Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.06.2020, 15:36
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Perusasetus

Tinatkaa jos ei umpisaumaa. Pakkeli on vain maalipintaa varten siloite.

Olisi mielenkiintoista tietää että toimisiko tuo Laalaa:n tavara pidemmän päälle? Siis ajan kanssa.

__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.06.2020, 16:23
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Itse olen laittanut aika usein sinkkimaalia (kylmäsinkkaus) pellille/saumaan ennen mitään muuta...sitten vasta kittiä, tasoitetta tai pohja/pintamaalia tms - mikä nyt on milloinkin ollut homman nimi.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.06.2020, 16:55
sirrom sirrom ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.05.14
Sijainti: uusimaa
Viestit: 268
Perusasetus

Selvitetään vähän kysymystä eli tarkoitin sisäpuoli/takapuoli eli vaikka uusia lokasuojan kaaria kun laittaa ja pistehitsaa niitä toisiinsa käyttäen taittotyökalulla tehtyä saumaa niin mitä siihen on käytetty sauman tiivistämiseksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.06.2020, 17:09
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 933
Perusasetus

Öööö.. Ei tuo vieläkään oikein auennut, siis laitat uudet lokarinkaaret vanhan pellin kanssa päällekkäin? Pistehitseillä, eli varmaan tulppahitsein vaiko ihan oikealla pistehitsauskoneella?
Tuskin siinä mikään kitti tule pysymään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.06.2020, 17:22
sirrom sirrom ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.05.14
Sijainti: uusimaa
Viestit: 268
Perusasetus

Menipä nyt vaikeaksi.
UUdet kaaret käyttäen bilteman Taitto- ja stanssaustyökalu
Tuotenro. 15-169 ja migillä reikiin hitsi mitkä tehty kyseisellä työkalulla.
Pellithän ovat päällekkäin sen työkalun tekemän loven verran eli siinä on peltien välinen sauma sisäpuolella (myöskin päällisin puolin mutta siitä ei kyse nyt) jota pitäisi kitata ettei kosteus pääse peltien väliin.
Tehtaaltahan kaikki autot kitattu saumoista ja päällikkäispeltien kohdalta ja KYSYMYSHÄN OLI YKSINKERTAISUUDESSAAN MITÄ OLETTE KÄYTTÄNEET JA ONKO KOKEMUKSIA WURTHIN KORIAKRYYLISTÄ MIKÄ AINAKIN PUUILO MYY Wurth koriakryyli 310ml
WURTH Tuotenro: 10000433 EAN: 4045989903528
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.06.2020, 17:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Herroilla meni korikitit ja tasoitepakkelit sekaisin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Itse olen laittanut aika usein sinkkimaalia (kylmäsinkkaus) pellille/saumaan ennen mitään muuta...sitten vasta kittiä, tasoitetta tai pohja/pintamaalia tms - mikä nyt on milloinkin ollut homman nimi.
Sinkkisprayn päällä ei tahdo pakkelit pysyä. Kokeiltu on, ja vituks män.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.06.2020, 18:23
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Samoja kokemuksia sinkkispraysta tarviiko sisäpuolelle muuta kuin kotelosuojaa saumoihin tunkeutuu hitsaussaumoihin...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.06.2020, 18:33
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Herroilla meni korikitit ja tasoitepakkelit sekaisin.



Sinkkisprayn päällä ei tahdo pakkelit pysyä. Kokeiltu on, ja vituks män.
Joo, en ole pakkelia laittanut itekkään sen päälle suoraan. Tais toi luettelo ja pilkutus olla vähän epäselvä, vaikka oli että mitä milloinkin on tekemässä. Paljaalle pellille siis olen laittanut sinkkimaalia pohjaksi ja sitten joko pohjamaali tai pintamaali tai pohjamaalin päälle kittaus ja tietysti sen päälle vielä pohjat ennen pintamaalia, riippuen mitä on tekemässä.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.06.2020, 20:50
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sirrom Näytä viesti
Menipä nyt vaikeaksi.
UUdet kaaret käyttäen bilteman Taitto- ja stanssaustyökalu
Tuotenro. 15-169 ja migillä reikiin hitsi mitkä tehty kyseisellä työkalulla.
Pellithän ovat päällekkäin sen työkalun tekemän loven verran eli siinä on peltien välinen sauma sisäpuolella (myöskin päällisin puolin mutta siitä ei kyse nyt) jota pitäisi kitata ettei kosteus pääse peltien väliin.
Tehtaaltahan kaikki autot kitattu saumoista ja päällikkäispeltien kohdalta ja KYSYMYSHÄN OLI YKSINKERTAISUUDESSAAN MITÄ OLETTE KÄYTTÄNEET JA ONKO KOKEMUKSIA WURTHIN KORIAKRYYLISTÄ MIKÄ AINAKIN PUUILO MYY Wurth koriakryyli 310ml
WURTH Tuotenro: 10000433 EAN: 4045989903528
Se väli tulee kondensoimaan ajan kanssa joka tapauksessa kuten kaikki alkuperäisetkin tupla- ja triplapellit esim helmoissa joissa tuollasta massaa, joten ekaks laittasin kyllä läpihitsattavat pensselipohjamaalit esim. https://www.sp-automaalit.fi/epages/...jectID=7829145 tai epoksit kumpaankin peltiin ja sitten lopuks sinne uraan notkeeta kotelosuojaa jos vaan mahtuu väliin. Tinaus tietysti ulkopuolelta ennen kotelosuojia. Kai sen massan voi kans laittaa, mutta tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä jos nyt sitten haittaakaan.

Jos hitsimaalia laittaa pari kerrosta, niin kandee rapsuttaa ne maalit siitä kohasta pois missä on ne sillä työkalulla tehdyt reiät mistä aiot hitsaa. Ei räpsy niin paljoa. Siitä vierestä se maali kyl sitten kestää kuumuutta palamatta hyvin jos on ehtinyt kuivuu vaan kunnolla.

Kesällä toi wurthin massa varmaan kovettuu edes jotenkin, jos sitä tahtoo saumaan laittaa, mutta kylmillä keleillä se jäi ihan tahmeeks eikä ois voinu millään ylimaalaa. Raavin sit pois ne ja laitoin toisen merkkistä, oisko Motonetin myymää.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 17.06.2020 20:58
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.06.2020, 12:55
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Täst samaa mieltä Wikken kans.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Tinatkaa jos ei umpisaumaa. Pakkeli on vain maalipintaa varten siloite.

Olisi mielenkiintoista tietää että toimisiko tuo Laalaa:n tavara pidemmän päälle? Siis ajan kanssa.
Vaikka olis vedetty pisteillä kokonaankin umpeen, hiottu ja puunattu.
Varsinkin helmiharrastepelien kans. Silti toi tinakin vaatii niskaan hyvän pohjamaalin
Muovitasoitteet vain maalia varten. Pinta värin alla pitäis olla täysin kokonaan peittävä pohjaväri.
ps.
Älkää unohtako sit toista puolta norjanromin suhteen vaikei olis näkyvis.

Viimeksi muokannut uteiN_H : 18.06.2020 13:00
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.06.2020, 13:56
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Mulla myös sama ongelma tuon kaarien kanssa, joskus joku vaihtanut tuolla pokkausvasaralla/taittovasaralla uudet kaaret ja tutkittuani ulkosta peltiä niin oli siellä mämmiä joka lähtöön ja sisäpuolella ei sitten ollutkaan mitään jonka johdosta kaaret lähti ihan vetämällä irti ja olivat ruvenneet mädäntymään kyllä niim paljon ettei enää ihan korjauspaloilla korjata. Itse olen helmojen vaihdossa aina laittanut peltien väliin sinkkimaalia ja sitten hitsaus session jälkeen vaan hionut nauhalla tai rolocilla pinnat varovasti suoriksi ja sen jälkeen heittänyt epoxit yms muut vaadittavat aineet, riippuen tietysti autoon maalattavasta maalista. Sisäpuolet koittanu maalata pitkällä pillillä ja sitten ml suojaa niskaan, oon ymmärtäny ettei sillä ml:lä ole mitää hyötyä jos se vedetään paljaalle pellille. Näin olen saanut tyydyttävän tuloksen omasta mielestä. Kaarien vaihtoon ajattelin käyttää samaa toimenpidettä mutta itseä viellä vähän mietityttää tuo avonainen pokkaus sisäpuolella?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.06.2020, 15:10
hiluauto hiluauto ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.18
Sijainti: suomen etelä
Viestit: 35
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Mulla myös sama ongelma tuon kaarien kanssa, joskus joku vaihtanut tuolla pokkausvasaralla/taittovasaralla uudet kaaret ja tutkittuani ulkosta peltiä niin oli siellä mämmiä joka lähtöön ja sisäpuolella ei sitten ollutkaan mitään jonka johdosta kaaret lähti ihan vetämällä irti ja olivat ruvenneet mädäntymään kyllä niim paljon ettei enää ihan korjauspaloilla korjata. Itse olen helmojen vaihdossa aina laittanut peltien väliin sinkkimaalia ja sitten hitsaus session jälkeen vaan hionut nauhalla tai rolocilla pinnat varovasti suoriksi ja sen jälkeen heittänyt epoxit yms muut vaadittavat aineet, riippuen tietysti autoon maalattavasta maalista. Sisäpuolet koittanu maalata pitkällä pillillä ja sitten ml suojaa niskaan, oon ymmärtäny ettei sillä ml:lä ole mitää hyötyä jos se vedetään paljaalle pellille. Näin olen saanut tyydyttävän tuloksen omasta mielestä. Kaarien vaihtoon ajattelin käyttää samaa toimenpidettä mutta itseä viellä vähän mietityttää tuo avonainen pokkaus sisäpuolella?
Juuri tästä oli kysymys alusta lähtien että mitä avonaiseen pokkaukseen sisäpuolella olenko oikeassa että sisäraosta kyse vai olenko täysin ulalla kun paljon on selitelty ulkopinnasta eli näkyvästä

Viimeksi muokannut hiluauto : 18.06.2020 21:04
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.06.2020, 22:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Puskusaumalla kaikki minkä pystyy, pelkkää ongelmaa noista limisaumoista. Ei tulis mieleenkään vaihtaa kaaria noin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.06.2020, 17:16
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluauto Näytä viesti
Juuri tästä oli kysymys alusta lähtien että mitä avonaiseen pokkaukseen sisäpuolella olenko oikeassa että sisäraosta kyse vai olenko täysin ulalla kun paljon on selitelty ulkopinnasta eli näkyvästä
Niin aloittaja tarkotti varmaanki myös tuota sisäpuolta kuten itsekkin, parashan olisi tietysti tuo matin mainitsema puskusauma mutta ei niin paljon hitsarin vikaa ole että uskaltaisi lähteä tuolla menetelmällä hitsaamaan uusia kaaria kiinni, vetelee kumminki koko kyljen lämmöstä kiharalle ja koitetaan nyt leipoa ainakin vähemmän kittiä/muuta mäskiä auton kylkeen. Nyt näytti paikoitellen kaarien päällä olevan jopa 3cm kittiä niin ei sekään oikee hyvä ratkasu ole. Parashan tietysti olisi jos saisi koko paneelin kerralla vaihdettua niin ei jäisi näkyvillä pinnoille/isoille niin paljon työstettävää, jolloin voisi puskulla vetääkkin. Mutta eipä tuohon omaan mökkiin mitään paneeleja enää mistään saa, kun helmojakin joutu jo 2v metsästämään. Onneksi itsellä ei ole kiire niin seurailen tässä hyviä ratkasuja viellä tovin
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Alumiinin kittaus? J68M Chit-Chat 19 26.06.2014 22:57


Sivu luotu: 04:45 (GMT +2).