![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jako tarkastettu viikonloppuna. Oli kohdallaan. En tiedä suuttimien tarkistuksesta sen enempää, että oliko vain visuaalinen katsaus. Itselläni on käytössä vanha suuttimien testauslaite, että varmaan menevät nyt syyniin. Hyvin on lähtenyt käymään. Ei ole sen kanssa mitään ongelmaa. Auto lämpiää ihan sairaan nopeesti. Muutaman minuutin käy tyhjää, niin hyvä kun kärsii koskea syyläriin... Tämä pisti miettimään pumpun Ajoitusta, että eihän ole liian myöhäisellä..
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tää on nyt ihan taas TeoriaTane tyyppistä jauhantaa...en tunne ko.moottoria. 31 renkaillakaan ei luulisi olevan kehän puoleen noin paljon vaikutusta. Vai mikä siinä on vakionrengas?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Termostaatti on näissä alavesiletkun lähdössä lohkossa eli syylärin yläreuna kyllä lämpenee vaikka termari kiinni.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ilmasin jäähdytysjärjestelmän. Tuli jonkun verran ilmaa pois ja neste kiertää. Eli se ainakin on tarkastettu. Moottorin lämmöt normaalit ja lämmintä pukkaa hyttiin.
Suuttimet pääsen kattoo viikonloppuna. Mietin vaan, että olisi varmaan jotain käyntihäiriöitä, mustaa/Valkosta putkesta tms jos suutin kusee? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Parempaa kokemusta tommosella ajamisesta omaamatta niin sivulliselle kuulostaa aika normaalikulutukselta.
Henkilöauto 3 litrasella dieselillä automaatin kerä vie helposti 8-9l/100km maantiepainotteisessa ajossa. Äkkiä tollanen maasturi isoilla pyörillä vie komeasti päälle kympin. Onko varmistettu että vikaa ei ole voimansiirrossa,jarruissa,pyörissä? Vierintävastus jos lisääntyy esmes laahaavan jarrun takia niin näkyy äkkiä kulutuksessa. Tuollainen voimalinja ja auto vielä herkemmin. Kone vaivat luulisi tuntuvan jos niin isoja että ison eron tekee kulutukseen. Luistaako laatikko jatkuvasti? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Etujarrut käyty läpi, laahasivat aikaisemmin pahoin, kuskin puolen etusatulaa sai liotella hetken aikaa, että sai männät irti...takajarrut ei laahaa. voimansiirto käyty läpi, peräöljyt vaihdettu, jakolaatikko tarkastettu, automaatin öljyt tosiaan vaihdettu juhannuksena, laatikko muuttui heti parempaan suuntaan, aikaisemmin nykäisi vähän 2-3 vaihdon välillä, nyt ei juurikaan tee sitä, ei edes kylmänä. Tuossa laatikossa ei oo turbiinilukkoa ollenkaan mun käsittääkseni, niin se antaa nyt aina vähän läpi. Laatikko on aisin warnerin a343f. Nelonen / overdrive kytkeytyy päälle vasta 90kmh vauhdissa tai sitä kovempaa ajaessa. Sillon kuulostaa, että on melko pitkä välitys, moottorin ääni muuttuu heti raskaamman oloiseksi... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kokeile tyrkätä lisää ennakkoa eli pumppua lohkoon päin. Käynnin pitäis terävöityä, jos menee liian rähinäkkääks (tuskin) niin vähän takaisin.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Pitääpä kokeilla jos se auttaisi... Kumma kun tuossa päätylaipassa ei oo sitä proppua, mikä on esim volkkarissa. Sais heittokellolla katottua kohallee
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Alkuperäinen toteutus ei ole niin tuttu, mutta juuri pöydällä purettuna kyseinen pumppu omavalmiste ohjainlaitetta varten. Hyvä aihio pikku virityksen, löytyy 12mm nestepää ja nokkalevyltä nostoa (ja volkkarin suorasuihkunokkalevy menee heittämällä).. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Ei kokemusta k.o autosta, ja moottoristakin heikosti...Lainaus:
Siis yrittäisin selvittää, että onko tuo nopea lämpeneminen seurausta siitä, että jossain on sähkövika tms. (ja vasta sitten noita muita..) Tarkista vikakoodit. Paljonko tyhjäkäynti on 5 sekunnin kuluttua "kylmä-" käynnistyksestä (siis moottori sammuksissa n.6-10 tuntia) Ja paljonko tyhjäkäynti on ajolenkin jälkeen? Testerillä tuonkin näkee, mutta jos saa varmistettua joko optisella mittarilla/laskurilla kampiakselin päästä tms. Taikka jos näitä ei kohtuudella käytettävissä, niin kierroslukumittarista... 1. Eihän siinä ole jatkuvasti(?) päällä joku sähköinen lämmitys? esim. vesitilassa helhkutulpan näköisiä vastuksia, taikka ilmakanavissa lämmityselementtejä taikka imusarjassa ns. grilli tms. -> mittaa pihtivirtamittarilla paljonko laturi pukkaa virtaa (Amppeereja) ja Jännitettä (voltteja) heti käynnistyksen jälkeen, siis esim. 30 sekunnin välein mitattuna. (normaali, esim. yön yli sammuksissa ollut moottori pitäisi kesällä käynnistyä hyvinkin lyhyellä "jälkihehkulla", siis arvaus, että 0-30 sekunttiin, ja jos moottori lämpeää nopeasti, niin ei ainakaan pitempään, kun kättä lämmittävään lämpötilaan, esim. 45 C asteeseen asti. -> jos laturilta otetaan esim. 50 Amppeeria, siis 700 Wattia tehoa lämmitysvastuksille, niin moottorin pitää tehdä niin paljon työtä, että se lämpiää vähintään tuplasti tuon: siis sama vaikutus kuin 2-2,5 kW "Webastolla"... 2. Eihän siellä ole (päällä) jatkuvasti ns. silikonipumppu (vai mikä se on); siis "laturin hihnalla" pyöritetään semmoista ohjaustehostimen pumpun näköistä pumppua, jossa samanlainen sähkömagneettinen kytkin kuin ilmastoinnin kompurassa? ja johon tulee 2 kpl "lämppärin letkua" 3. Automaattivaihteisto: Onhan sähköohjattu laatikko? Josku taannoin luin joltain foorumilta (muistaakseni tms.) että Japanissa on tehty autojen esilämmitys- siis ennen ajoon lähtöä, ns. gearbrake: siis laatikosta valitaan yhtäaikaa 2 vaihdetta päälle, ja nostetaan tyhjäkäyntiä vähän korkeammalle, jolloin sekä moottori, että vaihteiston turbiini (jonka öljyä jäähdytetään moottorin jäähdytysnestellä) lämpiää Ja toinen vaihe vapautetaan, kun (jarrua-) kaasua painetaan... (siis sama asia kuin jenkkien kiihdytysautojen "transbrake") Tämän "gearbrake-" olemassaolon voi (varmaankin?) testata seuraavasti: Pysäköi auto yöksi johonkin sellaiseen paikkaan, että pysyy paikallaan ilman käsijarrua, siis tasaiselle kentälle. Kun jakolaatikko, niin siinä on varmaan synkronoimaton holkki lukitsemassa pientä- ja isoa puolta, kuten esim. hdj-80? ja näiden välissä vapaa- asento? Ja kun auto paikallaan, ilman käsijarrua, siis pelkästään laatikon valitsin Parkki- asennossa: Starttaa ja kun käynnissä, niin käännä(?) jakolaatikko vapaalle (huom.merkkivalo) Ja sitten automaatti D-asentoon. Ja sitten (varovasti) kokeillaan saada jakolaatikosta iso puoli päälle: Jos mene, taikka jää vähää vaille, mutta ei kuulu KARINAA, niin vois olettaa että gearbrake. Jos taasen tuo gearbrake puuttuu, ja automaatilla yrität d-asennossa varovasti kytkeä ison puolen päälle, niin kuuluu aikamoinen hampaiden Garina. Toki tuo gearbrake:n toiminta voi varmaan olla riippuvainen tuosta jakolaatikon asennosta; siis vapaa-asennossa ei päällä/toimi... Ja vielä kerran; En ole varmaan edes koskenut k.o automalliin.... Siis ylläoleva "lukijan vastuulla" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KZJ 90 / 95 -asiaa | sikasäkissä | Tekniikka & Jutustelu | 252 | 05.08.2022 22:24 |
Hj asiaa | autotohtori | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.02.2013 00:15 |
hj asiaa | k81 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.03.2008 00:12 |
Uaz asiaa... | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 31.01.2005 15:42 |
Hj-60 asiaa... | Mikusban | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.01.2005 14:38 |