![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo, paku on. Hauska vaan ettei lavan mittoja ole otteessa, eli kai sitä voisi lyhentää ![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Viikonloppu menikin oikein rattoisasti tämän kanssa. Tuo liian pitkälle tuleva helmapalkki ja lokasuojissa kummittelevat terävät reunat nyt ei vaan sovi tähän, joten jotain oli tehtävä.
Porailin alkuun Samurain orkkis levikkeen kiinnikkeet irti, näähän on ihan ruosteettomat ja siistit, kun joskus on laitettu ihan uudet etukulmat tähän. Sitten suihkuttelin plasmalla menemään, tavaraa kolisi peltiroskikseen jonkin verran ![]() Helmapalkki lyheni 50mm ![]() Otin alkuun vähän turhan ujosti siivua lokarista, toisella kerralla alkoi olemaan sopiva roilo Etukulmasta reilu kolmio kans, tää tuli aikanaan valkuaiseen tehtyä liian varovasti ja sen huomaa, että rengas on hieronut tässäkin tuohon kohtaan Kohtalokkaan FJDC Helatorstain Viron safarin jälkeen Bushwhackerit eläköityi valkuaisen pelleistä. Kaksi levikettä pilkoin niin pahasti, että olisi uudet pitänyt ostaa, mutta jotenkin perse ei sitten kestänyt sitä 350€+rahti+tulli+alv ![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tähän vähän sekalaista updatea
![]() ![]() Selvisi, miksi mittariston takapuolella oli jesaria ![]() Asensin Swiftin mittaristosta reed-kytkimen Samurain mittariin, niin saa VSS-signaalin moottoriohjaimelle Kävin hakemassa voimaa ![]() Mulle tulee nyt varmaan ainakin suomen, jos ei maailman ainoa Suzuki, jossa moottorilla on lennetty. Tää oli entisessä elämässä lentokoneessa ![]() Myyjän mukaan oli 4 tuntia lennetty edellisen avaamisen jälkeen, eli kaikkinensa tarkoittaisi sitä, että autoon kiinni ja kovaa ajoa Hytin kulmat paikkailin eilen, avarsin kyllä hieman lisää vielä ensin ![]() Pitäisi olla aika jeti. Nää paikkalaput on Kastenin hyllylevystä, eli normipellistä hieman kovempaa ja luultavasti kestää paremmin kulutustakin ![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#4
|
||||
|
||||
![]() Operaatio etuakseli
Tänään aloitin etuakselin vuosi(kymmen)huollon
Potilas kuljettimelle ja siirto ylätallilta alatallille Toiselta puoleta tuli paljon vetistä lirua ja toinen puoli ihan rutikuiva Paljon laakereita romuun. Kääntöpäät takelsi ja pyöränlaakerit oli tiukkaamalla pilattu pari kehää jopa vähän kellersi, eli lämpöisenä on käynyt ![]() Oikaisin vähän lommoja, oli ihan hammaskosketustakin ![]() Amerikanfoorumilta bongattu idea, testaan nyt tässä. Eli homman nimi on kääntöpäiden ylempien laakereiden rasvaaminen nipan kautta. Pieni on läpireikä ja sivussa pohjakierrereikä, johon nippa. Tappi laippoineen tulppaa tuon yläpinnan, jolloin rasva hakeutuu suoraan laakeriin. Ylälaakerithan ne on ne mitkä on aina kuivat ja taitaa monesti ensimmäisenä narahtaa.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Alalaakeriin hakeutuu ensimmäisenä vesi eli niitäkin on kyllä ruoste joissain raisakannut aika pahasti, jos rasvaa ei ole syystä tai toisesta laitettu riittävästi. Tuo nippa pitäisi itsekin joskus muistaa tehdä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hain vauhtipyörän plaanauksest, viimein taidan tuon kymmenkunta vuotta hyllyssä parantuneen Centerforcen raapaista paikalleen tähän kikottimeen
![]() Boksasin jousipedit Maavara pieneni 5mm, kun liimasin hardoxia banjon pohjaan Askartelin perälle hämähäkin Istuu kuin hanska
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eilen askartelin murikkaan lukon.
Päivän ohjelmassa siis ![]() Putsailua alkuun ja sitten paineilmaputkelle kierrereikä Kasaanpuristuvan krympin mittailua Kova krymppi. Mitoitushan toimii suunnilleen siten, että tuohon mittaan lisätään shimmejä, että ollaan vanhan krympin mitassa. Aika hyvin toimi, vaihdoin kyllä vielä muutaman sarkun ohuemmaksi ensimmäisen koekasauksen jälkeen, kun jäi omaan käsituntumaan turhan tiukaksi. Potilas valmis asennettavaksi
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu PICK UP SUZUKI SJ | Repe71 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 07.09.2016 21:02 |
Myyty Suzuki SJ pick up | Maajussi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.03.2012 10:25 |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
M: Suzuki Pick up. | Peto | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 24.01.2008 17:56 |
m suzuki 82 pick-up x 2 | O/M/V Muut | 0 | 07.08.2003 10:28 |