Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2020, 13:28
juriihi juriihi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.15
Sijainti: Kempele
Viestit: 40
Perusasetus

Dampper on saatu suosiolla irti, ei ollut pahastikkaan jumissa kampuran nokassa
Mutta kun tuo jakopäätä pyörittävä hammashihnapyörä tuntuu istuvan hyvin paikoillaan
Pyörän ja moottorin välissä ei ole tilaa, että saisi ulosvetäjän käpälöitä väliin...
Venäjän pojat ovat rakentaneet itse vetämiä jotka puristuvat pyöränpäälle ja sillä vetäneet sen irti kampuran nokasta??? Mitenköhän merkki korjaamot ottavat tuon pois... vai särkevätkä sen ja laittavat uuden tilalla...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.03.2020, 14:36
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juriihi Näytä viesti
Dampper on saatu suosiolla irti, ei ollut pahastikkaan jumissa kampuran nokassa
Mutta kun tuo jakopäätä pyörittävä hammashihnapyörä tuntuu istuvan hyvin paikoillaan
Pyörän ja moottorin välissä ei ole tilaa, että saisi ulosvetäjän käpälöitä väliin...
Venäjän pojat ovat rakentaneet itse vetämiä jotka puristuvat pyöränpäälle ja sillä vetäneet sen irti kampuran nokasta??? Mitenköhän merkki korjaamot ottavat tuon pois... vai särkevätkä sen ja laittavat uuden tilalla...
Se on monesti aivan saatana tiukassa, lämmittäny reilusti sitä ja koputeltu ni saanu irti. Joskus tehty kierteen niihin reikiin ja niistä vedättänyt irti sitä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.03.2020, 15:58
juriihi juriihi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.15
Sijainti: Kempele
Viestit: 40
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Se on monesti aivan saatana tiukassa, lämmittäny reilusti sitä ja koputeltu ni saanu irti. Joskus tehty kierteen niihin reikiin ja niistä vedättänyt irti sitä.
Tiukassa tuntuu olevan Jotain tuollaista olen suunnitellut. Eli kierteet pyörän reikiin, niistä vetoa ja samalla lämpö kehiin olen yrittäny kaahlata netin syövereitä jotta löytyisi kuvaa työkalusta millä ammattimiehet nyppäsee rattaan pois
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.03.2020, 18:53
juriihi juriihi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.15
Sijainti: Kempele
Viestit: 40
Perusasetus

No niin, nyt on saatu hammaspyörä irti väsytystaistelulla ja mikä parasta niin EHJÄNÄ. Tekasin 5mm latikasta ulosvetäjän johonka porasin 4kpl 7mm reikää vastaaviin kohtiin hammaspyörän pikkureikien kohdille, joihinka olin jo aikaisemmin tehnyt 6mm kierteet. Kiristys pultiksi riitti ihan normi 10mm 8.8 pultti. Sitten romut kiinni hammaspyörään, lämpöä ja pänniä kehiin maltilla samalla koputtaen vasaralla vetäjää ulospäin, niin siitä se antautui.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Nissan King Cab YD25 kampiakselin hihnapyörä tare O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 01.03.2016 07:31
Ostettu patrol 3.3 kampiakselin hihna pyörä arttu76 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 27.01.2016 01:22
Nissan Patrol 3.3td kampiakselin stefan vaihto? Janne1986 Tekniikka & Jutustelu 19 23.08.2011 13:24
HJ61 12h T kampiakselin hammaspyörän irroitus hojo85 Tekniikka & Jutustelu 9 03.03.2011 10:09
Patrol sd33 mäntien irroitus ? bluevan Tekniikka & Jutustelu 7 13.04.2009 14:50


Sivu luotu: 17:58 (GMT +2).