![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ei sitä siinä tarvi ollenkaan.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Voi olla hassu kysymys mutta voinko pyörittää moottoria ilman turboa?
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Voihan sitä turboa pyörittää, kunhan et öljyn kiertoa ota pois
![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No nyt tuli testattua Bertan konetta ilman turboa, tosin pihassa vaan mutta kuitenkin
![]() ![]() Saatan taas kysellä hassuja ja tyhmiä mutta kun kiinnostaa ![]() Oliko vielä niin että jousi pyrkii työntämään syöttöä isommalle ja alipaine ohjaa kalvoa, eli läpän ollessa enempi "kiinni" alipaine vetää kalvoa jousta vasten ja syöttö pienenee? Siinä toisessa letkussa ilmeisesti hyvin pieni ylipaine tai ei juurikaan painetta? ![]() Eli tälläsia havaintoja tein kun laitoin noihin letkuihin ahtopainemittarin väliin. Kone vapaasti hengittäen alipaine puolen letkussa noin -0.1bar alipainetta kokoajan kierroksilla ei juurikaan väliä. Paitsi kun löysää kaasun ja läppä kiinni niin alipainetta -0.4bar, sen jälkeen palaa takaisin -0.1bar. Siinä toisessa letkussa pysyi mittari nollassa tai voihan siellä olla pieni ylipaine mutta minun mittari ei sitä näytä. Otin pois myös sen venttiili viritelmän tästä letkusta kun ilman ahdinta testasin. Sitten ahtimen kanssa kaikki muuttuu ihan toisin päin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sitten taas kysymyksiä ![]() Jos jotenkin saisi nuo samat paineet tehtyä (lähinnä se alipaine) ahtimen kanssa letkuun/kalvolle kuin ne on vapaasti hengittäessä on niin toimisiko tuo pumppu silloin paremmin tai parhaiten? Eli se pumpun kalvo toimisi paremmin jos sillä on alipaine ohjaus? Ohjaako sitä nyt sitten tavallaan pelkästään ylipaine siellä kalvon toisella puolella? Senkö takia sitä nippaa pitää kääntää ja ehkä porata reikä ettei se paine olisi liian kova ja työnnä liian äkkiä sitä kalvoa ja syöttöä kovemmalle? ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuo nippa pitää olla reikä alas päin. Ja silloin ei mitään reikiä. Asento on tarkka milloin saa parhaat vedot.
Mikä tuossa on ongelma? Siis toiminnassa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja pumpun säätö perustuu siis paine-eroon. Eli ulko ilma, joka on siis tuo kuvan nippa ja toisaalta imusarjan paineeseen, joka on kaasuläpän alapuolinen nippa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ehkä se ongelma mikä minua häiritsee on se venttiili josta oon höpöttänyt ja kun se oli niin herkkä liikkumaan. Sitten jossain asennossa se pyrki jättämään kaasun päälle kun vaihtaa vaihdetta🙍*♀️Oisko se ollu kun kiersi kiinni sen🤔 Mutta selvitin miten se venttiili toimii niin se onkin sellanen jolla voi rajoittaa painetta. Laitoin siihen venttiiliin kompurasta ilmaa niin sitä säätämällä saa paineen pysymään vaikka maksimissaan 0.5bar. Sen yli ei nouse vaikka laittaa enempi ilmaa. Eli ehkä se onkin ihan toimiva juttu ja ajaa saman asian kuin nipan kääntö tai reikä?🤔 Kun vaan tietäisi mikä on se maksimi tai hyvä paine minkä siitä laskee kalvolle. Taisin jättää sen noin 0.3- 0.4 bar. Eli sen antaisi maksimissaan. Ehkä voin tutkia tuota joskus enempi jos innostun.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Toyota B tai 3B koneen runkolaakeripukin pultti (2kpl) | bj45lava | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 13.05.2010 10:16 |
Ostetaan toyota 3b moottori | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.01.2010 22:16 |
Ostetaan Toyota 3B kansi | IironSika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.01.2010 20:34 |
Ostetaan Toyotan 3b- koneen Oil cooler case | Palde | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 24.04.2009 20:41 |
Myydään Toyota 3B moottori | IironSika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.01.2009 16:50 |