![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eikö noissa uudemmissa ole enää pu-massaa pohjassa uutena?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo, enempää, kun nuo keltaset, mitkä näkyy pyöräkoteloissa ja siinä ympärillä. Muuten on sellanen ohut pohjamaalin tapainen maali.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Rungon hiekkapuhaltelu on polkastu käyntiin. Melkosen aikaa ja hiekkaa vievää hommaa.
Alkaa olla mittakaavaltaan suurimpia puhallushommia, mihin meikäläisen pienillä puhallusvehkeillä kannattaa ees ryhtyä. Kokonainen irtorunko, tai runko akseleineen kannattais käyttää puhalluksessa jollain ammattilaisella, mut paikoillaan oleva koppi, sekä keulaosat asettaa hieman rajoituksia puhalluslaitteiston koolle ja teholle. Meinasin tehdä puhallus, sekä maalaushomman kolmessa eri osassa, eli ensin taka-akseli jousineen ja takarunko ohjaamoon asti. Seuraavaks keskirunko ja kopin pohja. Viimeisenä eturunko ja etuakselisto. Takarunko puhkuttu puhtaalle pinnalle. Takarungossa pohjamaali ja keskirunko/ kopin pohja työn alla.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Viimeiset rungon puhallukset meneillään.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Viimein alkais olla pintaväriä pinnassa.. tai siis pohjassa.
Ensin pientä suojailua. Jouni on tiukkana. Pysy kotona ja rakenna autoja ![]() Takaosaa. Keskeltä. Ja edestä. Pirunmoista sokkeloa nuo eturipustustukset, niin puhalluksen, kun maalausten kannalta. Nyt maalin kuivattelua ja seuraavaks massaus ja kotelosuojauspuuhiin. Kopin, sekä lavan pohjiin oli vielä tarkoitus ruiskuttaa alustamassa maalin suojaks ja ehkäpä se ohjaamon pohjassa toimii myös hieman ääntä eristävänä aineena. Runko ja akselistot tulee jäämään pääsääntöisesti maalipinnalle.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niin. Bertta oli vain 3 vuotta vanhempi kuin hilux nyt, kun se tuli meitsille, ja siihen oli jo tehty kunnon myyntimaalaus...
Hienoa oikea-aikaista duunia!
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Suurimmat maalausurakat valmiina ja kotelosuoja-aineet ruiskuteltu palkkeihin.
Motonetin hyllystä löytyi Dinitrolin todella löysää kotelosuoja-ainetta jonka ruiskutin kuumennettuna runkopalkkeihin. Oli kyllä todella tunkeutuvaa tavaraa, valui vähän joka raosta ja saumasta. Seuraavana päivänä päälle Whurtin paksu vahamainen kotelosuoja. Luulis noilla liemillä kestävän hamaan tulevaisuuteen. Pikkuhiljaa on päästy jo kasailuhommiin, mut paljon on vielä irto-osissa fiksattavaa, ennen paikoilleen pulttausta. Uutta iskaria paikoillaan, johtosarjaa, yms letkua ja putkea. Vähän vei kiiltoa rungosta tuon kotelosuoja-aineen kanssa lutraus, mut hyödyt on haittoja suuremmat ![]() Tankki asentui paikoilleen 8cm ylempänä, kun aikaisemmin. Hiluksissahan tankki ei nouse korinkorotuksen mukana, kuten vaikkapa Lj:ssä, koska on kannakoitu runkoon. Rungon poikkipalkkiin tuli tehtyä pieni pokkaus ja etummaista kannatinrautaa saman verran ylemmäs. Jarruputket vaati hieman uutta asemointia poikkipalkin korotuksesta johtuen. Työlästä hommaa hyötyyn nähden, mut ompahan tankin alla vajaat kymmenen senttiä enempi ilmaa ja tankin ja kopin välistä joutavaa tilaa pois. Jarrut oli läpikäynnin tarpeessa jo senkin takia, että etupalat oli täysin finaalissa ja takanakin hihnoja jäljellä enää noin neljännes. 13 vuotta on ehdoton takaraja Toyotan jarrusatuloiden läpikäyntiin. Molemmista satuloista oli yks mäntä neljästä jumissa, joten ei se oo katsastusta haitannu, kun on tasaisesti heikentyny molemmilta puolilta. Vähän on tapahtunu muutosta edellisiin, koska näissä satuloissa on kaikki männät samankokoisia. Vanhemmissahan oli pienemmät ja suuremmat. Varaosien saanti on kumminkin ennallaan. Toyotan tiskiltä saa yksittäisinä osina kaikki jarrusatulaan kuuluvat komponentit, eikä pelkästään uutta kokonaista satulaa, kuten se monissa nykyautoissa tuppaa menemään. Jospa noilla taas jonkin vuoden jarruttelee..
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hdj kk laakerien pelastus paineakulla?? | Häänrik | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 13.08.2013 11:28 |
Hiace käyttäjille/faneille pelastus | Byrocrat | Chit-Chat | 20 | 02.06.2013 16:17 |
Suunnistuskisojen pelastus???????? | VooDoo Jeep | Tekniikka & Jutustelu | 147 | 29.10.2011 21:29 |
Käyttö/offipajero | Ryyppyde | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 10.11.2009 16:26 |
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! | Höpö | Chit-Chat | 4 | 26.01.2007 00:09 |