Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2020, 05:07
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ihan hyvä jos kortti ei lähe pikkurikkeistä. Mulla on 26 vuoden aikana ollu 6 tai 7 sakkoa,olikohan 2 päiväsakon puolella ja toinen niistä ylinopeudesta. En tiedä onko tää paljon tai vähän,mut en lähtis jeesustelemaan kun sakot on pitkälti tuurin kauppaa millon loksahtaa kohdalle,ja on eri juttu ajella kihniössä kun kehä3 molemmin puolin. Ja onko se ylinopeus ainoa synti kun monet ajaa katsastamattomilla ja renkaattomilla pommeilla. Oma lukunsa on juopot ja nistit. Epäreilua on sekin jos joku juppi öykkäröi ja kortti hyllylle ja joutuu taksilla töihin kun perämetsän matti (nimi muutettu) ei pääse töihin ilman autoa.
En nyt ihan allekirjoita tuota " sakot on pitkälti tuurin kauppaa millon loksahtaa kohdalle". Edelleen, jos ajaa rajoitusten mukaan niin eipä niitä sakkoja pitäisi tulla. Toki vahinkoja sattuu mutta jos niitä alkaa tulemaan toistuvasti, on jossain vikaa.

Entinen kollega ajoi koko ajan reilua ylinopeutta, oman logiikkansa mukaan ajoi juuri rikesakon rajalla, ei siis vielä niin kovaa että olisi mennyt päiväsakkojen puolella. Korttihan siitä tietty meni hyllylle ja kaveri manasi huonoa tuuriaan. Ei tuossa ollut kyse huonosta tuurista vaan omasta tyhmyydestä

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.06.2020, 00:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
En nyt ihan allekirjoita tuota " sakot on pitkälti tuurin kauppaa millon loksahtaa kohdalle". Edelleen, jos ajaa rajoitusten mukaan niin eipä niitä sakkoja pitäisi tulla.
Minä allekirjoitan.

Rajoitukset on niin vammasen alhaisia useissa paikoissa että minä en ainakaan pysty aina ihan niitten mukaan ajella, enkä haluakkaan, etenkään polkee jarrua kyltin kohdalla eli menee sit ylinopeutta aina hetken (esim. 80-50). Ohitustilanteissa menee varmaan itse kullakin aina enemmän tai vähemmän ylinopeutta. Jotenkin mielekkäämpää ajella maasturilla kun pienemmällä kinnerillä, rajoitukset tuntuu sopivammilta.

Kiva ajaa tällä hetkellä Tuusulan motariakin pohjoisesta kehä3:sta kohti kun vajaa kilometri ennen työmaata alkaa normaalin satasen sijaan 50:n rajoitus alamäessä jossa 4 kaistaa samaan suuntaan rinnakkain.

Helppoa ja leppoisaa ajella rajoitusten mukaan kun liikenne sujuu, ei tarvii ohitella ja rajoitukset on ymmärrettävät. Esim. Saksassa ja Itävallassa saa mutkaisia pikkuteitä ajaa sataa, täällä semmosilla on 60:n kyltit.

Näyttäispä autoissa mittarit oikein, mutta kun ei ja sit vielä varuilta poljetaan ennen kameraa jarrua ja todellinen vauhti sit 15 alle rajoituksen sillä kohtaa. Ei mun hermo kestä sellasen perässä sahata. Ja taas meni ylinopeutta kun ohitin, muuten ei olis menny. Ja taas riski et napsahtaa jos olis vaikkapa siviilipoliisi perässä.

Edit: 2 viikon päästä 25 vuotta ajellut autolla enkä oo päiväsakkoja kertaakaan saanut. Kopkop. Parit tolpparäpsyt ja 2:t rikesakot livenä.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.06.2020 00:47
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2020, 10:11
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Näyttäispä autoissa mittarit oikein, mutta kun ei ja sit vielä varuilta poljetaan ennen kameraa jarrua ja todellinen vauhti sit 15 alle rajoituksen sillä kohtaa. Ei mun hermo kestä sellasen perässä sahata.
Juurikin tuo on äärimmäisen raivostuttavaa. Melkein järestään 80:in rajoitusalueella polkaistaan jarrua ja nopeus tiputetaan 60:iin

Toinen ärsyttävä tapa joillakin on, että ajetaan hintun alle sen maantienopeuden, ilmeisesti ettei tulisi sakkoja (70 km/h kun olisi 80 km/h) ja sitten kun rajoitus muuttuu 60km/h tai 50 km/h,
ajetaan edelleen sitä 70:iä, ei ymmärrä. Ja usein juuri näillä samaisilla kuskeilla se vauhti hiipuu aina ylämäessä, kun ei viitsitä sitä kaasujalkaa käyttää pitämään tasainen nopeus tai vakkari ei ole päällä.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2020, 13:40
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Juurikin tuo on äärimmäisen raivostuttavaa. Melkein järestään 80:in rajoitusalueella polkaistaan jarrua ja nopeus tiputetaan 60:iin

Toinen ärsyttävä tapa joillakin on, että ajetaan hintun alle sen maantienopeuden, ilmeisesti ettei tulisi sakkoja (70 km/h kun olisi 80 km/h) ja sitten kun rajoitus muuttuu 60km/h tai 50 km/h,
ajetaan edelleen sitä 70:iä, ei ymmärrä. Ja usein juuri näillä samaisilla kuskeilla se vauhti hiipuu aina ylämäessä, kun ei viitsitä sitä kaasujalkaa käyttää pitämään tasainen nopeus tai vakkari ei ole päällä.
Ja tohon listaan vielä ohituskaistoilla kiihdyttelijät. Motarin vasemmankaistan tukkijat ynnämuut apinat liikenteessä. Noita oikeasti liikenteen sujuvuutta haittaavia pitäs valvoa sekä liikenteelle vaarallisia kuten esmes juoppoja yms muita. Mutta kun valvonta on rahankiiltosilmissä tehtyä niin tämmöstä tää on.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2020, 14:11
jli jli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.19
Sijainti: Keski-Suomi
Viestit: 468
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Ja tohon listaan vielä ohituskaistoilla kiihdyttelijät. Motarin vasemmankaistan tukkijat ynnämuut apinat liikenteessä. Noita oikeasti liikenteen sujuvuutta haittaavia pitäs valvoa sekä liikenteelle vaarallisia kuten esmes juoppoja yms muita. Mutta kun valvonta on rahankiiltosilmissä tehtyä niin tämmöstä tää on.
Laki kieltää yksiselitteisesti nopeuden nostamisen silloin, kun toinen on ohittamassa. Toisaalta historia ei tunne tapausta, jossa sakot olisivat tuollaisessa tilanteessa menneet oikeanpuoleista, eikä vasenta kaistaa ajaneelle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.06.2020, 17:08
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jli Näytä viesti
Laki kieltää yksiselitteisesti nopeuden nostamisen silloin, kun toinen on ohittamassa. Toisaalta historia ei tunne tapausta, jossa sakot olisivat tuollaisessa tilanteessa menneet oikeanpuoleista, eikä vasenta kaistaa ajaneelle.
Mutta todellista tapahtumaa se on ja päivittäin itse kohtaan.
Työmatkalla jos vakkari on 110kmh asetettu niin saa edellä menevän nopsaa kiinni, mutta jos ohituskaistalla koettaa ohitse niin vauhtia tarvitsisi olla 130kmh. Jos jää taakse rullaileen niin ohituskaistan loputtua edellä menevä tulee takavalot eellä vastaan hyvin pian.

Eikä näihin poliisi puutu koskaan. Mutta auta armias jos koetat ohi vauhdin kanssa niin sakko on varma.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.06.2020, 20:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Mutta todellista tapahtumaa se on ja päivittäin itse kohtaan.
Työmatkalla jos vakkari on 110kmh asetettu niin saa edellä menevän nopsaa kiinni, mutta jos ohituskaistalla koettaa ohitse niin vauhtia tarvitsisi olla 130kmh. Jos jää taakse rullaileen niin ohituskaistan loputtua edellä menevä tulee takavalot eellä vastaan hyvin pian.

Eikä näihin poliisi puutu koskaan. Mutta auta armias jos koetat ohi vauhdin kanssa niin sakko on varma.
Olen muuten todistanut Heinolan ja Juvan välissä tilannetta pari vuotta sitten mökille mennessä, missä tuollainen maanteiden kyrpä ajoi ohituskaistojen välit reilusti alle rajoituksen, ja ohituskaistaosuudet lievää ylinopeutta. Mulla oli poliisiauto takana niin en viitsinyt polkaista Jeepillä ohi vaikka olisin kyllä hyvin päässyt. Poliisit jossain vaiheessa (olikohan kolmas ohituskaistaosuus) veti sitten ohi ja pysäytti ko. sankarin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.06.2020, 12:02
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Juurikin tuo on äärimmäisen raivostuttavaa. Melkein järestään 80:in rajoitusalueella polkaistaan jarrua ja nopeus tiputetaan 60:iin

Toinen ärsyttävä tapa joillakin on, että ajetaan hintun alle sen maantienopeuden, ilmeisesti ettei tulisi sakkoja (70 km/h kun olisi 80 km/h) ja sitten kun rajoitus muuttuu 60km/h tai 50 km/h,
ajetaan edelleen sitä 70:iä, ei ymmärrä. Ja usein juuri näillä samaisilla kuskeilla se vauhti hiipuu aina ylämäessä, kun ei viitsitä sitä kaasujalkaa käyttää pitämään tasainen nopeus tai vakkari ei ole päällä.

Ei se liity mitenkään sakkoihin vaan tolppavälillä ajamiseen

Tuttu sano et alko hirvittämään kyydissä kun siirtyivät sivutielle jossa aurauskeppien väli kasvaa 20m ja nopeus on silti tolppa....... tolppa....... tolppa
Sillä et nopeus mittari näytti 130-140 ja kuski manaa ku on niin mutkanen tie ajella ei ollut mitään merkitystä
Sama kuljettaja kuulemma kanssa nostaa nopeutta tien leveyden mukaan eli aina ohituskaistan kohdalla nousee nopeus karvan päälle sadan
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.06.2020, 19:13
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

???
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.07.2020, 10:44
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISE Näytä viesti
???
+1
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.07.2020, 11:02
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Ilmeisesti tossa tarkotetaan että ne tolpat tulee tasaiseen tahtiin vastaan, mutta kun tolppia on harvemmin, pitää vauhtia nostaa että ne tulee samaa tahtia vastaan kun aikasemmin. En tiiä sit jos joku on tehny samanlaisista kepakoista aidan, niin pitääkö siinä ajaa sitten lyhyellä ykkösellä ja tolppien taas loppuessa siirrytään poimunopeuteen? Niku on välillä aika kryptinen.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.06.2020, 17:27
KAS:n Avatar
KAS KAS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.07.07
Sijainti: Eura
Viestit: 364
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Näyttäispä autoissa mittarit oikein, mutta kun ei ja sit vielä varuilta poljetaan ennen kameraa jarrua ja todellinen vauhti sit 15 alle rajoituksen sillä kohtaa.
Katsastuksessa mittarin tarkastus. Ja korjaus kehoitus jos näyttää liikaa.
__________________
╚╣X╚╣
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.06.2020, 17:58
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 740
Perusasetus

Takseillehan tuota valvontaa tehdään ymmärtääkseni, mutta ketä se hyödyttää kun rengaskoko vaikuttaa mittarin heittoon.
Ja kuinka suurella prosentilla väki niitä kehotuksia korjaa.

Kyllä sakotusrajat pitäs olla loivemmat ja enemmän tapauskohtasia
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.06.2020, 22:02
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Takseillehan tuota valvontaa tehdään ymmärtääkseni, mutta ketä se hyödyttää kun rengaskoko vaikuttaa mittarin heittoon.
Kyllä siellä taksamittarin asennustodistuksessa lukee myös rengaskoko. Mutta kun nykyään ei vaadita koko taksamittaria, niin eipä tuo paljoa lohduta. No nythän taksilaki uudistuu taas, saa nähdä mitkä aivopierut poistuu ja mitä tulee lisää.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.06.2020, 18:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KAS Näytä viesti
Katsastuksessa mittarin tarkastus. Ja korjaus kehoitus jos näyttää liikaa.
Ei onnistu kun direktiivi sallii +10% ja siihen vielä 4 km/h. Amerikassa näyttää mittarit oikein, en tiijä miks eurooppalaisille pitää vääristellä lukemia. Toisaalta siellä ei nillitetäkkään mistään lievästä ylinopeudesta, rekatkin tuuppaa sataa mailia parhaimmillaan, tosin omalla luvalla. Mut tais saada Texasissa ajaa 75 mph eli 120 km/h. Ja rajoittimia ei ole.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.06.2020, 18:41
jli jli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.19
Sijainti: Keski-Suomi
Viestit: 468
Perusasetus

Direktiivi taitaa kieltää jopa sen, että gps näyttää oikean nopeuden - jos siis gps on auton oma, eikä irtolaite. Vai onko jollain autossa tehdasvarusteena gps joka näyttää nopeuden?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Trial säännöt 2013!! Säännöt julkaistu! tare Tekniikka & Jutustelu 10 18.03.2013 23:05
Ajokortin opetuslupa? ImacInnes Chit-Chat 11 25.11.2011 09:58
Ajokortin uusiminen (HYVÄ EU!!!!) t.haapala Chit-Chat 39 19.05.2011 22:47
Ajokortin päivitystä vetohommiin pee Chit-Chat 37 03.12.2008 17:57
Wanhan mallisen ajokortin omistajat tänne. Bruno Chit-Chat 9 30.09.2007 10:28


Sivu luotu: 02:29 (GMT +2).