Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.06.2020, 15:10
hiluauto hiluauto ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.18
Sijainti: suomen etelä
Viestit: 35
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Mulla myös sama ongelma tuon kaarien kanssa, joskus joku vaihtanut tuolla pokkausvasaralla/taittovasaralla uudet kaaret ja tutkittuani ulkosta peltiä niin oli siellä mämmiä joka lähtöön ja sisäpuolella ei sitten ollutkaan mitään jonka johdosta kaaret lähti ihan vetämällä irti ja olivat ruvenneet mädäntymään kyllä niim paljon ettei enää ihan korjauspaloilla korjata. Itse olen helmojen vaihdossa aina laittanut peltien väliin sinkkimaalia ja sitten hitsaus session jälkeen vaan hionut nauhalla tai rolocilla pinnat varovasti suoriksi ja sen jälkeen heittänyt epoxit yms muut vaadittavat aineet, riippuen tietysti autoon maalattavasta maalista. Sisäpuolet koittanu maalata pitkällä pillillä ja sitten ml suojaa niskaan, oon ymmärtäny ettei sillä ml:lä ole mitää hyötyä jos se vedetään paljaalle pellille. Näin olen saanut tyydyttävän tuloksen omasta mielestä. Kaarien vaihtoon ajattelin käyttää samaa toimenpidettä mutta itseä viellä vähän mietityttää tuo avonainen pokkaus sisäpuolella?
Juuri tästä oli kysymys alusta lähtien että mitä avonaiseen pokkaukseen sisäpuolella olenko oikeassa että sisäraosta kyse vai olenko täysin ulalla kun paljon on selitelty ulkopinnasta eli näkyvästä


Viimeksi muokannut hiluauto : 18.06.2020 21:04
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.06.2020, 22:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Puskusaumalla kaikki minkä pystyy, pelkkää ongelmaa noista limisaumoista. Ei tulis mieleenkään vaihtaa kaaria noin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.06.2020, 17:16
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluauto Näytä viesti
Juuri tästä oli kysymys alusta lähtien että mitä avonaiseen pokkaukseen sisäpuolella olenko oikeassa että sisäraosta kyse vai olenko täysin ulalla kun paljon on selitelty ulkopinnasta eli näkyvästä
Niin aloittaja tarkotti varmaanki myös tuota sisäpuolta kuten itsekkin, parashan olisi tietysti tuo matin mainitsema puskusauma mutta ei niin paljon hitsarin vikaa ole että uskaltaisi lähteä tuolla menetelmällä hitsaamaan uusia kaaria kiinni, vetelee kumminki koko kyljen lämmöstä kiharalle ja koitetaan nyt leipoa ainakin vähemmän kittiä/muuta mäskiä auton kylkeen. Nyt näytti paikoitellen kaarien päällä olevan jopa 3cm kittiä niin ei sekään oikee hyvä ratkasu ole. Parashan tietysti olisi jos saisi koko paneelin kerralla vaihdettua niin ei jäisi näkyvillä pinnoille/isoille niin paljon työstettävää, jolloin voisi puskulla vetääkkin. Mutta eipä tuohon omaan mökkiin mitään paneeleja enää mistään saa, kun helmojakin joutu jo 2v metsästämään. Onneksi itsellä ei ole kiire niin seurailen tässä hyviä ratkasuja viellä tovin
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Alumiinin kittaus? J68M Chit-Chat 19 26.06.2014 22:57


Sivu luotu: 10:18 (GMT +2).