![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Noi vertailuväännöt on kuitenkin kaasupohjassa tilanteita siis, kun koneessa maksimiväännöt kyseessä. Tohon suohiippailutarkoitukseen pitäisi riittää pienempi vääntö kuin ykkösellä kaasu pohjassa.. Parhaiten kait hiippailee autot joissa tarpeeksi tiuhat välitykset ja kone tyhjäkäynnillä ruksutellaan menemään. Jos toi PTO olisi tosi tiuha välitykseltään, vois hydraulinen hiippailu onnistuakkin. Mielestäni välitykset kuulostaa liian raskailta että tota kautta vois autoa järkevästi liikuttaa. Vaikka ei koko auton speksit ole tiedossa. Mutta jakolaatikon malli viittaa isoon liikuteltavaan massaan.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Auto joka nyt on työnalla on Ramchargeri Volvon portaaleilla ja Toyota 2H moottorilla, Toyotan manuaalilaatikolla ja tosiaan NP203 jakis. Painoa siis jonkin verran...
Auto on vielä niin vaiheessa että mitään kokeiluja ei vielä pitkään aikaan pääse tekemään. Tämä hydrsostaatti-idea syntyi siinä tallissa jakolaatikon romuja potkiessa ja varmaan vielä kaukana toteutuksesta, mutta kyllä tätä konseptia pitää vielä suunnitella, vaikka ei ikinä toteuttaisikaan. Tuon PTO:n ylikuormittamista pohtiessa todettiin että tuon konstruktion heikoin kohta todennäköisesti on tuo kiilaura-akseli. Sopiva moottori vois olla vaikka joku näistä https://www.hydrauliikkakauppa.fi/ge...306_34_72.html Pitänee laskeskella vähän lisää virtauksia ja muita parametreja, että pysyy mielenkiinto yllä. Paineenrajoituksella voisi säätää maksimiväännön sellaiselle tasolle minkä uskoo osien kestävän. Edit: Tuo Saparoveto oli minulle ihan uusi käsite, mutta tosiaan samankaltaisuutta on... Viimeksi muokannut OnOff : 23.01.2020 11:51 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
nyt on mielenkiintoinen projekti ni kyllä muutama kuva olis hyvä laittaa tähän.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mä laitoin eka 2h ja toyotan laatikko välit oli 3.73 Aika nopeeta vaihtu 12ht ja painetta ylös, syöttöö sekä välijäähy niin rupes meno maistumaan ihan erilailla |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ:n vaihteiston kesto | Tollukka | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 09.10.2013 08:15 |
SJ 410 jakis voiman kesto? | Jammu | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 06.02.2012 22:47 |
Porttalien kesto?? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.09.2005 09:06 | |
MTR:n kulutuksen kesto? | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 13.03.2005 12:31 |
Kovalevyn vaihdon kesto | Wille | This And That | 0 | 26.09.2002 12:03 |