![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#6
|
|||
|
|||
![]() Yleisellä tasolla:
Ei kokemusta k.o jakolaatikosta taikka -ulosotosta...
Minkä painoinen auto, mikä perävälitys ja mitkä renkaat? Lainaus:
Minkä kokoisia nuo hammaspyörät on? ja ulostuloakseli? Tuon 123 Nm mukaan voit mielestäni suunnitella, ja jos se jakolaatikon ulostuloakseli on ""riittävän"" järeä (hyvä kysymys) niin "tuplat hetkellisesti" ei ole paha?, JOS nykyaikaiset öljyt on alle 100(120 tms) C-astetta, ja pyörimisnopeus pieni. (vaatinee öljynjäähdytyksen esim. ohjaustehostimen pumpulla syylärin edessä olevan kennon kautta, jos vedätetään "pitempään") ???? Ja jos "tyypillisen maasturin ominaisuudet, niin riittänee suo hiippailuun"? Taustaa: Noista -70 luvun Toyota BJ-4x autoista, 80 Hv / n. 190 Nm pyöritettiin paineilmakompressoria päävaihteiston kautta 3. vaihteella taikka pienemmällä, tuon alkuperäisen ulosoton kautta (jakolaatikon hidas/nopea ei vaikuta ulosoton pyörintänopeuteen) ja.... Ja tuo vaihteisto; ja varsinkin ulosotto ei kestänyt tuota jatkuvaa ison paineilmakompuran pyöritystä; siis käytettiin paineilma porien- ja poravaunujen paineilman tuottajana. Yksi vanha Porari/Panostaja kertoi, että vakiona meinasi "paineet pudota-" , kun kiireempi.... (toyotan syöttö-) pumpusta jousta venyttämällä sai lisää.... ja se, että varsinkin jakolaatikko käy niin kuumana, että vesi kiehuu joko "normaalisti" taikka "hätäisesti" Jakolaatikoita ja ulosottoja piti korjata huomattavan usein, en muista että oliko vuosittain.... toki "pyörivat" 7+ tuntia päivassä? Jo -70 luvulla nuo ulosoton pyörittämät kompurat siirtyi jakolaatikon "päähän", siis päälaatikon ulostuloakselille. (taikka kardaaniin..) ja -70 luvun jakolaatikon öljyt oli jotain kuraa, verrattuna -20 luvun öljyihin. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ:n vaihteiston kesto | Tollukka | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 09.10.2013 08:15 |
SJ 410 jakis voiman kesto? | Jammu | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 06.02.2012 22:47 |
Porttalien kesto?? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.09.2005 09:06 | |
MTR:n kulutuksen kesto? | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 13.03.2005 12:31 |
Kovalevyn vaihdon kesto | Wille | This And That | 0 | 26.09.2002 12:03 |