![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Aina ne on ollu siel....
Lainaus:
"Helaakosken toimitusjohtaja Tomi Sulonen kertoi perjantaina alkuillasta, että nostaminen voi kestää yli viikonlopun. 150-metrisen nosturin nostamiseksi on Sulosen mukaan muutamia eri mahdollisuuksia. Sulonen kertoo, että nosturi oli ollut jo useita vuosia benjihyppykäytössä." Puomi ylääl ku oon ohi kulkenu. Vaik ois ollu myöhänen ilta. Tuskin enää. Ja on toi kaatumataajuus noil sinivalkoisilla aika taaja noin 5kk viimeaikoina. Ilmeisesti helppo tapa vaihtaa vanha jolle on tulossa 10v. tarkastus vakuutusyhtiön kautta uuteen. https://yle.fi/uutiset/3-11220733. Ja täs taitaa olla ton Kaivopuiston rekkulan edeltäjä vuodelta 2014. https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2014030818107592 Sorry.... tämä taitaa olla punavalkosten.....Pääs sininen väri ja huono näkö pettään..... ![]() ![]() ![]() Tarkemmin katteltuna punavalkosten kone. Mut silti....Helppo tapa vaihtaa uudempaan. Ja arvaan.... Et kuljettaja työmies saa kenkää ja omistaja saa vakuutuksen korvaamana uuden nosturin pienellä välirahalla.
Viimeksi muokannut uteiN_H : 24.07.2020 21:04 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se nyt katkennut (ei kaatunut) tuli siihen tosiaankin heinäkuun puolella. Kuinka usein olet siitä ohi KÄVELLYT? ![]() "PAIKALLISET 17.6.2020 9:36 Huviajelu Kaivopuiston rannassa loppuu – kaupunki muuttaa osan tiestä kävelykaduksi" https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/2198842 Eli sitä Kaivarinrantaa ei ole enään vähään aikaan päässyt läpi ajamaan. ![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Olis mun järjen mukaan pitänyt olla puomi alaal tos kelis.Lainaus:
Oli miten oli nii kuskilla/busineksen omistajalla ollut vajavainen tietotaito, lukutaito tai materiaalin puute. Sitä en tiedä mist johtuu. Tää pumaska jäänyt lukematta. https://www.liebherr.com/shared/medi...3-e04-2017.pdf Vastaa tilanetta. Kappale 6. Vaikka on ollut toimiva rekkula ilman kuskii. Puomi pystys. Tuuli puuskis noin 20m/s. Ja ukonilma. Ja jokainen tietää mikä salamatutka on 150m rautaa pystys, maapotentiaalis ja viel merenrannal. Eli imee kaikki mereltäpäin tulevat salamat. Stadin korkein. Kalasataman majakka on vaan 134m. Pasilan linkkitornikin vain 146m. Eli vesill kun paha ukonilma ja sade yllättää, pakottaa rantautumaan. Elä jää rantaan äläkä korkeimalle huipulle, varsinkaan isoimpien puiden alle. Jää puoleenväliin pienimpien puiden alle piteleen sadetta. ![]() ![]() Viimeksi muokannut uteiN_H : 24.07.2020 20:44 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Luovutan...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tiedän tilanteen, erään herran kanssa väittely on.....mielenkiintoista
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuten vaikkapa nyt tässä hänen itsensä aloittamassa autonosturi keskustelussa: Kuusi vuotta vanhasta (Vm. 2014) nosturista siis kyse: Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Onko nimimerkki "Rohmo" palstan nosturi spesialisti kuulolla? Hällä voisi olla näkemystä aiheesta.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voisitte vetästä mun mielestä alhuulen pään yli ja nielaista. ![]() ![]() Mun esittämät on mun mielipiteitä. Tyhmähän sä oot jos ne faktana luulet, luettuas ne. Mut ei ne kaukana totuudesta oo... Joka tapauksessa rekkula kaatu. Eikä sillä vuosimallilla oo mitään välii. Mun mielestä kaatu käyttövirheen vuoksi. Niin ku tos ylmpänä on eikä maa pettänyt alta. Toisen puolen harukset katkenneet. Tuulikuormasta tai salamasta, ihan sama. Jonka johdost puomin sylinterinvarsi katkennut. Ja loput näkyykin kuvista. Kaikki mikä nousee taivaalle tulee sieltä varmasti alas vetovoiman ansiosta kohtuu lujaa jos ei oo vastavoimaa. Ja rekkula tarkastetaan varmaan jokaista prikkaa myöten ku on kasattu ja korjattu oikeilla osilla. Jos ei mee sulattoon. Silti, helppo tapa vaihtaa uuteen. Mun mielstä "Rohmolta" riittää se et olisko jättänyt romut taivaalle. Olisko romut taivaalle jättessään ollut säätiedoista tietoinen. Mun mielestä noiden rekkuloiden turvallisuus koulutuksessa ei oo otettu huomioon nimenomaan salaman vaikutusta joka katkaisee harusvaijerin joka tulee suoraan ylhäältä alas ajoneuvon runkoon. Ehkä tos tapauksessa olis auttanut eristetyt uloketukien alustat jos eivät olleet märkiä. Varsinkin jatkorisujen ja harusvaijerien kanssa joka täs tapaukses oli 150m korkeella ja merenrannalla. Mulla ei muuta kommentoitavaa tai kysyttävää..... Viimeksi muokannut uteiN_H : 25.07.2020 15:21 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Tuli alas, vaikka ei kuormaa; taisi tulla juuri siksi?Lainaus:
Olisko ukkosmyrskytuuli ottanut erityisesti tuohon ylimpään (n. 80-100m pitkään "ristikkopuomiin"), ja kun kun nuo "nosturien vaijerit on mitä on" (siis ei jousta juurikaan; ja jos katkeaa niin katkeaa "pyörimällä" hitaasti, mutta jousivakion mukaan energiaa sitoutuu ja vapautuu huomattavia määriä ) -> tuo "ukkosen tuuli/ilmavirta" kieputti tuota nosturin 150m korkeaa puomia niin paljon, että (tuon katkenneen nostosylinterin nostovoima) vaihtui vedoksi, ja tuosta puomi nitkahti? ja tuo nostosylinterin ja puomin väliset voimat lasketaan todella tarkkaa, kun kyse on nostamisesta. Mutta kun "tuuli-" vie puomia yli liikeradan (puristuskuormitus vaihtuu vetämiseen), niin tilanne on kirjaimellisesti köydellä tms. työntämistä. -> Nostamiseen tarkoitetut rakenteet on yleensä mitoitettu nostamiseen EI painamiseen, ja se, että "ukkonen" aiheuttaa tuulenpuuskia, jotka "vääntää-" tyvi puomia "pystyyn".... Ja vaikka Salamalla on todella suuri voima, niin ei ole merkitystä? p.s tuon kaatuneen nosturin puomissa on nuo maston nokan tukivaijerien kiinnitys/ankkurointi rummut tms. pss Hyvä että ei henkilövahinkoja! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#10
|
|||
|
|||
![]() Sama kuin koittais löysää työntää sisään.... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2019 | JiiPee | Chit-Chat | 566 | 01.01.2020 02:43 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 | JiiPee | Chit-Chat | 1300 | 28.12.2015 18:45 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |