Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.07.2020, 14:34
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.482
Blog Entries: 5
Perusasetus

Nettivaraosan puolella on ainakin purkuosia Freekkuun useammalla, jos käytetty "uusi" kelpaa, marmoritiskiltä varmaan melko kallis, mutta saa varmaan nopeesti ( esim. Karaasi, Autorep, Offroadpaja).

Kattelin varaosaluettelosta, niin niitä näyttäis olevan kahta versioita, 4- ja 5-johtoista, riippuen vin numerosta (vuosimallista).

up to VIN YA999999 MLZ100050L (5-piuhanen)

VIN 1A000001 on MDQ100170L (4-piuhanen)

UK:n varaosakaupoissakin näyttää melko hintavalta, e-bay:stä saattaa löytyä edullisia, joskin varmaan pääosin "pre-owned".

EDIT: niin, ja toihan ei ole vaan "kiinni/auki"-vena, vaan siellä on askelmoottori joka säätää venttiiliä.

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 09.07.2020 14:37
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.07.2020, 14:55
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Joo se säätelee ilman syöttöä ecun tahdon mukaan. Jospa se edes seuraavat 5 työpäivää menis tukittuna niin pääsee töihin. Löysin 4-veto välitys Kovalaiselta purku friikin, niin saan varmaan ens viikon alkuun käytetyn osan. Kiitokset Kaitsulle taas. Jospa tämä osien vaihtaminen loppuisi joskus edes kuukaudeksi ja voisi keskittyä pelkkään ajamiseen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2020, 18:59
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

https://youtu.be/XJd4ajLNTIY

Siitä linkin takaa ihastelemaan freelanderin tyhjäkäyntiä. IACV vaihdettu eikä auttanut. Letkut tupla-tsekattu halkeamista ja vuodoista sekä liittimet myös. Ajon jälkeen lämpimänä tyhjäkäynti asettui noin 4000rpm korville. Nyt käy ja starttaa nätisti, oli jäänyt kaasun asentotunnistimen johto laittamatta kiinni joka teki vikavaloja ja huonoa käyntiä. Mutta mikäs olisi seuraavaksi tarkastettava? Ecua en vielä ole ehtinyt purkaa irti ja katsoa sen sisään.

Ohjaustehostimen letku tosiaan vasta vaihdettu. Voisiko olla yhteyttä siihen? Sieltä letkun reiästä, pumpulta, minulla tippui jousi ja venttiili pois (spool valve) kun aloin laittamaan uutta letkua paikoilleen. Meniköhän väärin päin? Muistaakseni nämä oireet alkoi seuraavana päivänä.

Edit: youtubea selatessa tuli tällainen kultanen ohje vastaan: https://youtu.be/jUbLtfo9FLM

Viimeksi muokannut AnttiJuhani : 13.07.2020 19:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.07.2020, 22:53
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.482
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viesti
https://youtu.be/XJd4ajLNTIY
Ajon jälkeen lämpimänä tyhjäkäynti asettui noin 4000rpm korville. Nyt käy ja starttaa nätisti, oli jäänyt kaasun asentotunnistimen johto laittamatta kiinni joka teki vikavaloja ja huonoa käyntiä. Mutta mikäs olisi seuraavaksi tarkastettava?
Teitkö tän johtoepisodin jälkeen sen asentotunnistimen resetin myös?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viesti
Edit: youtubea selatessa tuli tällainen kultanen ohje vastaan: https://youtu.be/jUbLtfo9FLM
Ihan helmi, rallienglantia viimesen päälle
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 13.07.2020 22:57
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.07.2020, 05:18
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Enpäs hoksannut tehdä, kokeillaas sitä vielä. Mistä muuten huomaa että se on onnistunut kun viimeksi sitä tehdessä en huomannut niin yhtään mitään?

Joo oli hyvä löytö. Mie oikeasti odotin ton rallienglannin jälkeen ratkaisua tuohon high idle probleemaan ja sit lopputulos oli mitä oli..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2020, 09:16
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.482
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani Näytä viesti
Enpäs hoksannut tehdä, kokeillaas sitä vielä. Mistä muuten huomaa että se on onnistunut kun viimeksi sitä tehdessä en huomannut niin yhtään mitään?
No omassa ainakin korkea tyhjäkäynti tai seilaaminen loppui. Muistaakseni teki aina resetoinnin jälkeen sen, että kun laittoi sen jälkeen virrat päälle ja käynnisti, kiekat ensin nousi melko ylös et luulin ettei homma onnistunut, mutta melko heti ne sitten laski ihan oikeaan tasoon.

Tärkeintä siinä resetoinnissa kait on se, että ne kaasupolkimen painallukset on joka kerta koko liikerata kunnolla pohjaan ja ylös ja tasaiset välit.

Ootko muuten kurkannu siiloin sinne pellin alle kun ne kierrokset on korkeella, ja kokeillu et läppä ei oo auki ja vaijeri ei tosiaan oo jumissa, kun poljinhan muistaakseni nousee kyllä ylös,
vaikka se vaijeri jumisi. Sehän voi tuntua käsipelillä että liikkuu, mut muistelisin lukeneeni että joillakin oli nirhaantunu tai jotenki kinannu tulipellin läpiviennin kohdalla aiheuttaen myös välillä
jumeja.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 14.07.2020 09:20
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.07.2020, 09:55
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
No omassa ainakin korkea tyhjäkäynti tai seilaaminen loppui. Muistaakseni teki aina resetoinnin jälkeen sen, että kun laittoi sen jälkeen virrat päälle ja käynnisti, kiekat ensin nousi melko ylös et luulin ettei homma onnistunut, mutta melko heti ne sitten laski ihan oikeaan tasoon.

Tärkeintä siinä resetoinnissa kait on se, että ne kaasupolkimen painallukset on joka kerta koko liikerata kunnolla pohjaan ja ylös ja tasaiset välit.

Ootko muuten kurkannu siiloin sinne pellin alle kun ne kierrokset on korkeella, ja kokeillu et läppä ei oo auki ja vaijeri ei tosiaan oo jumissa, kun poljinhan muistaakseni nousee kyllä ylös,
vaikka se vaijeri jumisi. Sehän voi tuntua käsipelillä että liikkuu, mut muistelisin lukeneeni että joillakin oli nirhaantunu tai jotenki kinannu tulipellin läpiviennin kohdalla aiheuttaen myös välillä
jumeja.
Kaasuvipu palautuu ihan säätöruuvia vasten täysin. Vaimo polki vielä kaasua edes takas ja täysin normaali liike on vaijerilla. Läppä liikkuu ilman jumittamista auki/kiinni ja on kiinni tyhjäkäynnillä. Vaikuttaisi imuvuodolta mutta en kertakaikkiaan syytä löydä, ellei sitten imusarja ole jostain alapuolelta halki mitä en näe (ei äänessä huomaa mitään). Tai sitten iacv johdot huonot tai purkuosa oli rikki?

Viimeksi muokannut AnttiJuhani : 14.07.2020 11:41
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
th400 temppuilee kimitin Tekniikka & Jutustelu 5 18.05.2011 14:14
1kz-t temppuilee! pulu Tekniikka & Jutustelu 6 17.12.2009 22:38
Valot temppuilee Tekniikka & Jutustelu 3 04.02.2008 20:17
Tietokone temppuilee?-Kunnossa jälleen- -Jyki- Chit-Chat 7 22.05.2007 20:53
RJ:n nopee 4wd temppuilee RJ70 Tekniikka & Jutustelu 8 03.03.2007 21:37


Sivu luotu: 22:59 (GMT +2).