Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2020, 21:38
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Älä tykkää huonoa, mutta mikä BJ?


Siis minulla itsellänäni on ollut noita BJ;tä aika monta, vanhin nimimerkin mukainen, joka ns. "tehovastus"- edic.
Sitten tulee uudempi, edelleen ns. "vinkkarimoottori" elekroninen edic.
Ja tuossa uusimmassa BJ:ssä, BJ-75 oli jo jakajapumppu.... (nuo vanhemmat alipaineohjatulla rivipumpulla)
-> Olis helpompi yrittää neuvoa, jos kertoisit mikä BJ?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Berttaseni Näytä viesti
Ilmeisesti tässä voi kysyä BJ:stä Edelleen etsin vikaa miks mun bertta ei pysy käynnissä. Olen nyt putsaamassa öljynpaineanturia ja myös öljynpaineen mittarin anturia vai onko sen nimi kello Huomasin tuossa mittarin anturissa kaksi punaista täplää ja nuolet, toinen tuossa kuvussa ja toinen pohjassa niin kuuluuko noiden täplien/nuolten kohtien olla kohdatusten? Miksihän niissä on nuo merkit Otin kuvat joissa näkyy mitä tarkoitan.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Täpillä tuohon mitään merkitystä, nuoli lie valmistavan logo. Joku korjatkoon jos lampaita...

Vaanen kuviesi liitin, tai siis se "naaras" mikä kuviesi kellon nastaan tulee on oikeasti mallia ongelma. Onko se kunnossa kaikkineen, myös piuhoineen?

Eli hörähtääkö se käyden hetken ja sammuu oitis?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.06.2020, 09:30
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Ääh anteeksi unohdin kokonaan mainita mallin ja vuosiluvun
Eli Kyseessä on BJ45 -82
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.06.2020, 15:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Berttaseni Näytä viesti
Ääh anteeksi unohdin kokonaan mainita mallin ja vuosiluvun
Eli Kyseessä on BJ45 -82
Wau. Kuvia kehiin!
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.06.2020, 17:15
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Wau. Kuvia kehiin!
Minne voin laittaa kuvia? Meneekö tämä aihe "pilalle/ohi" jos tähän laitan?

Nonni nyt se minun bertta taitaa pelata niinkuin pitää, katsoin kaikki sulakkeet ja irroitin vielä anturin ja kellon uudestaan (en tiedä miksi). Mutta ilmeisesti siis joku sulake temppuili vaikka en palanutta löytänyt Toimii siis kaikki mittarit/valot taas, pysyy käynnissä ja sammuu avaimesta. Ei nyt riemunkiljahduksia aiheuttanut kun aiheutti surua nuo linnunpoikaset, mutta hyvä silti että toimii Kiitos kaikille vinkkejä laittaneille, kiitos myös niille jotka auttoi tuolla SLCK puolella, sinne minulla on porttikielto niin en voinut enää kirjautua ja vastata.

Vielä sellanen jäi mietityttää, onko moottorin käydessä akuilta mitattu noin 26.8 - 27v riittävä jännite, siis lataako oikein? Jotenkin muistelen että se olisi ehkä joskus ollut enemmän
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.06.2020, 13:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Berttaseni Näytä viesti
Minne voin laittaa kuvia? Meneekö tämä aihe "pilalle/ohi" jos tähän laitan?

Nonni nyt se minun bertta taitaa pelata niinkuin pitää, katsoin kaikki sulakkeet ja irroitin vielä anturin ja kellon uudestaan (en tiedä miksi). Mutta ilmeisesti siis joku sulake temppuili vaikka en palanutta löytänyt Toimii siis kaikki mittarit/valot taas, pysyy käynnissä ja sammuu avaimesta. Ei nyt riemunkiljahduksia aiheuttanut kun aiheutti surua nuo linnunpoikaset, mutta hyvä silti että toimii Kiitos kaikille vinkkejä laittaneille, kiitos myös niille jotka auttoi tuolla SLCK puolella, sinne minulla on porttikielto niin en voinut enää kirjautua ja vastata.

Vielä sellanen jäi mietityttää, onko moottorin käydessä akuilta mitattu noin 26.8 - 27v riittävä jännite, siis lataako oikein? Jotenkin muistelen että se olisi ehkä joskus ollut enemmän
No tee tuonne projektipuolelle oma topicci.

Kyä tuo riittää latausjännitteeksi. On varmaan ihan tehtaan lukemissa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.06.2020, 21:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Berttaseni Näytä viesti
Vielä sellanen jäi mietityttää, onko moottorin käydessä akuilta mitattu noin 26.8 - 27v riittävä jännite, siis lataako oikein? Jotenkin muistelen että se olisi ehkä joskus ollut enemmän
Vähän alakanttiin on. Mut sitä voi säätää:
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	E211B7EE-09C0-4833-882D-F78299498072.jpg‎
Views:	1143
Size:	197,4 Kt
ID:	96073  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.06.2020, 14:58
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vähän alakanttiin on. Mut sitä voi säätää:
Kiitos Täytyykin kokeilla jos vähän saisi lisää voltteja.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.07.2020, 12:42
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

BJ:n jarrut


Kysytäänpä tässä taas apuja viisaammilta. BJ45 jossa HJ:n akselit, eli levyt edessä ja takana rummut. No ajattelin katsoa jarrut ennen kuin edes yritän viedä katsastukseen. Kuskin puolen pyörä irti ekaksi ja jarrupalat sain taisteltua irti. Näyttää siltä että ne ylemmät isommat männät jumitti mutta sain niitä herkisteltyä liikkumaan. Laitoin palojen tilalle lattarautaa ja painoin jarrua. Sitten taas kampesin männät sisään ja uudestaan. Nyt alkaa liikkua ihan ok. Mutta onko tästä varsinaista hyötyä vai pitäisikö nuo männät ottaa irti ym? Eli auttaako tuollainen herkistely? Ei jaksaisi enää rempata älyttömiä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Pakettiauto (umpi) kj_temmes O/M/V Ajoneuvot 8 27.11.2010 15:27
Umpi vw lt lavapeliksi? jansku Chit-Chat 0 20.02.2008 17:19
BS vai BFG? + ET kysymys MrShit Tekniikka & Jutustelu 27 26.04.2005 10:17
HJ-61 kysymys Tekniikka & Jutustelu 1 09.04.2005 14:05
Umpi suitsasta avo suikka BeGe Tekniikka & Jutustelu 1 05.07.2004 09:58


Sivu luotu: 09:27 (GMT +2).