![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Eli rautalangasta väännettynä
Jos ostan 50x50 palkkia 4mm seinämällä vetoaisaksi jatkuen kärryn perään asti ja liitän sen omavalmiste runkoon pulttiliitoksilla.
Ja valmistan putkesta omavalmiste akselin käyttämällä patrollin napoja ja käytän patrollin jousia niin olisiko mahdollista saada siis rekisteröityä? Vai onko muutoskatsastettava joku valmis kärry muutoksilla ![]()
__________________
-82 Vihreä camo patrol -82 Hopea 2+3 projekti patrol -82 Varaosa tekniikanluovuttaja patrol |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Kiitos
Kiitän vastauksesta on se hienoa kun jaksat vastailla näihin kysymyksiin
![]()
__________________
-82 Vihreä camo patrol -82 Hopea 2+3 projekti patrol -82 Varaosa tekniikanluovuttaja patrol |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mites miten se nykyään menee nato/sa-koukun käyttäminen?
Tai sitten sen sa-kidan käyttäminen? Jossain oli juttua et max 40kmh, mutta traktorin jousetonta kärryä tuskin kovempaa tuliskaan kiskottua Mites jos laittaa normaalin vetokidan 40cm korkeuteen ja sen perään traktorin kärryn ollaanko minkään lain puitteissa? Nopeushan taitaa olla se 40kmh sais vaan liikkumaan 2 vaihtolavaa kerralla lähi etäisyyksillä, tai kauemmas yhteen suuntaan rauhallisemmin
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuollaisen omavalmiste akseliin liittyen, mitä pitää ottaa huomioon jos tekee akselin hj.n taka-akselista. Jostain luin että vetarit pitäisi akselin kasassa, mutta miten on?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ns. "normaali" vetokita ei kestä traktorikärrin aisan aiheuttamaa pystykuormaa vaan se on tarkoitettu nivelöidylle vetoaisalle. Pitää olla ns. Dolly kita joka on tarkoitettu nivelöimättömälle aisalle (tässäkin tulee Dc-arvon takia kokonaismassa jossain vaiheessa vastaan. Esim. täysperäyhdistelmänä kokonaismassa suunnilleen max 64 tonnia vaikka olisi 20-akselia yhdistelmän alla) Mihin ajoneuvoon olet sitä vetokitaa asentamassa? Traktorin peräkärriä voit vetää traktorilla. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitäs näillä koukuilla saa nykyään kiskoa siviilissä? Esson baarin asiantuntijoiden mukaan ei mitään? Sisu sanoo että saa vetää max 4000 kg kärryä. Jos kärryn pyörissä on hydrauliveto, niin max 12000 kg.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Itse tekemällä tietysti sais just semmosen ku tarvii mut siihen ei nyt ole mahdollisuutta. Eli tehdastekoinen yksakselinen ois kiikarissa.
Jos nyt oikein tuolta aiemmin tulkitsin niin rengaskokoa saa kasvattaa 51mm tai 10%. Mut mites korotus muuten? Saako jousipakan ja akselin väliin laittaa korotuspalikan? Ja pitääkö nämä muutokset käydä sitten erikseen konttorilla näyttämässä? Vai kaatuuko homma johonkin pykäläviidakkoon ja ainoaksi vaihtoehdoksi jää omavalmiste. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikö kukaan tiedä ![]() Saksassa saa tolla uaz;in koukulla kiskoa 3500kg jarrullista tai koukun valmistajan salliman uudemmissa autoissa Vanhoissa rangerovereissa on se laki vielä voimassa jos koukku on alkuperäinen et niin paljon ku rangeri jaksaa liikkeelle kiskoa ja max nopeus 60mh tai jarrullinen kuten lakimäärää. Näin sanoi saksalainen kun kysyin asiasta ja hänellä oli myös vanha range rover jota käytti veneen siirtelyyn kun uudella ei saanutkaan kiskoa enää Se pitäis löytää se lakipykälä jossa puhutaan kytkennän yhteen sopivuudesta, joskus oli et "vbg-kita" mallin vetosilmää ei saanut laittaa tollaseen proton koukkuun, mutta jos sen vaihto traktori mallin silmäksi sai kiskoa koukun/auton sallimuksen verran. Eihän aikanaan ollutkaan mitään muita vetolaitteita ku noita proton mallin koukkuja Edit: pollarit ei asiasta tiedä mitään oon niiltä kysyny ja ei osannu sanoa laista mitään, ku et heidän mielestä ei kelpaa, mutta tunnistaako tavan koppalakki eroa dolly ja normaali kidan välilläkään kattomalla
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Viimeksi muokannut Nikuzai : 09.07.2020 20:14 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Metallityötä / bracketin valmistaminen | Puukkilainen | O/M/V Muut | 0 | 16.06.2015 20:27 |
Peräkärryn sumuvalo | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.02.2014 17:10 |
Peräkärryn max rengaskoko | Harde | Chit-Chat | 20 | 10.12.2011 01:19 |
Peräkärryn akselintuenta | Pertura | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 25.01.2011 22:05 |
Jos peräkärryn rakentaisi | Masu | Chit-Chat | 6 | 23.03.2007 22:02 |