Pee:n valokuvia moottorin kannatinten rakentamisesta 460 300D:n moottorin ollessa paikallaan. Yrjö VI |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |